• FredrikaN

Majbebis 2013 (Borås)

Hej där! Jag och min sambo väntar vårt första barn i maj 2013. Då jag inte har några vänner som varken är gravida eller har barn så skulle jag gärna vilja finna andra att prata om allt som händer med :) Så har du en bebis i magen, kanske bor i närheten eller bara vill hoppa in i en fräsch tråd, gör gärna mig sällskap! Kanske vi ses någon gång, eller så finns vi bara här för varandra :) Kram F

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-16 13:19
    Kom ihåg lista:

FredrikaN
    1. bf 12 maj, vet ej kön
    2. bor i centrum i Borås, letar hus
    3. 25 år fört mars, sambo 26 i juni.

Pernillalundberg
    1. bf 5 Maj och väntar en flicka :)
    2. Är ifrån Malmö, men bor i Norge tillsammans med min sambo som är norsk!
    3. Jag är 24, men fyller 25 i juli. Min sambo är 25 och fyller 26 i December :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-01 14:14
    FredrikaN:
    1, 12 maj, vet ej kön
    2, bor i centrum, letar hus
    3, jag är 25 sambo 26

Pernillalundberg:
    1. Har bf den 5 Maj och vi vet att vi väntar en flicka :)
    2. Är ifrån Malmö, men bor i Norge tillsammans med min sambo som är norsk!
    3. Jag är 24, men fyller 25 i juli. Min sambo är 25 och fyller 26 i December :)

auapower:
    1. Bf 26 maj, vet inte kön
    2. Bor i Ulricehamn, 4 mil öst om Borås
    3. Jag är 22 (fyller 23 i mars) och sambon är 23 (fyller 24 i juli)

mindran:
    1. BF 12 maj, vet ej kön, men tror starkt på flicka
    2. Bor i Trandared i Borås
    3. Fyller 24 i juli, sambon 23

Dinetti:
    1. BF 1a maj, vet ej kön. Har en dotter född -11
    2. Bor på Sjöbo i Borås
    3. Fyller 31 i juli, maken fyller 39 i mars

Lostbehind
    1. Bf 2 april/28 mars, vet ej kön men hoppas å tror på en liten pojk :)
    2. Bor på Sjöbo i Borås
    3. Fyller 21 i november och maken är 25 :)

• Svar på tråden Majbebis 2013 (Borås)
  • Pernillalundberg

Vad konstigt att hela mitt meddelande inte kom fram :( skrev hur som helst att de var bra att allt såg bra ut med dig och bebben idag! :)

• FredrikaN

Dinetti: mm det är smart med såna vagnar! Vi köpte faktiskt ett babyskydd av annat märke än vagnen, men vi räknar med att när vi ska handla så tar vi loss det och lägger i shoppingvagnen och lämnar barnvagn i bilen, hehe. Mysigt att bli fyra i familjen nu då, tycker nästan man är mer "riktig" familj då ;)

Pernilla: tackar :) man blir nästan lite stolt när BM säger att allt ser bra ut med bebis, jag låg och tänkte "ojaa, det är vår duktiga bebis det där, växer precis som den ska;)" hehe

• auapower
    FredrikaN skrev 2013-01-29 17:19:40 följande:
    här var det också sambon som totalvägrade att veta kön! men då blir det en trevlig överraskning. Har ni någon känsla om vad det kan vara?
    Skönt att bebis mår bra trots att du inte går upp i vikt iaf, det är ju det som är det viktigaste :) Jag fick väga mig hos BM idag har gått upp 11 kg redan (v26, 25+1) men hon sa att det var lugnt, hehe. Bebis låg lite under sträcket. Tror det flesta av mina kilon har satt sig på rumpa/lår! Försöker jag stänga min vinterjacka så spänner den som sjutton och jag blir kissnödig direkt, hehe

