• FredrikaN

Majbebis 2013 (Borås)

Hej där! Jag och min sambo väntar vårt första barn i maj 2013. Då jag inte har några vänner som varken är gravida eller har barn så skulle jag gärna vilja finna andra att prata om allt som händer med :) Så har du en bebis i magen, kanske bor i närheten eller bara vill hoppa in i en fräsch tråd, gör gärna mig sällskap! Kanske vi ses någon gång, eller så finns vi bara här för varandra :) Kram F

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-16 13:19
    Kom ihåg lista:

FredrikaN
    1. bf 12 maj, vet ej kön
    2. bor i centrum i Borås, letar hus
    3. 25 år fört mars, sambo 26 i juni.

Pernillalundberg
    1. bf 5 Maj och väntar en flicka :)
    2. Är ifrån Malmö, men bor i Norge tillsammans med min sambo som är norsk!
    3. Jag är 24, men fyller 25 i juli. Min sambo är 25 och fyller 26 i December :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-01 14:14
    FredrikaN:
    1, 12 maj, vet ej kön
    2, bor i centrum, letar hus
    3, jag är 25 sambo 26

Pernillalundberg:
    1. Har bf den 5 Maj och vi vet att vi väntar en flicka :)
    2. Är ifrån Malmö, men bor i Norge tillsammans med min sambo som är norsk!
    3. Jag är 24, men fyller 25 i juli. Min sambo är 25 och fyller 26 i December :)

auapower:
    1. Bf 26 maj, vet inte kön
    2. Bor i Ulricehamn, 4 mil öst om Borås
    3. Jag är 22 (fyller 23 i mars) och sambon är 23 (fyller 24 i juli)

mindran:
    1. BF 12 maj, vet ej kön, men tror starkt på flicka
    2. Bor i Trandared i Borås
    3. Fyller 24 i juli, sambon 23

Dinetti:
    1. BF 1a maj, vet ej kön. Har en dotter född -11
    2. Bor på Sjöbo i Borås
    3. Fyller 31 i juli, maken fyller 39 i mars

Lostbehind
    1. Bf 2 april/28 mars, vet ej kön men hoppas å tror på en liten pojk :)
    2. Bor på Sjöbo i Borås
    3. Fyller 21 i november och maken är 25 :)

• Svar på tråden Majbebis 2013 (Borås)
  • FredrikaN

Mindran: Idag var hon frisk, så hon mätte bebis, lyssnade och tog prover. Haha jag har börjat få lite fina tatueringar på min ena tutte tror jag. Lite grann är ingen fara men skulle man få väldigt mkt som inte försvinner så hade jag nog blivit lite deppig sen kanske. just ja, jag har fått ett sånt där sträck rakt över magen också, fast det tycker jag är ganska gulligt :)

Isabelle hade vi innan också, nu är vi inne på Joline eller Julius. Vi känner oss övertygade om att det är en pojke, nästan så att jag skulle tycka det var konstigt om det kom ut en tjej, hehe.

Mmm min sambo har en jobbarkompis som absolut rekommenderade svängbarahjul så vi satsade på det. Nu bor vi ju mitt i stan så det känns det smidigt med en lätt vagn, och inte så jobbigt att trycka in och ut ur bilen med :) Jättefin skötväska med! Vi har redan lagt ner lite saker i vår för att testa lite, hihi

• FredrikaN
    Dinetti skrev 2013-01-29 15:23:07 följande:
    Hoppar också in här... Är 30 och väntar andra barnet med BF 1 maj
    Hjärtligt välkommen :) Vet ni vad det ligger där inne?
    auapower skrev 2013-01-29 13:41:03 följande:
    Här hoppar jag gärna in om jag får! Jag kommer från Ulricehamn (4mil utanför Borås) och väntar mitt och sambons första barn med bf 26 maj! Är nu i v.23+1 och mår bra Glad Ska flytta till en större lägenhet i april, så att jag får boa ordentligt innan bebisen kommer! Vi har köpt en Crescent Classic från Babyproffsen då dem hade erbjudande på den Glad

Välkommen :) Åh va härligt med ny lägenhet! Vi bor i en 2a nu så finns inte så mkt att boa med, handla mest om att försök finna plats ;) men snart dyker nog ett hus upp och då blir det till att inreda bebisrum!
  • auapower
    FredrikaN skrev 2013-01-29 16:24:27 följande:
    Välkommen :) Åh va härligt med ny lägenhet! Vi bor i en 2a nu så finns inte så mkt att boa med, handla mest om att försök finna plats ;) men snart dyker nog ett hus upp och då blir det till att inreda bebisrum!

