Vad tycker du om ordet snippa?
Nu har ju ordet snippa (mer eller mindre) etablerats i det Svenska språket. Har ni ändrat er åsikt om ordet de senaste åren eller tycker ni fortfarande likadant?
Nu har ju ordet snippa (mer eller mindre) etablerats i det Svenska språket. Har ni ändrat er åsikt om ordet de senaste åren eller tycker ni fortfarande likadant?
Snippa har väl främst använts i samband med barn, men kommer väl troligen likställas med ordet snopp med tiden (som ju används även i "vuxna" sammanhang)... Om du söker på snopp och ramlar på en sida om "tjejer som suger snopp" så förväntar du väl dig inte en pedofilsida direkt? Ändå är ju snopp ganska "icke-vulgärt" och bra att använda när man pratar med barn...
Snippa kommer från ett gäng missledda feminister som tog på sig att döma ut alla andra ord för det kvinliga könsorganet, jag hatar det och kommer aldirg använda det.
Hen däremot saknades och det använder jag.
Ett praktiskt och ickesexuellt ord jämställt med snopp.
Kommer ihåg en diskussion här på FL för några år sedan där det var någon som på fullt allvar tyckte att man skulle kalla en femårig flickas kön för fittan.
Avskydde det innan och tycker väl inte att det låter så bra nu heller eftersom jag inte är van vid det sen jag var liten. Men nu när vi fått barn använder vi det eftersom det är det mest etablerade ordet.
Puppa, mus och höna är bra alternativ som använts i alla tider. Vad är det för fel på dem?´
Jag hade svårt för det i början, men nu tycker jag att det egentligen är den enda neutrala ordet för "hela paketet" och inte bara en viss del av en flickas/kvinnas kön.
Fast problemet var väl just att der inte fanns någon enhetlig motsvarighet till snopp, fitta är ju snarare motsvarigheten till kuk. Jag tycker att det är rätt bra faktiskt. Det är klart att man kan ha invändningar mot vilket ord det blev, men de största motståndarna hade ju klagat oavsett vilket ordet hade varit.