Inlägg från: Tjolanta |Visa alla inlägg
  • Tjolanta

Tråden för oss som INTE ammar...

Den flaskan har jag aldrig hört talas om Verkar praktisk.. Man kan alltså ha den med sej och den värmer upp?

• Tjolanta

Men vilken smart produkt Måste kika närmare på den! Men nu börjar min bebis bli en lite större bebis snart så ska ju måltiderna sakta bytas ut... Trist! Men tänker INTE skynda

• Tjolanta
    purple box skrev 2013-04-21 10:45:41 följande:
    Hur gammal är hon då Tjolanta? Min tjej på 8 månader käkar fortfarande 2-3 ersättningsmål/dygn. Ibland klämmer hon in en 90 flaska mellan målen :O

Asch hon är ju "bara" 5 månader, men med den här rasande farten så står det ju inte på förrens hon är tonåring! Jo än så kommer hon ju äta ersättning/välling ett tag till
  • Tjolanta

Vi har också kommunalt vatten så jag kokar inte heller.. Bara när hon var någon månad gammal. Nu är hon 5mån Men då är jag noga med att sterilisera flaskor & nappar istället. Minst EN gång om dagen .. Kan koka då vi ska ta med vatten när vi åker någonstans så värmen ska hålla..

• Tjolanta
    purple box skrev 2013-04-21 21:31:15 följande:
    Käkar hon välling också? Då ligger hon snäppet före min tjej ;)

OJ! nej, nej.. Vi har inte börjat med välling ÄN än så länge klarar hon sej på ersättning, men kommer säkert äta välling när hon blir större
  • Tjolanta

Är det någon mer här som har coops vällingdoserare? När man har den liggandes på sidan i tex skötväskan så rinner ersättningen över till de andra facken så måtten stämmer inte? Ena facket var nästan tomt medan de andra var överfullt :-/

• Tjolanta

Vår lilla blev som förbytt när vi började med NAN HA, efter att vi testat lemolac och sempers magdroppar

• Tjolanta

MAMS anti kolik är de bästa flaskor jag haft Så enkla att sterilisera! Jag köpte dem tack vare några tipsade om dem här i tråden.

• Tjolanta
    Saralito skrev 2013-04-23 22:09:16 följande:
    Hon bajsade en jätteladdning mitt på dagen och sedan var hon nöjd jättelänge, fram tills att sambon gjorde mat och slarvade med måttningen. Då fick jag en liten hjärnblödning tror jag. Nu har hon just fått kvällsmålet och verkar nöjd och belåten faktiskt.

Min make slarvade också med måtten en gång! Vi har nan ha & det blandar man med en BLÅ skopa. Sen skulle vi introducera vanlig ersättning så vi köpte nan pro som blandas med VIT skopa, inte alls samma storlek på dem, jag tror den vita är sstörre... Då tog han den vita skopan och måttade upp NAN HA med, mått som mått tänkte han... Ändå så låg varje skopa i varsin burk med TYDLIG text! Jag blev vansinnig!! Som tur var så åt hon inte upp det. Kanske kände att det smakade konstigt? Typiskt karlar.. Det är ju inte de som måste vara hemma med en gnällig & skrikig bebis sen... Sedan så blandade han en flaska med BARA nan pro och skulle ge henne.... Men då hann jag sätta stopp... Behöver jag påpeka att vi inte köpt hem mer nan pro?..
  • Tjolanta
    LindaEfraim skrev 2013-04-24 10:46:00 följande:
    Sempers hade samma mått på alla sina tre ersättningar. Då kunde man inte göra fel.

Ja det är ju mycket bättre att ha så
Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...