Nä vi bor också i en tvåa just nu, men ska flytta till en 4a i ett radhus i april, och då kommer jag nog panik-boa och baka hur mycket som helst Glad 

i början kommer bebisen få sova i en vagga i vårat sovrum, och då tar jag mig tiden att inreda barn-rummet med spjälsäng och även nya tapeter

Kan ju tillägga att jag är 22 och sambon är 23 år, det blir första barnbarnet för svärmor, så det känns väldigt speciellt Glad och bebisen är planerad, det tog oss 3 månader av "halvhjärtade" försök att bli gravida.

Vi har inte tagit reda på könet när vi var på rul, sambon ville inte, så jag dör av nyfikenhet här hemma Flört tycker inte att magen växer någonting alls, tror att jag är storleksblind faktiskt Flört

Jag har inte heller gått upp någonting sedan inskrivningen v.6, tappade 3kg och har gått upp 2kg av dem, så jag ligger fortfarande på -1kg, har problem med sköldskörteln så får äta Levaxin som ökar ämnesomsättningen, så det är inte farligt för bebisen att jag inte rör mig i vikten. Var ju inte den smalaste innan graviditeten heller Flört

Skillnaden mellan v.16 och v.23 (idag) ja, sätter man bilderna såhär så kanske man ser en liten utveckling Flört

• FredrikaN
    auapower skrev 2013-01-29 16:53:38 följande:

Nä vi bor också i en tvåa just nu, men ska flytta till en 4a i ett radhus i april, och då kommer jag nog panik-boa och baka hur mycket som helst Glad 

i början kommer bebisen få sova i en vagga i vårat sovrum, och då tar jag mig tiden att inreda barn-rummet med spjälsäng och även nya tapeter

Kan ju tillägga att jag är 22 och sambon är 23 år, det blir första barnbarnet för svärmor, så det känns väldigt speciellt Glad och bebisen är planerad, det tog oss 3 månader av "halvhjärtade" försök att bli gravida.

Vi har inte tagit reda på könet när vi var på rul, sambon ville inte, så jag dör av nyfikenhet här hemma Flört tycker inte att magen växer någonting alls, tror att jag är storleksblind faktiskt Flört

Jag har inte heller gått upp någonting sedan inskrivningen v.6, tappade 3kg och har gått upp 2kg av dem, så jag ligger fortfarande på -1kg, har problem med sköldskörteln så får äta Levaxin som ökar ämnesomsättningen, så det är inte farligt för bebisen att jag inte rör mig i vikten. Var ju inte den smalaste innan graviditeten heller Flört

Skillnaden mellan v.16 och v.23 (idag) ja, sätter man bilderna såhär så kanske man ser en liten utveckling Flört

här var det också sambon som totalvägrade att veta kön! men då blir det en trevlig överraskning. Har ni någon känsla om vad det kan vara?
    Skönt att bebis mår bra trots att du inte går upp i vikt iaf, det är ju det som är det viktigaste :) Jag fick väga mig hos BM idag har gått upp 11 kg redan (v26, 25+1) men hon sa att det var lugnt, hehe. Bebis låg lite under sträcket. Tror det flesta av mina kilon har satt sig på rumpa/lår! Försöker jag stänga min vinterjacka så spänner den som sjutton och jag blir kissnödig direkt, hehe

Jodå, lite extra put på magen ser man absolut :D så fin så! 
  • Dinetti

FredrikaN: Nej, vi vet inte könet, ville veta men bebis gömde 'delarna' ordentligt under RUL Har en liten Isabella, född -11, och eftersom denna graviditeten varit så annorlunda så misstänker jag att det är en kille...
    Till Isabella köpte vi en Brio Sing, den har en klickfunktion som är så praktisk! Samma vagn till babyskyddet, liggdelen och sittselen, bara att klicka i/av. Skönt när bebis somnat i bilen, och man ska t.ex. handla.
    Nu har vi köpt en begagnad Phil

Svar på tråden Majbebis 2013 (Borås)