Alby skrev 2013-01-14 23:35:44 följande:
Får man köra med både semper och nan? Läste nånstans att det inte är bra att byta ersättning. Men min flicka har ju som sagt problem med förstoppning, så en blandning kanske skulle passa henne också.

Det med termos och flaska är ju en bra ide, de få gånger jag har varit ute har jag tagit med tetrapack men nu när det är så kallt ute så blir det ju inte rumstemp. Jag går bara ut med promenader med lillan och till närmsta mataffär. Har direkt inte vågat vara ute mer i en timme för att jag har velat undvika att hon ska bli hungrig utomhus. Hade varit skönt att kunna gå på stan i lugn och ro med henne.
oj jag har inte hört eller läst något om att man inte skulle få blanda, men får kanske kolla upp det mer noggrant. Jag har blandat så här i ca tre veckor snart och än så länge funkar det bra och märker inget dåligt.
Det är lite mycket att ta med när man är ute, men kan rekommendera portionsflaska tror jag de kallas, det är 4 st små burkar som man kan skruva på varann, fyller på varje burk med det antal skedar pulver som han äter varje gång och sedan är det bara att hälla på vatten (varm och kallt) så har du rätt temp. på en gång :) så är du fri att åka iväg och kan blanda vart som egentligen om du har en liten termos :)