Emiii skrev 2013-01-26 10:22:21 följande:
Är det någon som ger NAN 1 HA? Vi började med det för någon dag sen rek. av BVC för han kräks så mycket. Ser ingen bättring än MEN shit vilka gaser han släpper! Och de luktar fruktansvärt.. Någon som upplevt samma?
det kan vara så att han helt enkelt äter för mycket. Det sa dem till mig på BVC med sonen. han hetsåt när han väl började äta från flaska och sen om det upp massor. Prova att ge mindre doser och oftare i stället, sen kan man byta napp i flaskan- det finns ju lite olika varianter av nappar beroende på vad för flaska man har. Jag bytte till en som var särskilt för ersättning, den som hade hängt med flaskan var från 0 månader men inte specifikt för ersättning.
Nu när jag köpte flaskor till dottern så köpte jag MAM från 0 månader men även där märker jag att det ibland rinner för fort, hon hinner inte svälja och då "rinner det över":. hon kräks upp en del efter maten också men vi brukar försöka att rapa henne en eller ett par gånger under tiden vi matar, alltså inte en hel dos på en gång utan vi avbryter för rap minst en gång, då blir det mindre kräkningar även om dotter absolut inte kräks särskilt mycket, det kommer upp lite när hon rapar om hon inte blivit rapad i upprät läge.