• FredrikaN

Majbebis 2013 (Borås)

Hej där! Jag och min sambo väntar vårt första barn i maj 2013. Då jag inte har några vänner som varken är gravida eller har barn så skulle jag gärna vilja finna andra att prata om allt som händer med :) Så har du en bebis i magen, kanske bor i närheten eller bara vill hoppa in i en fräsch tråd, gör gärna mig sällskap! Kanske vi ses någon gång, eller så finns vi bara här för varandra :) Kram F

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-16 13:19
    Kom ihåg lista:

FredrikaN
    1. bf 12 maj, vet ej kön
    2. bor i centrum i Borås, letar hus
    3. 25 år fört mars, sambo 26 i juni.

Pernillalundberg
    1. bf 5 Maj och väntar en flicka :)
    2. Är ifrån Malmö, men bor i Norge tillsammans med min sambo som är norsk!
    3. Jag är 24, men fyller 25 i juli. Min sambo är 25 och fyller 26 i December :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-01 14:14
    FredrikaN:
    1, 12 maj, vet ej kön
    2, bor i centrum, letar hus
    3, jag är 25 sambo 26

Pernillalundberg:
    1. Har bf den 5 Maj och vi vet att vi väntar en flicka :)
    2. Är ifrån Malmö, men bor i Norge tillsammans med min sambo som är norsk!
    3. Jag är 24, men fyller 25 i juli. Min sambo är 25 och fyller 26 i December :)

auapower:
    1. Bf 26 maj, vet inte kön
    2. Bor i Ulricehamn, 4 mil öst om Borås
    3. Jag är 22 (fyller 23 i mars) och sambon är 23 (fyller 24 i juli)

mindran:
    1. BF 12 maj, vet ej kön, men tror starkt på flicka
    2. Bor i Trandared i Borås
    3. Fyller 24 i juli, sambon 23

Dinetti:
    1. BF 1a maj, vet ej kön. Har en dotter född -11
    2. Bor på Sjöbo i Borås
    3. Fyller 31 i juli, maken fyller 39 i mars

Lostbehind
    1. Bf 2 april/28 mars, vet ej kön men hoppas å tror på en liten pojk :)
    2. Bor på Sjöbo i Borås
    3. Fyller 21 i november och maken är 25 :)

• Svar på tråden Majbebis 2013 (Borås)
  • Lostbehind

Ja det va riktigt gott, men herregud vad slut jag är nu! Min rygg gillade inte det :(
    Ja det finns massor! Och BILLIGT! :D

• Pernillalundberg

Jag hade en fin helg t.om inatt.. Då slog vinterkräksjukan till :( Nu ligger jag här och har äntligen fått i mig några glas vatten och ett halvt knäckebröd, men det är också de ända :( Usch, detta är såå hemskt! Men det är såna smällar man får ta när man jobbar på förskola :(

• FredrikaN

Åh nej va jobbigt! Men får hoppas det går över fort iaf! Magsjuka brukar väl bara hålla i sig någon dag typ? Är hela familjen sjuka eller vara du?

• Pernillalundberg

Ja det här varit de värsta dygnet i mitt liv :(
    Idag är jag mest slut i hela kroppen, får försöka ta igen all sömn jag gick miste om tror jag.. Hehe! Nä min sambo blev också dålig, men han hade det bara i ngn timme medans jag höll på i nästan 14 timmar :( usch! Hoppas bara att vår lilla krabat i magen mår lika bra för det

• mindran

FredrikaN: Jodå, visst är jag kvar! :) Har haft det lite tungt i veckan med migrän, och sen fullt ös hela helgen. Besök och middagar har avlöst varandra. Det har varit väldigt trevligt, men nu är jag helt slut. Tur att det är måndag så jag får vila ;)

Pernilla Lundberg: Välkommen! :) Och grattis till bebis! Vinterkräksjuka är aldrig kul, hoppas du kryar på dig fort! {#emotions_dlg.flower}

Lostbehind: Vad roligt med Ullared! :D Jag var där den sista november och shoppade loss till bebis. Det som är roligt är att man kan handla så mycket utan att behöva bli helt utfattig. ;) Dessutom är det fina saker, och ofta kända märken! Men nu måste du ju visa BILDER! ;)

• mindran

Nu har jag läst ikapp allt jag har missat, och tänkte försöka svara på allt också! :)

Vi köpte vagnen i mellandagarna. En underbar Emmaljunga Edge Duo Combi. Begagnad, men i nyskick och den kostade oss bara 1500 (!). Så jag är mer än nöjd! :) Skötväska köpte vi i december, jag slog till på en helt underbar väska från Ju-Ju-Be när My Little Star hade tokrea på dem (nedsatta från 1395:- till 395:- !). Jag hade dock aldrig köpt en sådan om de inte var nedsatta så kraftigt, nog för att man blir lite köpgalen när man väntar bebis, men 1395:- för en skötväska är lite väl maffigt.. ;)

Angående kilon så har jag lagt på mig ungefär nio kilo fram till nu. Kan dock vara lite mindre, jag är osäker på vad jag vägde exakt när jag blev gravid (vi har ingen våg). Här levs det också lyxliv när det gäller födointaget, mycket glass och choklad blir det. ;) I början blev det dock inget sådant allls, klarade inte av det, och fick knappt behålla det lilla jag åt. Så det är oerhört skönt att det har släppt! :)

När det gäller föräldraledigheten, så kommer vi att försöka spara dagar genom att göra ungefär som er FredrikaN, dvs bara ta ut max fem dagar i veckan. Eftersom jag också har lägsta beloppet, så gör det inte jättestor skillnad i ekonomin. Här är det mannen som drar in de större pengarna, haha. ;)

Det här med att längta så att det nästan gör ont känns igen. I julas umgicks vi med min mammas mans familj, och där fanns världens sötaste fyramånaders. Jag & fästmannen kidnappade honom hela dagen. ;) Efter det mådde jag dåligt i flera dagar, det kändes SÅ tungt! Känslan av att det var evigheter kvar tills man skulle få träffa sin egen lilla knodd var som ett tungt täcke. Hormonerna kan verkligen bråka med en.

