• FredrikaN

Majbebis 2013 (Borås)

Hej där! Jag och min sambo väntar vårt första barn i maj 2013. Då jag inte har några vänner som varken är gravida eller har barn så skulle jag gärna vilja finna andra att prata om allt som händer med :) Så har du en bebis i magen, kanske bor i närheten eller bara vill hoppa in i en fräsch tråd, gör gärna mig sällskap! Kanske vi ses någon gång, eller så finns vi bara här för varandra :) Kram F

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-16 13:19
    Kom ihåg lista:

FredrikaN
    1. bf 12 maj, vet ej kön
    2. bor i centrum i Borås, letar hus
    3. 25 år fört mars, sambo 26 i juni.

Pernillalundberg
    1. bf 5 Maj och väntar en flicka :)
    2. Är ifrån Malmö, men bor i Norge tillsammans med min sambo som är norsk!
    3. Jag är 24, men fyller 25 i juli. Min sambo är 25 och fyller 26 i December :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-01 14:14
    FredrikaN:
    1, 12 maj, vet ej kön
    2, bor i centrum, letar hus
    3, jag är 25 sambo 26

Pernillalundberg:
    1. Har bf den 5 Maj och vi vet att vi väntar en flicka :)
    2. Är ifrån Malmö, men bor i Norge tillsammans med min sambo som är norsk!
    3. Jag är 24, men fyller 25 i juli. Min sambo är 25 och fyller 26 i December :)

auapower:
    1. Bf 26 maj, vet inte kön
    2. Bor i Ulricehamn, 4 mil öst om Borås
    3. Jag är 22 (fyller 23 i mars) och sambon är 23 (fyller 24 i juli)

mindran:
    1. BF 12 maj, vet ej kön, men tror starkt på flicka
    2. Bor i Trandared i Borås
    3. Fyller 24 i juli, sambon 23

Dinetti:
    1. BF 1a maj, vet ej kön. Har en dotter född -11
    2. Bor på Sjöbo i Borås
    3. Fyller 31 i juli, maken fyller 39 i mars

Lostbehind
    1. Bf 2 april/28 mars, vet ej kön men hoppas å tror på en liten pojk :)
    2. Bor på Sjöbo i Borås
    3. Fyller 21 i november och maken är 25 :)

• Svar på tråden Majbebis 2013 (Borås)
  • Lostbehind

Jodå, de går bra just för tillfället, den dyker alltid upp i tid och otid ;)
    Vi har fått en vagn, en carena kombi tror jag att den hette :) har ni köpt vagn än?:)

• FredrikaN

Ah okej, inte så att du har ont hela dagarna då iaf?

Härligt, skönt att ej behöva köpa själv, vagn är ju svindyrt :) mm jag fick lite pengar av min pappa i julklapp så vi har beställt en emmaljunga ozone med sitt och liggdel. Väldigt liten, smidig och lätt! Vagnen är svart så vi satsar på en lite mönstrad skötväska till! :)

• FredrikaN

Just ja, skulle fråga er båda: hur har ni tänkt göra med er föräldradagar? Jag kommer få lägsta belopp (225kr/dag) funderar på om man ska ta ut många dagar för att få mer pengar, eller kanske ta typ 4-5 dagar/vecka för att spara dagar ist! Har ni funderat något?

• Lostbehind

Vissa dagar har jag ont hela dagen och vissa dagar är det skitbra :) men mycket varma bad och vetekudde så brukar det gå bra ;)
    Ja det är svindyrt, kände att vi ville lägga pengar på annat än vagn :) och den är jättefin, hel och ren så inga problem med en begagnad faktiskt :)
    Vi ska köpa skötväska på gekås på lördag, vill ha en "vanlig" väska, lite snyggare och roligare :) när dom är så små behöver man ju inte en jättestor ändå :)
    Jag får ju också lägstanivå, jag kommer ta ut alla dagar i veckan, eftersom ja tänkt börja jobba lite smått efter 6-7 månader, sen är det pappans tur att vara ledig ;)

• Pernillalundberg

Hej. :)
    Jag och min sambo är också gravida och väntar bebis den 5 maj! Vi är såklart jättespända och jag hade gärna haft någon som man kunde snacka med som går igenom samma saker och tankar som en själv :)

Pernilla :)

• FredrikaN

Vi hittade en skötväska vi ville ha, den kostade 800, men sen köpte vi den på blocket faktiskt för typ 250 :) rena kapet!

Vissa saker kan jag köpa begagnat men sen iom att det är första barnet så vill jag gärna få spendera lite extra på en del saker! Så kan man spara till nästa bebis sen, hehe :) ska till ullared i början av feb och köpa massa krimskrams!

Ah okej, jag funderar på att ta lite färre dagar i början och se hur det fungerar ekonomiskt :)

• FredrikaN

PernillaLundberg: åh grattis :) är det första barnet och hur har du mått/mår? :)

• Lostbehind

Ja vi har köpt en hel del nytt med, tex första kläderna och så, sen har vi fått mycket nytt :)
    Sjukt å förstå att det faktiskt ligger en människa i magen, så jäkla coolt! Haha

• FredrikaN

Mm det är helt galet! Ibland längtar jag så mycket så jag bli ledsen, hehe. Är så spänd på hur bebis kommer se ut och vara. Kommer bli en underbar sommar

• Pernillalundberg

FredrikaN: tack, detsamma!! :) Ja, det är första barnet.. Fick ett missfall för ett är sen så vi ser ju detta barn som ett litet mirakel såklart :)

Jag mådde inte så bra dom första 15 veckorna, då bodde jag mer eller mindre på toaletten.. Men nu njuter jag av dagarna, bortsett från värk i ryggen. Självdå, hur har du mått? :) Vilken vecka är du i?

Svar på tråden Majbebis 2013 (Borås)