• FredrikaN

Majbebis 2013 (Borås)

Hej där! Jag och min sambo väntar vårt första barn i maj 2013. Då jag inte har några vänner som varken är gravida eller har barn så skulle jag gärna vilja finna andra att prata om allt som händer med :) Så har du en bebis i magen, kanske bor i närheten eller bara vill hoppa in i en fräsch tråd, gör gärna mig sällskap! Kanske vi ses någon gång, eller så finns vi bara här för varandra :) Kram F

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-16 13:19
    Kom ihåg lista:

FredrikaN
    1. bf 12 maj, vet ej kön
    2. bor i centrum i Borås, letar hus
    3. 25 år fört mars, sambo 26 i juni.

Pernillalundberg
    1. bf 5 Maj och väntar en flicka :)
    2. Är ifrån Malmö, men bor i Norge tillsammans med min sambo som är norsk!
    3. Jag är 24, men fyller 25 i juli. Min sambo är 25 och fyller 26 i December :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-01 14:14
    FredrikaN:
    1, 12 maj, vet ej kön
    2, bor i centrum, letar hus
    3, jag är 25 sambo 26

Pernillalundberg:
    1. Har bf den 5 Maj och vi vet att vi väntar en flicka :)
    2. Är ifrån Malmö, men bor i Norge tillsammans med min sambo som är norsk!
    3. Jag är 24, men fyller 25 i juli. Min sambo är 25 och fyller 26 i December :)

auapower:
    1. Bf 26 maj, vet inte kön
    2. Bor i Ulricehamn, 4 mil öst om Borås
    3. Jag är 22 (fyller 23 i mars) och sambon är 23 (fyller 24 i juli)

mindran:
    1. BF 12 maj, vet ej kön, men tror starkt på flicka
    2. Bor i Trandared i Borås
    3. Fyller 24 i juli, sambon 23

Dinetti:
    1. BF 1a maj, vet ej kön. Har en dotter född -11
    2. Bor på Sjöbo i Borås
    3. Fyller 31 i juli, maken fyller 39 i mars

Lostbehind
    1. Bf 2 april/28 mars, vet ej kön men hoppas å tror på en liten pojk :)
    2. Bor på Sjöbo i Borås
    3. Fyller 21 i november och maken är 25 :)

• Svar på tråden Majbebis 2013 (Borås)
  • FredrikaN

Hehe då tänker vi verkligen i lika banor med namnen ju ;)

Vi har skrivit in oss på någon om Förlossning, Föräldraskap

• FredrikaN

Va fanken, var ju bara halva mitt meddelande som kom med! Hehe. Har iaf skrivit in oss på förlossning, föräldraskap och relationer och någon med amning.

Jag pluggat till dataekonom och min sambo jobbar. Hoppas jag hinner läsa klart mina kurser nu i vår och ska se om jag kan läsa på distans hemifrån till hösten! Ärende sjukskriven nu då eller fick du sluta på jobbet? :(

Yes bebis är planerad. Med endast en inkomst fick vi räkna lite ekonomiskt för att se att vi har råd med barn, och det kom vi fram till att vi har :) hur var det för er del?

• Lostbehind

Okej :) nä jag hann aldrig börja jobba, fick dock jobb i v 7-8 som personlig assistent, men killen jag skulle jobbat med va utåtagerande, så kände att jag ville inte riskera att jag fick smäll i magen så fick tacka nej till det :/
    Ja vi har också bara en inkomst, men klarar oss utmärkt på det så de e inga problem heller :) det blir ju vad man gör det till ;)

Våran är också planerad, tog sig på 3de försöket :)

• FredrikaN

Jaha men det var nog ett smart beslut! :) ja men precis, man gör ju inte av med mer än man har så man klarar sig absolut! Hehe

Härligt! Vår tog sig på första! Hade sagt till min sambo att det kunde ta låååångt tid eftersom jag ätit ppiller i typ 10 år, så han var skitnervös! Men det gick så bra så :) hehe. Har du stor fin preggomage nu eller?

• Lostbehind

Haha vi hade också räknar med något år innan det tog sig, men nej, de gick fort!
    Njee, har ganska liten mage för att vara i v 30 verkar det som, men den börjar bli jobbig, går in i saker, jobbigt å rulla runt i sängen, ta sig upp ur soffan osv, men det värsta är ryggen! Ouff, den gör ont :(
    Har du stor mage nu?:D

• FredrikaN

Hehe Gud va roligt, vad jag skrattade när jag läste att du går in i saker! :)
    Min börjar äntligen se gravid ut, har mest sett degig ut innan tycker jag, hehe. Nu är det så mysigt när man verkligen känner bebis där inne, både genom sparkar och när man trycker på magen!

Mm ryggont suger verkligen! Hoppas det släpper när bebis är ute så man kan börja röra sig och gå normalt snabbt sen :)

• Lostbehind

Hehe ja, allt från dörrkarmar, dörrar, bord, stolar, ja allt som är i vägen, har inte vant mig vid att jag är större än normalt ;) jag har också sett mest degig ut, nu är magen stenhård och rund så nu är den ganska fin :)

Åh, min bebis är allt annat än snäll! Väcker mig på nätterna, sparkar sönder revbenen (känns det som) osv haha :)

• mindran

Nu hittade jag hit också! :) Lyckades tydliga posta ett helt tomt meddelande innan, mupptelefon. ;)

Känner igen det ni skriver om ryggont. Det är verkligen helt vansinnigt jobbigt! Man känner sig som Agda, 82 år, varje gång man ska plocka upp något från golvet eller dylikt. Man stönar, stånkar och pustar. Sambon kallar mig för sin lilla pensionär, haha. ;)

FredrikaN, det slog mig när jag läste att du gick in i v. 25 idag att vi ju har samma BF! :)

• FredrikaN

Lost..: hehe så roligt :) jag vet innan att jag störde mig på att ALLA gravids gick och höll på sin mage, tyckte det såg skit mesigt ut. Nu är jag en av dem! Hehe så skönt att hålla en hand när man går så man håller om magen lite :)

Jag har vaknat de senaste 3 nätterna, inte av att det sparkar men det spänner för jäkligt, och liksom värker lite i magen när jag vänder mig om. Men kan sova på mage fortf så jag är nöjd :)

Svar på tråden Majbebis 2013 (Borås)