Lollo81 skrev 2013-01-12 22:55:48 följande:
jag flaskmatar också, började redan första dagarna då inte amningen kom igång. Pumpade ett tag men mina bröstvårtor läkte inte så övergick helt till flaskan.
Vi började med Semper och för någon vecka sedan övergick vi delvis till NAN som verkar fungera bättre för lillens mage. Han äter 2-3 ggr Semper Lemolac per dag för att kunna bajsa sen äter han NAN efter det.
När vi går ut så tar jag med en flaska uppkokat kallt vatten och i termos kokt varmt vatten, så blandar jag halva halva för att få rätt temp. Har funkat väldigt bra tycker jag, kör på samma sätt även hemma för att slippa kyla ner.
Får man köra med både semper och nan? Läste nånstans att det inte är bra att byta ersättning. Men min flicka har ju som sagt problem med förstoppning, så en blandning kanske skulle passa henne också.

Det med termos och flaska är ju en bra ide, de få gånger jag har varit ute har jag tagit med tetrapack men nu när det är så kallt ute så blir det ju inte rumstemp. Jag går bara ut med promenader med lillan och till närmsta mataffär. Har direkt inte vågat vara ute mer i en timme för att jag har velat undvika att hon ska bli hungrig utomhus. Hade varit skönt att kunna gå på stan i lugn och ro med henne.