Tjolanta skrev 2013-01-27 20:23:08 följande:
Mysigt

Nej onda tuttar är INTE kul.. Hoppas att du klarar dej! Har tyvärr inga bra tips just nu på hur man undviker det...
läkaren sa att jag skulle behålla pumpen lite till.. har ju hyrt en från BB, och så skulle jag sluta pumpa regelbundet men om det ömmar o spänner så ska jag pumpa ur...så i går pumpade jag på förmiddagen (när det spände och började droppa) och en gång på kvällen innan jag lade mig (för att slippa spänningar på natten)... idag har jag bara pumpat en gång och det var för någon timma sedan, då började brösten kännas ömma o framförallt var det svårt när Saga ville ligga nära och tryckte på brösten, då gjorde det ont...sover med bh och amningsinlägg och jag HATAR det.. har behövt göra det sen födseln för det rinner och kladdar annars.
En annan sak är att jag svettas så KOPIÖST på natten...jag är frusen annars och det är så illa att jag fryser om det är kallare än 20 grader inne...nu har det vissa nätter gått ner till 18-19 pga kylan ute (vi eldar ju med ved och ibland eldar vi på förmiddagen och då håller inte värmen över natten) och jag vaknar av att jag badar i svett...jag skojar inte.. det är verkligen SJÖBLÖTT, mannen vill inte krypa nära o kramas som han brukar på nätterna för det är sååååå blött i sängen på min sida...vidrigt. Någon som vet om det har något med mjölkproduktionen att göra? För i natt upplevde jag bara att jag svettades första "halvan" av natten... andra halvan, efter matningen av Saga vid 2 så var jag svalare...