• FredrikaN

Majbebis 2013 (Borås)

Hej där! Jag och min sambo väntar vårt första barn i maj 2013. Då jag inte har några vänner som varken är gravida eller har barn så skulle jag gärna vilja finna andra att prata om allt som händer med :) Så har du en bebis i magen, kanske bor i närheten eller bara vill hoppa in i en fräsch tråd, gör gärna mig sällskap! Kanske vi ses någon gång, eller så finns vi bara här för varandra :) Kram F

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-16 13:19
    Kom ihåg lista:

FredrikaN
    1. bf 12 maj, vet ej kön
    2. bor i centrum i Borås, letar hus
    3. 25 år fört mars, sambo 26 i juni.

Pernillalundberg
    1. bf 5 Maj och väntar en flicka :)
    2. Är ifrån Malmö, men bor i Norge tillsammans med min sambo som är norsk!
    3. Jag är 24, men fyller 25 i juli. Min sambo är 25 och fyller 26 i December :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-01 14:14
    FredrikaN:
    1, 12 maj, vet ej kön
    2, bor i centrum, letar hus
    3, jag är 25 sambo 26

Pernillalundberg:
    1. Har bf den 5 Maj och vi vet att vi väntar en flicka :)
    2. Är ifrån Malmö, men bor i Norge tillsammans med min sambo som är norsk!
    3. Jag är 24, men fyller 25 i juli. Min sambo är 25 och fyller 26 i December :)

auapower:
    1. Bf 26 maj, vet inte kön
    2. Bor i Ulricehamn, 4 mil öst om Borås
    3. Jag är 22 (fyller 23 i mars) och sambon är 23 (fyller 24 i juli)

mindran:
    1. BF 12 maj, vet ej kön, men tror starkt på flicka
    2. Bor i Trandared i Borås
    3. Fyller 24 i juli, sambon 23

Dinetti:
    1. BF 1a maj, vet ej kön. Har en dotter född -11
    2. Bor på Sjöbo i Borås
    3. Fyller 31 i juli, maken fyller 39 i mars

Lostbehind
    1. Bf 2 april/28 mars, vet ej kön men hoppas å tror på en liten pojk :)
    2. Bor på Sjöbo i Borås
    3. Fyller 21 i november och maken är 25 :)

• Svar på tråden Majbebis 2013 (Borås)
  • mindran

FredrikaN: Jaa, det är helt galet vilken industri det där är! Inte konstigt att de slåss om kunderna, de tjänar ju hur mycket som helst. Vad mysigt att få hämta barnvagnen! :) Förstår dock att ni väljer att vänta med att hämta den. Ja, vår vagn är jättestor, men jag gillar det! :) Tillsammans med sportchassit känns den verkligen rejäl, vilket behövs för kommande skogspromenader odyl. Den tål nog ganska hård terräng ;)

Precis så tänker vi också! Vi vill också försöka ha hemma vår knodd så länge som möjligt. Det känns inte helt bra att sätta bebis på dagis redan vid ett års ålder..

Jag håller tummarna för drömhuset! :)

Vad mysigt att få höra hjärtljuden! :) Jag fick höra vår knodds hjärtljud i måndags hos barnmorskan, det var synd att hon var så väldigt stressad, jag hade så gärna velat spela in ljuden. Det var i alla fall riktigt häftigt. :)

Åh, vilken underbar sambo! Hjärta Såna där "gester" blir man så oerhört lycklig för! Och de vackra orden toppade allt! :)

• mindran

PernillaLundberg: Jag håller tummarna för att det släpper så fort som möjligt! Illamåendet kan nästan vara värre än själva kräkningarna ibland, jättejobbigt!

• FredrikaN

Mindran: sant, ska man ut i skogen och traska får man nog s en rejäl vagn, samma när snön kommer till vintern igen! Vi kommer få köpa vinterhjul till vår vagn, hehe.

Vi räknar med att bebis ska börja på dagis aug 2014 när hon/han är 15 mån. Blir det som vi önskar så kanske jag kan få ett jobb där jag bara jobbar typ 50-75% något år. Vill helst inte ha bebis på dagis 8-17 varje dag. Men man får väl se vad som händer :) man tänker mkt, men går ju inte att planera riktigt!

Åh bra idé! Ska se om jag lyckas spela in hjärtat imorgon, så mysigt!

• mindran

Pernillalundberg: Det förstår jag! Tröstar mig med det varje gång det känns tungt eller när jag är deppig, och genast känns det mycket, mycket bättre. Det är ganska galet att tänka att vi alla har varsitt mirakel i magen Hjärta

FredrikaN: Vad har ni för chassi på Mondialen? :) Er plan för föräldraledigheten låter väldigt lik vår! Det verkar som att vi har ganska likadana tankar och värderingar kring just det. :)

Går förresten alla här på MVC i Borås (Barnmorskemottagningen), och vilken BM har ni? :)

• mindran

En magbild från idag!  V. 26 (25+0) Nu känns det som att magen blir mycket större på väldigt kort tid! Bara på en veckas tid har den växt enormt mycket! (Ber om ursäkt för krigszonen i bakgrunden! Flört)

• Pernillalundberg

Mindran: jag vet precis vad du menar, det är helt otroligt!! :) Jag har fortf svårt att förstå vad som verkligen finns inom mig och växer mer från dag till dag.. Det är himla mysigt! :) så fin mage du har förresten!! Hihi! Gå gärna in och läs min blogg, där finns också lite magbilder :) www.pernillalundberg.blogg.no

• FredrikaN

Mindran: exakt denna är det vi beställt. Ozone i färgen Carbon Black och sen citykorg supreme i PP Black. Min sambo fick välja färg! sen har vi en lite mer färgad skötväska till :)

Yes vi går ner vid busstorget, har en BM som heter Anneli. Hon verkar jättetrevlig, har iofs bara träffat henne en gång. Första gången vi var där fick vi en student ist, henne gillade vi absolut inte tyvärr. 
    Åh fin mage! :) ser rund och go ut, jättefin form! Har ni några namn förslag?

Pernilla: håller med, en liten spark kan få en att må lite bättre direkt. Oavsett som man är sjuk eller bar lite deppig. Brukar ligga och prata och massera lilla magen ibland, hihi. Gosar lite :)
Svar på tråden Majbebis 2013 (Borås)