• FredrikaN

Majbebis 2013 (Borås)

Hej där! Jag och min sambo väntar vårt första barn i maj 2013. Då jag inte har några vänner som varken är gravida eller har barn så skulle jag gärna vilja finna andra att prata om allt som händer med :) Så har du en bebis i magen, kanske bor i närheten eller bara vill hoppa in i en fräsch tråd, gör gärna mig sällskap! Kanske vi ses någon gång, eller så finns vi bara här för varandra :) Kram F

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-16 13:19
    Kom ihåg lista:

FredrikaN
    1. bf 12 maj, vet ej kön
    2. bor i centrum i Borås, letar hus
    3. 25 år fört mars, sambo 26 i juni.

Pernillalundberg
    1. bf 5 Maj och väntar en flicka :)
    2. Är ifrån Malmö, men bor i Norge tillsammans med min sambo som är norsk!
    3. Jag är 24, men fyller 25 i juli. Min sambo är 25 och fyller 26 i December :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-01 14:14
    FredrikaN:
    1, 12 maj, vet ej kön
    2, bor i centrum, letar hus
    3, jag är 25 sambo 26

Pernillalundberg:
    1. Har bf den 5 Maj och vi vet att vi väntar en flicka :)
    2. Är ifrån Malmö, men bor i Norge tillsammans med min sambo som är norsk!
    3. Jag är 24, men fyller 25 i juli. Min sambo är 25 och fyller 26 i December :)

auapower:
    1. Bf 26 maj, vet inte kön
    2. Bor i Ulricehamn, 4 mil öst om Borås
    3. Jag är 22 (fyller 23 i mars) och sambon är 23 (fyller 24 i juli)

mindran:
    1. BF 12 maj, vet ej kön, men tror starkt på flicka
    2. Bor i Trandared i Borås
    3. Fyller 24 i juli, sambon 23

Dinetti:
    1. BF 1a maj, vet ej kön. Har en dotter född -11
    2. Bor på Sjöbo i Borås
    3. Fyller 31 i juli, maken fyller 39 i mars

Lostbehind
    1. Bf 2 april/28 mars, vet ej kön men hoppas å tror på en liten pojk :)
    2. Bor på Sjöbo i Borås
    3. Fyller 21 i november och maken är 25 :)

• Svar på tråden Majbebis 2013 (Borås)
  • FredrikaN

Ingen instagram, brukar bara tjuvkika på andra ibland! ;) höhö

Ska till BM halv två idag, åh så spännande det ska bli!

• Pernillalundberg

FredrikaN: Ja, precis!! Hihi! Brukar säga åt min sambo att prata med magen också. :) Kan inte förstå att det bara är 13 veckor kvar.. Det är helt galet! :) Längtar ihjäääl mig!!

Ja, instagram har jag också.. Sök på pernillalundberg, tror det är mitt användarnamn men är inte säker :p

• FredrikaN

Pernilla: hihi samma här! Men jag blir så känslor och börjar nästan alltid gråta när min sambo pratar med magen. Allt blir så verkligt när han ligger vid magen och säger "hej bebis, det är pappa här..." Helt sjukt att vi ska bli föräldrar, det känns naturligt men ändå helt overkligt! Att vi skapat något tillsammans som ligger här inne i magen!

• Pernillalundberg

FredrikaN: Jo men ellerhur, jag är preciiis likadan!! :) Hihi! 
    Det är så många i min omkrets som har bebisar så nu när det äntligen är ens egen tur kan man knappt förstå det, det är som du själv säger; Det känns overkligt.. :) Men såå fantastiskt underbart!!  

• mindran

Pernilla: Jättefin blogg! Lade till den i min feed, tycker att det är så mysigt att läsa gravidbloggar, extra roligt är det när "bloggaren" ska ha bebis ungefär samtidigt som man själv! :) Ska bara sparka liv i min egen blogg ;) Och tusen tack för komplimangen! Hjärta

FredrikaN: Hihi, då har ni samma BM som oss! ;) Jag gillar också henne, mycket! Vi fick också studenten första gången, jag blev lite konfunderad för hon verkade inte ha koll på läget alls. Visserligen förstår jag det iom att hon är student, men då kanske hon skulle haft handledning av en annan BM? (vi satt helt själva med henne) Och som en vän kommenterade, kanske skulle de ha sett till att studenten fick ha inskrivningssamtal med en omföderska istället för en förstföderska? En omföderska har ju lite mer koll på läget. ;) Jag var mest jätteförvirrad och vi hade tusen frågor som studenten inte kunde svara på.

Tusen tack för komplimangen! Hjärta Har redan fått "gravidtatueringar", hehe.. ;) Arbetsnamnet på bebis är Filippa. ;) Vi är båda helt säkra på att det bor en liten tjej därinne. Och om det är så, så är risken väldigt stor att hon får heta Filippa. Det, eller Isabelle. :) Visst hade ni också klurat på namn?

Lostbehind: m1ndra heter jag på Instagram! Dock inte så aktiv - än. Jag jobbar på det. ;) Vad heter du där? :)

• mindran

FredrikaN: Jag glömde ju att kommentera vagnen! Det är en riktigt snygg vagn, och jag ser att ni har valt chassit som vi var sugna på! :) Jag blev verkligen frälst på de rejäla svängbara hjulen.. Kanske köper vi ett extrachassi och byter, för jag är fortfarande sugen på de svängbara hjulen.. ;) Lycka till nu hos BM idag! :) Hoppas att Annelie är frisk idag (hon var sjuk när jag var där förra veckan)!

• mindran

Eftersom jag älskar bilder, så bombarderar jag er med ett par ;) Här är vår skötväska, som jag är tokkär i! Resonerade som Fredrika, eftersom vi har en svart barnvagn så ville jag ha en härlig färgklick i form av skötväskan. Jag är SÅ nöjd! :)

• mindran

Åh, måste visa en sak till! Vi var i Gällstad strax innan jul, och då gick vi in en sväng på Lager 157. Jag hade inte varit där på evigheter, så gissa om lyckan var stor när jag såg att de hade en stor avdelning med bara Lundmyr, ett av mina absoluta favoritmärken!! Jag lovade mig själv att inte handla mer kläder nu (det har redan blivit en hel del.. ;)), men denna fick följa med hem. Nu hänger den på barnvagnen. Hjärta

• auapower

Här hoppar jag gärna in om jag får! Jag kommer från Ulricehamn (4mil utanför Borås) och väntar mitt och sambons första barn med bf 26 maj! Är nu i v.23+1 och mår bra Glad Ska flytta till en större lägenhet i april, så att jag får boa ordentligt innan bebisen kommer! Vi har köpt en Crescent Classic från Babyproffsen då dem hade erbjudande på den Glad

• Pernillalundberg

Mindran: vad kul att du gilla den! :D hihi.
    Är lite dålig att lägga upp magbilder men ska försöka ta tag i det :) gillade skötväskan, den var riktigt snygg :D Vi har beställt en vagn från ett norsk märke "simo of norway" har många vänner som haft den och varit jättenöjda så den kör vi med på! :) Ska leta fram en bild och visa sen :)

auapower: välkommen

Svar på tråden Majbebis 2013 (Borås)