• FredrikaN

Majbebis 2013 (Borås)

Hej där! Jag och min sambo väntar vårt första barn i maj 2013. Då jag inte har några vänner som varken är gravida eller har barn så skulle jag gärna vilja finna andra att prata om allt som händer med :) Så har du en bebis i magen, kanske bor i närheten eller bara vill hoppa in i en fräsch tråd, gör gärna mig sällskap! Kanske vi ses någon gång, eller så finns vi bara här för varandra :) Kram F

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-16 13:19
    Kom ihåg lista:

FredrikaN
    1. bf 12 maj, vet ej kön
    2. bor i centrum i Borås, letar hus
    3. 25 år fört mars, sambo 26 i juni.

Pernillalundberg
    1. bf 5 Maj och väntar en flicka :)
    2. Är ifrån Malmö, men bor i Norge tillsammans med min sambo som är norsk!
    3. Jag är 24, men fyller 25 i juli. Min sambo är 25 och fyller 26 i December :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-01 14:14
    FredrikaN:
    1, 12 maj, vet ej kön
    2, bor i centrum, letar hus
    3, jag är 25 sambo 26

Pernillalundberg:
    1. Har bf den 5 Maj och vi vet att vi väntar en flicka :)
    2. Är ifrån Malmö, men bor i Norge tillsammans med min sambo som är norsk!
    3. Jag är 24, men fyller 25 i juli. Min sambo är 25 och fyller 26 i December :)

auapower:
    1. Bf 26 maj, vet inte kön
    2. Bor i Ulricehamn, 4 mil öst om Borås
    3. Jag är 22 (fyller 23 i mars) och sambon är 23 (fyller 24 i juli)

mindran:
    1. BF 12 maj, vet ej kön, men tror starkt på flicka
    2. Bor i Trandared i Borås
    3. Fyller 24 i juli, sambon 23

Dinetti:
    1. BF 1a maj, vet ej kön. Har en dotter född -11
    2. Bor på Sjöbo i Borås
    3. Fyller 31 i juli, maken fyller 39 i mars

Lostbehind
    1. Bf 2 april/28 mars, vet ej kön men hoppas å tror på en liten pojk :)
    2. Bor på Sjöbo i Borås
    3. Fyller 21 i november och maken är 25 :)

• Svar på tråden Majbebis 2013 (Borås)
  • Lostbehind

Min navel är så djup så den har inte ploppat än, men den börjar bli mindre ;)
    ang att det går fort i förhållanden: jag och min man träffades i kön på ica å började prata (Dock känt varandra ytligt ca 1-2 år innan), den natten sov jag hos honom, och har aldrig sovit ifrån varandra ens en natt sen dess. Detta var i aug/sept - 11, 25 nov samma år var vi förlovade och 10 mars-12 var vi gifta och i juni var jag gravid ;) lite kul att vi faktiskt var gifta innan vi flyttade ihop på "riktigt" då vi hade var sin lägenhet innan dess som vi varvade mellan :) så för oss har det gått riktigt fort, men har ända sen vi träffades på Ica känts så jäkla rätt!
    Tycker inte att någon annan ska lägga sig i hur fort fram man går om det känns rätt :) men klart vi fick väldigt mycket kommentarer... ;)

• auapower

min navel är kvar där inne någonstans, den är inte ens i närheten av att ploppa ut Flört

Nä det där med kön är så svårt, sambon har en känsla av en tjej, och jag hade en känsla av en pojke, men ja, vi får se vad det blir Flört

Fredrika, vi ska inte gå på privat ul, sambon vill inte veta, han vill ha det som en överraskning inne på förlossningen, så då får jag rätta mig efter det och försöka tygla min nyfikenhet Tungan ute

Ja svärmor blev jätteglad när vi berättade, vi har varit tillsammans i lite över 6 år och snart också förlovade i 6år, vi träffades i november och förlovade oss på valborg ett halvår senare, så det gick undan, men det håller ju Glad så svärmor har väntat ett tag, hon har vetat att vi inte haft ekonomin på plats för att skaffa barn innan, och tyvärr så blev jag uppsagd i september, bara någon dag efteråt så plussade jag, självklart blev man jätteglad men man började ju oroa sig för a-kassa och fp och allt..

Har ni böjat fundera någonting på namn åt kottarna?

• FredrikaN
    Lostbehind skrev 2013-01-30 00:22:44 följande:
    Min navel är så djup så den har inte ploppat än, men den börjar bli mindre ;)
    ang att det går fort i förhållanden: jag och min man träffades i kön på ica å började prata (Dock känt varandra ytligt ca 1-2 år innan), den natten sov jag hos honom, och har aldrig sovit ifrån varandra ens en natt sen dess. Detta var i aug/sept - 11, 25 nov samma år var vi förlovade och 10 mars-12 var vi gifta och i juni var jag gravid ;) lite kul att vi faktiskt var gifta innan vi flyttade ihop på "riktigt" då vi hade var sin lägenhet innan dess som vi varvade mellan :) så för oss har det gått riktigt fort, men har ända sen vi träffades på Ica känts så jäkla rätt!
    Tycker inte att någon annan ska lägga sig i hur fort fram man går om det känns rätt :) men klart vi fick väldigt mycket kommentarer... ;)
    Ah men då gick det fort för er också :) Jag var faktiskt en sån innan som kunde tänka "men guuud, kan inte folk ta det lugnt, lär känna varandra först" men sen när kärleken väl träffar mig själv så är jag nästan snabbare än andra. hehe. Men som sagt, känns det rätt så finns det ingen anledning att vänta, och gud så glad jag är för att vi inte väntat :)
    auapower skrev 2013-01-30 10:06:01 följande:

min navel är kvar där inne någonstans, den är inte ens i närheten av att ploppa ut Flört