Vi bor i en mysig bostadsrätt i Trandared. :) Här utövas snart compact living på hög nivå, då vi snart är tre i en liten etta! ;) Tanken är att vi ska försöka bo här i några månader, och sedan sälja vår bostadsrätt till förmån för en ny, alternativt handpenning till ett hus. :) Jag längtar verkligen efter att få bo i hus!

• FredrikaN
    Pernillalundberg skrev 2013-01-28 12:40:48 följande:
    Ja det här varit de värsta dygnet i mitt liv :(
    Idag är jag mest slut i hela kroppen, får försöka ta igen all sömn jag gick miste om tror jag.. Hehe! Nä min sambo blev också dålig, men han hade det bara i ngn timme medans jag höll på i nästan 14 timmar :( usch! Hoppas bara att vår lilla krabat i magen mår lika bra för det
    ah men precis det man oroar sig för, att inte bebis ska få det som krävs. Men skönt att du slutat spy ny iaf :)
    Jag kom på mig själv igår kväll att jag inte känt någon spark på hela dagen. så varje gång jag vaknat i natt har jag legat och tryckt på magen för att se om dt sparkar tillbaka. Fick en liiiten minispark.. Men ska till BM imorgon så hoppas hon säger att allt verkar bra ;) ska få höra hjärtat slå för första gången, så spännande!
    mindran skrev 2013-01-28 13:10:08 följande:
    Nu har jag läst ikapp allt jag har missat, och tänkte försöka svara på allt också! :)

Vi köpte vagnen i mellandagarna. En underbar Emmaljunga Edge Duo Combi. Begagnad, men i nyskick och den kostade oss bara 1500 (!). Så jag är mer än nöjd! :) Skötväska köpte vi i december, jag slog till på en helt underbar väska från Ju-Ju-Be när My Little Star hade tokrea på dem (nedsatta från 1395:- till 395:- !). Jag hade dock aldrig köpt en sådan om de inte var nedsatta så kraftigt, nog för att man blir lite köpgalen när man väntar bebis, men 1395:- för en skötväska är lite väl maffigt.. ;)

Angående kilon så har jag lagt på mig ungefär nio kilo fram till nu. Kan dock vara lite mindre, jag är osäker på vad jag vägde exakt när jag blev gravid (vi har ingen våg). Här levs det också lyxliv när det gäller födointaget, mycket glass och choklad blir det. ;) I början blev det dock inget sådant allls, klarade inte av det, och fick knappt behålla det lilla jag åt. Så det är oerhört skönt att det har släppt! :)

När det gäller föräldraledigheten, så kommer vi att försöka spara dagar genom att göra ungefär som er FredrikaN, dvs bara ta ut max fem dagar i veckan. Eftersom jag också har lägsta beloppet, så gör det inte jättestor skillnad i ekonomin. Här är det mannen som drar in de större pengarna, haha. ;)

Det här med att längta så att det nästan gör ont känns igen. I julas umgicks vi med min mammas mans familj, och där fanns världens sötaste fyramånaders. Jag & fästmannen kidnappade honom hela dagen. ;) Efter det mådde jag dåligt i flera dagar, det kändes SÅ tungt! Känslan av att det var evigheter kvar tills man skulle få träffa sin egen lilla knodd var som ett tungt täcke. Hormonerna kan verkligen bråka med en.

Vi bor i en mysig bostadsrätt i Trandared. :) Här utövas snart compact living på hög nivå, då vi snart är tre i en liten etta! ;) Tanken är att vi ska försöka bo här i några månader, och sedan sälja vår bostadsrätt till förmån för en ny, alternativt handpenning till ett hus. :) Jag längtar verkligen efter att få bo i hus!
    Vi kollade också på en sån emmaljunga först, men tycker de är så nedras stora! hehe. vill ha en liten smidigare. De ringde från Beginners innan, tror vår vagn har kommit ;) men ska nog vänta med att hämta ut den till april typ. har ingen plats än, hehe. Nej herregud, skötväska för 1400 är helt galet! Men shit alltså vad företagen tjänar pengar på oss gravida, speciellt vid första barnet ;)

Nej precis, det blir inte så stor skillnad på 5 eller 7 dagar. och kan vara skönt att kanske kunna ta ut dagar sen när dagis har stängt och sånt.. eller bara kunna ta halvdagar ibland även när bebis blir äldre :)

Här längtas det också tills det blir hus. Väntar på att mäklaren ska ringa oss i veckan nu! ska få gå på en privatvisning och håller alla tumma för att det är drömhuset! hihi

• FredrikaN

vill bara skryta lite, fick detta av min älskade sambo som överraska med städad lägenhet och blommor idag, hihi
Svar på tråden Majbebis 2013 (Borås)