• PerG

Vad tycker du om ordet snippa?

Nu har ju ordet snippa (mer eller mindre) etablerats i det Svenska språket. Har ni ändrat er åsikt om ordet de senaste åren eller tycker ni fortfarande likadant?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker du om ordet snippa?
  • La Lola
    floppan2008 skrev 2013-01-04 22:03:29 följande:
    Hatar ordet. Min dotter säger kissen. Skulle aldrig i livet kalla underlivet för snippan. Det är fruktansvärt löjligt. Själv kalkar jag den fittan eller muttan... Ja kissen med min dotter...
    Så kissen är bättre än snippa?
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • floppan2008
    La Lola skrev 2013-01-05 11:21:41 följande:
    Så kissen är bättre än snippa?

Ja annars hade jag inte sagt det. Snippa är så jävla dumt och kissen mkt bättre!
  • La Lola
    floppan2008 skrev 2013-01-05 12:28:55 följande:

Ja annars hade jag inte sagt det. Snippa är så jävla dumt och kissen mkt bättre!
    Så du vill inte använda ordet snippa för att det är "så jävla dumt"?
    Du tycker inte att den anledningen är korkad egentligen?
  • Lindsey Egot the only one

Kissen säger väl mer om vad underlivet används till just när man är liten (barn).
    Att kissa med.

• La Lola
    LindaEfraim skrev 2013-01-05 13:05:23 följande:
    Kissen säger väl mer om vad underlivet används till just när man är liten (barn).
    Att kissa med.
    Då måste man ju kalla pojkars kön för kissen också?

Ja det funkar det också La Lola. De kissar med sin kisssssssss.

• MaryArden

Jag röstade hatade det förr och hatar det fortfarande. 

Det är mest för att jag inte tycker om hur det låter, för mig låter det som ett nedsättande omdöme. "Han där är en riktig snippa! Tar alltid sista kakan på personalmötena"

Men jag tycker ordet behövs, och skulle rösta för det om någon skulle få för sig att hålla folkomröstningar om ord.  
    De ord som fanns innan var otillräckliga.  

• La Lola
    LindaEfraim skrev 2013-01-05 13:50:00 följande:
    Ja det funkar det också La Lola. De kissar med sin kisssssssss.
    Näe det funkar inte för mig, det låter fullkomligt idiotiskt att ha samma namn för 2 olika kön och ett så dumt ord som kissen dessutom.

Min son säger inte snopp utan Plopp som faktiskt är en av mina favorit choklad.
    Det skulle bli knivigt om jag skulle säga JAG ÄLSKAR PLOPP! För han skulle tro att det var snopp jag menade.

• La Lola
    LindaEfraim skrev 2013-01-05 13:55:05 följande:
    Min son säger inte snopp utan Plopp som faktiskt är en av mina favorit choklad.
    Det skulle bli knivigt om jag skulle säga JAG ÄLSKAR PLOPP! För han skulle tro att det var snopp jag menade.
    Jag antar att han är liten, inte kan prata ordentligt ännu och att han isf faktiskt säger snopp men det låter som plopp. Eller?
Svar på tråden Vad tycker du om ordet snippa?