• Tjolanta

Tråden för oss som INTE ammar...

...av olika anledningar. Kanske har du valt att inte amma eller så fungerade det helt enkelt inte av andra orsaker Här kan vi diskutera tips och idéer gällande flaskor, ersättning, termosar, ja allt vi kan komma på Här ska vi kunna stötta varandra igenom vakna nätter, oroliga magar osv. Själv så fungerade aldrig amningen riktigt med min bebis, så ersättningen fick tas till efter det att hon var två veckor gammal, vilket jag ALDRIG hade trott. Har ju helammat mina två andra barn utan problem. Blev ganska snopen! (Påhopp och negativa personer rekommenderas starta egen tråd!)

• Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...
  • Tjolanta

Ja! Calma var det jag Va ute efter har aldrig provat den men hört mycket bra om den. Jaha. Trodde det var vår bebis som var en riktig sullmaja då det rinner bredvid så mycket varje gång hon äter! Har aldrig kommit på tanken att det kan vara esska flaskorna! Hur ofta steriliserar ni flaskor och dyl? MAM flaskorna kanske man skulle testa? Verkar smidigt att köra den i mikron Måste säga att jag inte klarat nätterna utan vällingdoserare den är guld värd! Bara en nattetermos som fattas nu då.. Brukar gå upp å värma på natten, då kan man passa på att gå på toa och så Sitter kanske i sen graviditeten med allt toaspring! Haha!

• Tjolanta

Skrev tidigare om att baby semp skummar så mycket.. Är det nån som vet varför!? Blandar pulvret i kallt vatten och skakar därefter, värmer och skakar igen.. Har provat att bara skaka sida till sida och att skaka endast innan värmning men tycker då att det inte blir riktigt blandat! Hmm.... *kliar mina grå* ett tag funderade jag på att köpa en liten cappuccinovisp, men tänkte sen att det kanske blir för pilligt

• Karin 748

Tycker NAN var bättre i konsistensen, både löstes bättre och skummade mindre. När min son hade semper (för 3 år sedan) blev det alltid klumpar här och var, oavsett hur länge man skakade kändes det som..

• Tjolanta

men är det "bara" att byta ersättning? Vänjas sakta men säkert?..

• Karin 748

vi bytte bara, det blev så när nan fanns på tetrapack på ica men inte semper. Men kan kan ju gå över stegvis. blanda 50/50, sen 75/25. Så gjorde vi när vi gick över från ersättning till välling. 

• Tjolanta

Tänkte bara om de får ont i magen av art bara byta sådär? De är ju så bra med de där tetrorna man kan ge i rumstemperatur Man kanske skulle kontakta Semper å fråga varför det skummar så mycket?

• annakarin75

Tetror finns ju av båda märkena, så det spelar ju ingen roll. 
    Blandas Semperpulver i kallt vatten? NAN ska blandas i ca 40 gradigt vatten. Där värmer man först och sen blandar. Kan det vara skillnaden varför det inte skummar på samma sätt? 

• Lollo81

jag bytte bara rakt av från Semper till NAN och märkte ingen skillnad utan mer att hans mage vart lugnare när vi bytte till nan.
    Semper skummar väldigt mycket oavsett hur man än skakar, men jag har låtit det stå ett litet tag efter att jag gjort i ordning och då försvann skummet, men jag vet det är mer krångel det :)

• Tjolanta

Det visste jag inte trodde det var bars nan som fanns i tetra. Ja vi har provat att blanda i både varmt å kallt vatten men verkar inte spela någon roll... Skummar i alla fall..

Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...