• Tjolanta

Tråden för oss som INTE ammar...

...av olika anledningar. Kanske har du valt att inte amma eller så fungerade det helt enkelt inte av andra orsaker Här kan vi diskutera tips och idéer gällande flaskor, ersättning, termosar, ja allt vi kan komma på Här ska vi kunna stötta varandra igenom vakna nätter, oroliga magar osv. Själv så fungerade aldrig amningen riktigt med min bebis, så ersättningen fick tas till efter det att hon var två veckor gammal, vilket jag ALDRIG hade trott. Har ju helammat mina två andra barn utan problem. Blev ganska snopen! (Påhopp och negativa personer rekommenderas starta egen tråd!)

• Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...
  • sigrid73

Min dotter är 4månader nu och äter 265ml morgonen och sen 235ml resten av dagen och hon äter fem till sex gånger dagen. Och hon äter mer än rekommendationerna. Hon får fri tillgång som amning. De blir oftast tre timmar emellan utan på natten då sover hon hela natten.

• MinFinaMinna

Okej. Tack för era svar. Jag blev lite rädd om jag gav henne för mycket. Men man måste ju ge dem små liven när dem är hungriga såklart.
    När började era barn sova hela nätter? Min dotter vaknar oftast 1 gång och vill ha mat.

• Madeleiiiine

Min tjej är 10v och äter 135ml varranan till var fjärde timme, hon äter väldigt oregelbundet än! Dock sover hon 21-03 innan det är matdags. Fri matning, säger även min BVC sköterska också även fast det känns som man övermatar ibland...

Jag har fått in snitsen med vällingdoseraren iaf och vattnet skvällper inte ut, den duger!

Någon här som gett sin lilla nutramigen LLG 1? Blivit ordinerade att testa för min lilla är totalförstoppad trots bifidus, lemolac och rapsolja. Sen spyr hon massor, hoppas hon blir bättre nu började blanda den med vanliga NAN idag för att vänja henne succsesivt då dem smakar riktigt illa!

• sigrid73

Min tjej sov 23.00 till 06.30 utan mat vid tre veckors ålder. Och nu fyra månader somnar hon vid sju och jag ger henne mat i sömnen innan jag lägger mej sen sover hon till sju åtta.

• Frutess

Albin snart 9 v och sover från ca 21-01 sen från 01.30-4.30 och. Sen från ca 5-6.30 han sover inte längre än 4h! Så äter han på nätterna ca 100ml och på dagarna ca 120-180ml ca var 3e timme:)

• Frutess

Oj nu var jag snabb ska stå: längtar tills han äter mer och sover lite längre! Är iaf glad att han sover i egen säng!:)

• sigrid73

Jag tar uppe henne när hon sover och då blundar hon och äter sen när hon ätit klart lägger jag ner henne igen sovandes. Har ingen förklaring på detta. Men så gör jag iaf! :/

• MinFinaMinna

Min dotter sover också i egen säng. Det har hon gjort sedan vi kom hem från bb. Hon somnar oftast mellan 20.00-20.30. Ute i soffan hos mig. När jag går och lägger mig runt 22-23.00 så byter jag blöja på henne och ger henne mat, sen brukar hon vakna runt 04.00 och vilja ha mat. Sen somnar hon om och sover till 06.30 om jag har tur. :) ikväll testade jag att ge 180 ml istället för 150 ml, se om hon håller sig mätt längre. Hon åt inte riktigt upp allt men det mesta, så nu får vi se hur natten kommer se ut.
    Hon har sovit två hela nätter sedan hon föddes.

Hon somnar alltid med sin snutte, som ska ligga ovanpå hennes ansikte. Vilka idéer ;)

• Frutess

Minfinaminna: Albin har aldrig sovit en hel natt^^ men de kommer väl haha och på kvällen/natten får jag inte i honom mer än 120 och då är de alltid en liten skvätt kvar. Vid natt målet äter han inte ens de utan kanske 90 sen somnar han och kniper igen munnen:) ang snutte så har Han em jätte fin i h mysig men den ska han inte ha utan de ska vara en liten handduk från Ikea:) med den över ansiktet somnar han på stubben:) nattetid behövs den inte men på dagarna måste den vara där:)

Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...