Jodå, lite extra put på magen ser man absolut :D så fin så! 
    Jag har haft känslan av en pojke sedan jag fick ett plus på stickan, men jag har börjat drömma om en flicka from v.15 ungefär, och på rul kändes det som flicka, så har absolut ingen aning Glad en sak som fick mig att fundera var att på rul så mäter man ju lårbenet, och hon hade lite problem att kunna mäta underifrån, och eftersom jag var i v.18+5 då så räknade vi med att få se en snopp mellan benen, men det var kalt, men det var inget som visade på flicka heller.. så jag har ingen aning längre om vad det kan vara Glad
  • mindran

auapower: Välkommen hit! :) Vilken fin mage du har! Och visst har det hänt en hel del mellan dina bilder! :) Känner igen det där med svärmor, fästmannens mamma var helt överlycklig! Och jag glömmer nog aldrig kommentaren; "Jag trodde ALDRIG att jag skulle få bli farmor!!" ;) Sambon var väl lite av en player och hade knappt haft en seriös relation innan mig.

Pernillalundberg: Jaa, mer bilder! Både på mage och barnvagn! :D

Lostbehind: La till dig på Instagram! :)

Dinetti: Välkommen hit! :)

FredrikaN: Ja, ett sånt där streck är fint! :) Jag tycker i vanliga fall att det är jobbigt med bristningar (har haft en hel del under min uppväxt då jag alltid har varit överviktig), men jag försöker tänka att det bara är ett bevis på att man har burit på det finaste som finns. Hjärta  Åh, nu blev jag också sugen på att provpacka skötväska, hehe! ;) Vilka fina namn ni har valt! Jag känner igen känslan, vi är så säkra på att det är en tjej att jag tror att jag skulle bli lätt chockskadad om det kom ut en pojke ;)

• mindran

Måste fråga, hur är det med era navlar? (Skum fråga kanske, hehe) Jag tror att min kommer att "ploppa" snart, den är redan på väg uppåt. Har en ganska djup och trång navel i vanliga fall.

• FredrikaN

Mindran: ja men precis, med tanke på vad man får i slutändan så är några små ränder inget att bråka om! Och skulle det man må dåligt så går det ju säkert att höra något åt det med laser eller något sånt. Men jag tror man i allmänhet kommer få en annan bild av sin kropp sen. Min sambo gillar redan att man ser mer kvinnlig ut och har lite små skavanker här och där ;) hähä

Fick fick också chockade (men glada) miner när vi berättade för familj om bebis i magen! Nu har vi visserligen inte varit tillsammans så länge så var nog där mkt av chocken låg ;)

Angående naveln så har min inte ploppar ut, men den är inte lika djup längre så den är väl också på väg framåt! Men om den ploppar ut så åker den väl tillbaka efter förlossningen sen eller?

• FredrikaN

Auapower: hehe jag hade en period nyss då jag var övertygad om att det varken var en tjej eller kille! Hade ingen känsla alls, så tyckte liksom att det borde funnits ett tredje kön! Haha.
    Men ska ni göra ett privat ul för att ta reda på kön?

• mindran

FredrikaN: Nu blev jag ju galet nyfiken på hur länge ni har varit tillsammans? Vi hade inte heller varit tillsammans speciellt länge när vi plussade. Fästmannens sida var ändå enbart glada, min sida var lite mer chockade.. (Beror nog som sagt delvis på att jag har haft flertalet långa förhållanden innan, men inte han)

Ja, oftast brukar den "ploppade" naveln gå tillbaka, men inte för alla. Men det är nog ganska ovanligt, kallas navelbråck och då brukar det rättas till med ett enkelt ingrepp så som jag har förstått det. :)

• FredrikaN

Mindran: hehe vi firar 1 år som par i april! Vi började prata om barn redan efter två månader typ. Han har haft långt förhållande innan också, så han kände direkt att detta var "på en annan nivå". För oss kändes det väldigt naturligt, vi ville båda ha barn direkt typ och så finns det ju egentligen inget som säger att bara för man varit ett par i 5 år så är det större chans att det håller. Men jag förstår att det för omgivningen kan anses vara tidigt. Men vi flyttade ihop snabbt och förlovade oss i dec så vi är rätt snabba med allt ;) hähä

Svar på tråden Majbebis 2013 (Borås)