Lollo81 skrev 2013-01-29 09:53:09 följande:
Tjolanta: min lillkille är 10 veckor, han äter 165ml (150ml) var tredje till fjärde timme, om han inte äter upp hela 165ml så blir han hungrig 2timmar senare igen. Till natten runt 23-24 får han 200ml (180ml) och sedan vid 4-5 på natten igen, sen återgår vi till 165ml (150ml).
Vår kille är 9 veckor idag och vi gör alltid iordning 135 ml (120ml), ibland äter han allt och ibland kan han lämna 50 ml, lite olika. Han äter 6-7 ggr per dygn.
Tjej78 skrev 2013-01-29 13:15:02 följande:
Hur gör ni när era barn sover? Väcker ni dom när dom ska äta eller låter ni dom sova tills dom vaknar av sig själv? Jag försöker få in rutin på när lilla loppan ska somna, vilket gärna ska vara runt 20 och då måste jag ju väcka henne ibland för att parera in dagens måltider så det sista blir vid 19.30. Är detta rätt/fel, bra/dåligt? Hur gör ni andra?
BVC har sagt till oss att låta det gå högst 6 timmar på natten och 3-4 timmar dagtid mellan målen. Men vår pojke är född en månad tidigt så han har precis kommit över 4 kilo och har dessutom en ovanlig hormonbrist så vi väcker honom enligt de tiderna. Men nu är det väldigt sällan jag behöver väcka honom, han vaknar själv om man sover.
Hur gammal är hon? Har fått sagt till mig att när de är två-tre månader kan man försöka börja styra deras dygnsrytm lite, dvs försöka lägga mattiderna så de passar och försöka hålla de vakna en stund extra osv.