Vad tycker du om ordet snippa?
Nu har ju ordet snippa (mer eller mindre) etablerats i det Svenska språket. Har ni ändrat er åsikt om ordet de senaste åren eller tycker ni fortfarande likadant?
Nu har ju ordet snippa (mer eller mindre) etablerats i det Svenska språket. Har ni ändrat er åsikt om ordet de senaste åren eller tycker ni fortfarande likadant?
Fitta är väl jävligt onödigt att säga med barn närvarande, lika lite som jag använder kuk eller knulla kring dem.
Kussimurra är bra det med, liksom kisseriet som jag även säger till killarna ibland.
Finns massor, jag fattar bara inte varför snippa måste hittas på för att några få individer tog på sig domardräkten då på 90talet.
Det finns ett till ord jag aldrig i helvete använder och det är framstjärten.
Jag gillar det inte. Använder istället vulva som vad jag vet betyder samma sak. Tycker man kan använda de ord som finns innan man "kommer på" nya.
Dottern lär sig snippa på dagis och använder det. Jag rättar henne inte, men använder aldrig det själv. Hon förstår båda.
Jag har för mig när det röstades ang snippa var att det var ett neutralt ord. Inte som fitta som rimmade på Britta. Men det första barnen på förskolan sa var snippa Filippa. Så blev Filippa ledsen istället för Britta.