Det lilla jag ammade är nu strypt. Var hos läkaren i går för mitt höga blodtryck som inte gått ned sedan min havandeskapsförgiftning och nu ska jag få en starkare medicin som man inte får amma med.
Jag är lite kluven, för amningen har blivit en mysig stund, nu ammar jag inte så mycket men på natten när hon vaknar har det blivit en stund, hon håller sig lugn då medan jag fixar en flaska (har grejer vid sängen, termos med vatten o pulver o ren flaska) men jag har ju inte så mycket mjölk så hon blir aldrig mätt på det... och läkaren poängterade att det nu mera finns sååå bra ersättningar och att de som tillhör min generation (70-talet) är väldigt få ammade och vi blev ju rätt okej trots det
Kändes dock väldigt bra att läkaren först o främst var väldigt försiktig när han lade fram förslaget att sluta amma, jag tänker på dem som det är väldigt viktigt för och som har svårt att tänka sig flaskmatning, och sen att han även var väldigt positiv till hur jag lagt upp maten till flickan och att NU satsar vi på att få ner mitt blodtryck så att jag orkar vara mamma fullt ut och hon har ju ändå fått mjölk från bröstet i fyra veckor.....
På apoteket sen när jag hämtade medicinen var personalen lite kinkig.. de tittade ner i vagnen och frågade lite snorkigt om jag visste att jag inte fick amma när jag tog den medicinen...jag bara svarade ja väldigt kort, kände inte för att beskriva hela min situation för en receptarie liksom...
Nu har jag bara problemet att min lilla tös längtar efter bröstet...hon pickar o suger utanpå tröjan...lite jobbigt för även om jag inte haft mjölk hade jag ju kunnat låta henne snutta lite men nu får jag liksom inte...
Men det är väl en övergångsperiod på några dagar antar jag...