Nä det där med kön är så svårt, sambon har en känsla av en tjej, och jag hade en känsla av en pojke, men ja, vi får se vad det blir Flört

Fredrika, vi ska inte gå på privat ul, sambon vill inte veta, han vill ha det som en överraskning inne på förlossningen, så då får jag rätta mig efter det och försöka tygla min nyfikenhet Tungan ute

Ja svärmor blev jätteglad när vi berättade, vi har varit tillsammans i lite över 6 år och snart också förlovade i 6år, vi träffades i november och förlovade oss på valborg ett halvår senare, så det gick undan, men det håller ju Glad så svärmor har väntat ett tag, hon har vetat att vi inte haft ekonomin på plats för att skaffa barn innan, och tyvärr så blev jag uppsagd i september, bara någon dag efteråt så plussade jag, självklart blev man jätteglad men man började ju oroa sig för a-kassa och fp och allt..

Har ni böjat fundera någonting på namn åt kottarna?

Då får ni också en mysig liten överraskning på förlossningen. Men jag tror nog, oavsett om man vet avd det är för kön så skulle jag nog bli överraskad av att det faktsikt kommer ut ett barn. hihi

Ajdå, tråkigt med jobbet. Går du hemma nu då bara eller? Hur blir det med fp? Man får leva efter sina begränsningar så då klarar man sig nog ändå :D
  • Lostbehind

Haha jag har ett par kompisar som gifte sig efter 3 månader och jag tyckte dom va helt dumma i huvudet, men som du sa, när kärleken träffar en själv... ;)

• auapower

Ja, lite småtråkigt, men jag trivdes inte alls på jobbet heller, så det var faktiskt ganska skönt också Flört jag har gått hemma fram till i januari, nu studerar jag på deltid, går på lektion tre ggr i veckan, stämplar fortfarande på a-kassan. fp går på sgi:n så det ska lösa sig, jag har ju full sgi så det ska nog lösa sig, otroligt nog så har jag fått bättre ekonomi sedan jag blev arbetslös, slipper ju pendlingskostnader, extra mat osv Flört och vi har ju pengar sparade, så vi hamnar ju inte i någon ekonomisk knipa Glad i januari 2014 kommer jag att börja studera med csn på 50% och vara mammaledig resten, så kan ju sambon plocka 50% pappadagar hela våren hade vi tänkt Glad

Att gifta sig är någonting som jag har diskuterat med min sambo och funderat på, men det har lagts på hyllan då vi tycker att det är för mycket onödiga pengar just nu, men vi vill ju båda gifta oss sen, men det blir antingen i november 2013 eller sommaren 2014 tror vi Tungan ute jag vill ju inte vara uppsvullen sen graviditeten på bröllopet, antingen gravid eller i ungefär samma form som innan Glad

• FredrikaN
    Lostbehind skrev 2013-01-30 10:59:53 följande:
    Haha jag har ett par kompisar som gifte sig efter 3 månader och jag tyckte dom va helt dumma i huvudet, men som du sa, när kärleken träffar en själv... ;)
    hehe precis :) vi känner att vi vill vänta med bröllop några år. Vill inte ha något storslaget, gärna gifta oss i trädgården med närmaste familj och vänner samlade. Sen vill vi gärna att barnen (planerar redan nr 2 ;)) ska vara med, så kanske om 4-5 år typ. :)
    auapower skrev 2013-01-30 12:02:58 följande:

Ja, lite småtråkigt, men jag trivdes inte alls på jobbet heller, så det var faktiskt ganska skönt också Flört jag har gått hemma fram till i januari, nu studerar jag på deltid, går på lektion tre ggr i veckan, stämplar fortfarande på a-kassan. fp går på sgi:n så det ska lösa sig, jag har ju full sgi så det ska nog lösa sig, otroligt nog så har jag fått bättre ekonomi sedan jag blev arbetslös, slipper ju pendlingskostnader, extra mat osv Flört och vi har ju pengar sparade, så vi hamnar ju inte i någon ekonomisk knipa Glad i januari 2014 kommer jag att börja studera med csn på 50% och vara mammaledig resten, så kan ju sambon plocka 50% pappadagar hela våren hade vi tänkt Glad

Att gifta sig är någonting som jag har diskuterat med min sambo och funderat på, men det har lagts på hyllan då vi tycker att det är för mycket onödiga pengar just nu, men vi vill ju båda gifta oss sen, men det blir antingen i november 2013 eller sommaren 2014 tror vi Tungan ute jag vill ju inte vara uppsvullen sen graviditeten på bröllopet, antingen gravid eller i ungefär samma form som innan Glad

men då gör det ju inget :) ett jobb man inte trivs på ska man ej vara på ändå, tar alldeles för mkt på psyket tycker jag. skönt att din sgi är kvar då också :) vad är det för något du pluggar?

min bror ska gifta sig i juli i sommar, jag funderar redan på vilken slags brukaliknande klänning jag ska trycka ner min degiga exgravida kropp i ;) hehe 
  • auapower

nä precis, tar alldeles för mycket på psyket! jag läser upp svenska 2 och psykologi 1 för att jag sedan ska kunna läsa till personaladministratör med csn, hade inte dem krånglat så hade jag redan börjat med personaladministrationsprogrammet, men nu måste jag få godkänt i minst 130 komvux-poäng, så då blev det svenska 2 och psykologi 1, lite lagom med en distanskurs på 20% och en lärarledd kurs på 25% Glad

• Lostbehind

Ååh tjejor, vi ska på lägenhetsvisning på söndag, helt perfekt! Hoppas ni håller tummarna ;)

Svar på tråden Majbebis 2013 (Borås)