• FredrikaN

Majbebis 2013 (Borås)

Hej där! Jag och min sambo väntar vårt första barn i maj 2013. Då jag inte har några vänner som varken är gravida eller har barn så skulle jag gärna vilja finna andra att prata om allt som händer med :) Så har du en bebis i magen, kanske bor i närheten eller bara vill hoppa in i en fräsch tråd, gör gärna mig sällskap! Kanske vi ses någon gång, eller så finns vi bara här för varandra :) Kram F

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-16 13:19
    Kom ihåg lista:

FredrikaN
    1. bf 12 maj, vet ej kön
    2. bor i centrum i Borås, letar hus
    3. 25 år fört mars, sambo 26 i juni.

Pernillalundberg
    1. bf 5 Maj och väntar en flicka :)
    2. Är ifrån Malmö, men bor i Norge tillsammans med min sambo som är norsk!
    3. Jag är 24, men fyller 25 i juli. Min sambo är 25 och fyller 26 i December :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-01 14:14
    FredrikaN:
    1, 12 maj, vet ej kön
    2, bor i centrum, letar hus
    3, jag är 25 sambo 26

Pernillalundberg:
    1. Har bf den 5 Maj och vi vet att vi väntar en flicka :)
    2. Är ifrån Malmö, men bor i Norge tillsammans med min sambo som är norsk!
    3. Jag är 24, men fyller 25 i juli. Min sambo är 25 och fyller 26 i December :)

auapower:
    1. Bf 26 maj, vet inte kön
    2. Bor i Ulricehamn, 4 mil öst om Borås
    3. Jag är 22 (fyller 23 i mars) och sambon är 23 (fyller 24 i juli)

mindran:
    1. BF 12 maj, vet ej kön, men tror starkt på flicka
    2. Bor i Trandared i Borås
    3. Fyller 24 i juli, sambon 23

Dinetti:
    1. BF 1a maj, vet ej kön. Har en dotter född -11
    2. Bor på Sjöbo i Borås
    3. Fyller 31 i juli, maken fyller 39 i mars

Lostbehind
    1. Bf 2 april/28 mars, vet ej kön men hoppas å tror på en liten pojk :)
    2. Bor på Sjöbo i Borås
    3. Fyller 21 i november och maken är 25 :)

• Svar på tråden Majbebis 2013 (Borås)
  • FredrikaN

Mindran: asså ligger vi samma, va kul :) det är ditt första också va? Min sambo är född 3 veckor för tidigt och jag två, vet inte om sånt är ärftligt tro? Jag vill gärna bebis ska komma runt bf datum som man kan ha kalas i trädgården när den blir äldre :)

Haha ja Gud, man är inte snygg när man går! Speciellt inte om man suttit i soffan en stund och ska upp, känner dig riktigt gamla då!

• mindran

FredrikaN, ja, det är mitt första! :) Det kan nog vara ärftligt, fast egentligen tror jag att bebis gör som den vill.. ;) Jag är född på BF-dagen, och jag tror att sambon är född strax innan BF.. Det ska bli spännande att se när vår bebis behagar komma ut. ;) Jag hoppas som dig att det blir runt BF. Jag är själv född i juli, men jag kunde aldrig ha kalas då, för det var aldrig någon hemma.. (alla var på semester) Så av den anledningen är jag glad för bebis skull som (förhoppningsvis) fyller år innan skolorna slutar då alla fortfarande är hemma. :)

• mindran

Och på tal om att gå konstigt - sambon har sagt i flera veckor att jag går som en anka, haha. Tur att han säger det med kärlek!! ;)

• FredrikaN

Mindran: ah men precis, vi räknade också in när skolorna var igång så inte alla skulle åka iväg på sommarlov :) hihi.
    Hur gammal är du förresten? Hade du bokat in er på några kurser än?

• mindran

Jag blir 24 år "ung" i år. ;) Vi är nog uppskrivna på nästan alla kurser, men jag funderar på att sålla lite, för det kändes som att vissa var väldigt lika varandra. Har ni skrivit upp er på några kurser än? :)

• FredrikaN

Nästan jämngamla då, fyller 25 i mars!
    Vi har skrivit upp oss på tre st som vår BM rekommenderade (typ: förlossnings, föräldraskap, amning) min sambo vägrar läsa i böcker så jag har sagt att då får vi fasen gå på kurs så vi lär oss. Vill iaf att han ska ha koll på komplikationer som kan uppstå vid förlossning, så han har lite koll på vad som händer :)

Sitter och kollar runt på hm.se och funderar på att köpa mig en bikini, är så sugen på att åka till badhuset lite :) så svårt med storlek när man ska beställa bara, rumpan är ju gigantisk nu! Hähä

• mindran

Skönt att ha sällskap av sambon på kurserna :) Själv måste jag gå själv på nästan alla kurser.. Sambon har inte möjlighet att ta ledigt just nu. Blev lite deppig när jag kikade i alla kursfoldrar, och nästan alla har anmält både sig och sin partner.. Så jag tvingar honom att läsa böcker istället, hähä. ;D

Åh, badhuset! Du får gärna hojta till när/om du åker! Jag simmade flitigt strax innan jul, men sen kom jag av mig.. Haha, fenomenet med stor rumpa känns igen! ;D Och stora bröst! Jag går fortfarande och kikar på BH'ar i min gamla storlek (liten B-kupa), meeen.. Mina D-tuttar får inte riktigt plats! ;) Jag behöver också en ny bikini/baddräkt, och en av mina vänner (simlärare) rekommenderade Boob's bikini och baddräkt. De kostar lite mer, men håller tydligen jättebra, är sköna och sitter snyggt. Jag är i vanliga fall en bikinibrud, men överväger att köpa baddräkten. Då kan man ha den även i sommar tänkte jag, och dölja en mindre vacker nyförlöst mage. ;) Att den sedan också har amningsfunktion är riktigt bra!

• FredrikaN

Mm, vi fick matcha in så det skulle bli de dagar han är ledig från jobbet. Jag har ju lite lättare att anpassa mig, bara att hoppa en föreläsning! Jättemånga som verkar gå tillsammans faktiskt, fler än jag trodde. Men huvudsaken är ju att din sambo kan lite iaf, sen faller väl allt på plats eftersom :)

Snygga, men liiiiiite för dyra för min smak tror jag ;) hehe. Tänkte prova beställa hem en från hm så får jag se hur den passar. Trosor har jag redan fått köpa större storlek i två omgångar, hehe. Får sånna ljuvliga valkar om man har strumpbyxor annars ;) hähä. Tuttarna har vuxit men jag har inte ökat i kupa, eller jo förr fyllde jag inte riktigt ut en B, nu har jag köpt nya lite större Bkupor. Får ha lite mer "vuxen"bh nu, inte så snygga men praktiska och sköna! Hehe :)
    Ah men absolut, när jag lyckas trycka ner min kropp i badkläder och VÅGAR bege mig till badhuset så hojtar jag till ;)

• FredrikaN

Lostbehind: hur går det med foglossningen?

Har ni köpt vagn än och isf vilken? :)

Svar på tråden Majbebis 2013 (Borås)