• Tjolanta

Tråden för oss som INTE ammar...

...av olika anledningar. Kanske har du valt att inte amma eller så fungerade det helt enkelt inte av andra orsaker Här kan vi diskutera tips och idéer gällande flaskor, ersättning, termosar, ja allt vi kan komma på Här ska vi kunna stötta varandra igenom vakna nätter, oroliga magar osv. Själv så fungerade aldrig amningen riktigt med min bebis, så ersättningen fick tas till efter det att hon var två veckor gammal, vilket jag ALDRIG hade trott. Har ju helammat mina två andra barn utan problem. Blev ganska snopen! (Påhopp och negativa personer rekommenderas starta egen tråd!)

• Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...
  • Tjolanta
    annakarin75 skrev 2013-01-25 08:10:20 följande:
    Jättetrist svar, men ALLT är normalt  :) Det verkar inte finnas två barn som är likadana när det gäller mat och sömn. Min 3-månaders är vaken en timme åt gången på dagtid, mer orkar han inte.  Han sover 30-60 min åt gången dagtid hemma, men är vi iväg med vagnen kan han sova 3-4 timmar ibland. Han äter 100-130 ml ca var 3-4 timme dagtid och lite mer sällan nattetid. Somnar för natten 19-20, har numera börjat sova till ca 00 innan första nattmålet, nästa vid ca 4. Vaknar 6-7 - då är det dag tycker han   :) 

Precis det svar jag tänkte skriva Haha! Huvudsaken DITT barn mår bra och verkar trivas med det.
  • Tjolanta

Vi kör med vanliga esskaflaskor, men hon dräller så mycket med dem, så funderar på att testa mam Har era bebisar någon napp? Vi har silikonnappar men de "glider" ur så lätt! Antingen är hon så liten än eller så kanske latex "fastnar" bättre? Har inte för mej att storebrors napoar gled ur så lätt & lillasyster hade varken napp eller tumme

• bellan1981

Jag rycker MAM-flaskorna är toppen! Det gäller bara att se till att packningen i botten sitter rätt, annars läcker de..

• Lindsey Egot the only one

MAM flaskor är ju de som mest påminner om en bröstvårta och barn som både ammas och får extra tillägg brukar klara av det utan problem.

• Alby

Vi har mam-flaskor och mam-nappar, är väldigt nöjda. Så enkla att sterilisera också.

• Tjolanta

Okej. Nu är jag ÖVERTYGAD om att testa en MAM-flaska

• FruLT

Känns som det kanske blir mam denna gång då den minsta dricker fortfarande välling ur avent flaskorna så det måste ändå införskaffas nya

Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...