• FredrikaN

Majbebis 2013 (Borås)

Hej där! Jag och min sambo väntar vårt första barn i maj 2013. Då jag inte har några vänner som varken är gravida eller har barn så skulle jag gärna vilja finna andra att prata om allt som händer med :) Så har du en bebis i magen, kanske bor i närheten eller bara vill hoppa in i en fräsch tråd, gör gärna mig sällskap! Kanske vi ses någon gång, eller så finns vi bara här för varandra :) Kram F

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-16 13:19
    Kom ihåg lista:

FredrikaN
    1. bf 12 maj, vet ej kön
    2. bor i centrum i Borås, letar hus
    3. 25 år fört mars, sambo 26 i juni.

Pernillalundberg
    1. bf 5 Maj och väntar en flicka :)
    2. Är ifrån Malmö, men bor i Norge tillsammans med min sambo som är norsk!
    3. Jag är 24, men fyller 25 i juli. Min sambo är 25 och fyller 26 i December :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-01 14:14
    FredrikaN:
    1, 12 maj, vet ej kön
    2, bor i centrum, letar hus
    3, jag är 25 sambo 26

Pernillalundberg:
    1. Har bf den 5 Maj och vi vet att vi väntar en flicka :)
    2. Är ifrån Malmö, men bor i Norge tillsammans med min sambo som är norsk!
    3. Jag är 24, men fyller 25 i juli. Min sambo är 25 och fyller 26 i December :)

auapower:
    1. Bf 26 maj, vet inte kön
    2. Bor i Ulricehamn, 4 mil öst om Borås
    3. Jag är 22 (fyller 23 i mars) och sambon är 23 (fyller 24 i juli)

mindran:
    1. BF 12 maj, vet ej kön, men tror starkt på flicka
    2. Bor i Trandared i Borås
    3. Fyller 24 i juli, sambon 23

Dinetti:
    1. BF 1a maj, vet ej kön. Har en dotter född -11
    2. Bor på Sjöbo i Borås
    3. Fyller 31 i juli, maken fyller 39 i mars

Lostbehind
    1. Bf 2 april/28 mars, vet ej kön men hoppas å tror på en liten pojk :)
    2. Bor på Sjöbo i Borås
    3. Fyller 21 i november och maken är 25 :)

• Svar på tråden Majbebis 2013 (Borås)
  • FredrikaN

Pernillalundberg! Åh, men då förstår jag att ni är extra glada nu :) har det tagit ett år att få ett nytt plus? Värk i ryggen verkar det som vi har allihop, väldigt jobbigt och värre lär det väl bli! Jag tvingar min sambo till massage på kvällarna, då känns det bättre :)

Jobbigt med illamående så länge, jag mådde illa men aldrig så jag behövde spy, så det var skönt :) gick in i v 25 i måndags! Sj? Hur gammal är du?

• Pernillalundberg

FredrikaN: nä, vi började inte försöka förrens i sommar igen och gick det på första försöket :)
    Ja massage brukar min sambo också ge mig, tacka Gud för det :D hehe!

Jag är 24 år gammal och gick in i vecka 25 idag, härligt att det börjar gå framåt nu.. Hehe! Självdå, hur gammal är du? Vart i Sverige bor du?

• Pernillalundberg

Jag är född och uppvuxen i Malmö, men bor i Norge nu faktiskt.. Har gjort det i tre år, min sambo är norsk så det är anledningen till att jag hamna här :)

• FredrikaN

Lostbehind: jag bor i stan, flyttade in och min kille i hand lägenhet här :) håller dock på att leta hus som galningar, hehe

Pernillalundberg: ah Norge! Härligt! Jag bodde i Oslo i cirka två år innan, flyttade hem till Sverige 2011 igen! Vart i Norge befinner du dig? Jag är 25 i mars, bor i Borås nu! Oja nu känner man att det går framåt, jag har 7 dagar kvar tills det är färre än 100 dagar kvar, hihi.

• Lostbehind

Jag har 67 dagar kvar :) det går fort fram till v 30 lovar jag er :) sen går de segt :(
    Vi letar också hus! Men inte kommit upp något perfekt än tyvärr :(

• FredrikaN

Lost..: åh det känns så spännande att det är så nära! Overkligt liksom :) hehe över jul tyckte jag det gick segt när jag bara var hemma, nu när skolan börjat igen går tiden fortare! Hoppas det kommer gå fort när våren kommer, hehe.

Nej det kommer upp mkt hus på hemnet nu, men inte mkt som ligger oss i smaken! Vart vill ni bo? Bor ni i en tvåa nu eller?

• Lostbehind

Jag har gått hemma hela tiden ju, ändå har de gått fort, men rätt sjukt när man tänker på att jag bada i sjön och så efter jag fick reda på att jag va gravid, DET känns som det är länge sen! Haha

Nä inte mycket faller oss i smaken heller, och det kan ju inte vara vart som helst, eftersom min man jobbar i Kinna så kan de ju inte vara för långt bort heller :)
    Ja vi bor i en tvåa, tyvärr högst upp utan hiss........! Det suger ganska så hårt faktiskt ;) men själva lägenheten älskar jag!:) bor ni också i en tvåa? Det klarar man ju dig i ett år iaf, så inte bråttom att flytta pga de :)

• FredrikaN

Hehe ja Gud det var ju en evighet sedan ;) åh jobbigt utan hiss! Men ändå skönt att ha en två så det inte är någon stress att flytta! Vi har med en två, dyker det upp ett hus så vore det toppen men vi tänker absolut inte köpa någon som inte känns riktigtriktigt bra! Då har vi sagt att vi också kan bo kvar iaf ett år! :)

• FredrikaN

Hallå, hur mycket preggokilon har ni lagt på er? Jag har samlat ihop 10 st redan, hehe. Lever lite lyxliv med mat och allt tror jag ;) blir inte mycket sol och bad för mig i sommar inte!

Svar på tråden Majbebis 2013 (Borås)