• FredrikaN

Majbebis 2013 (Borås)

Hej där! Jag och min sambo väntar vårt första barn i maj 2013. Då jag inte har några vänner som varken är gravida eller har barn så skulle jag gärna vilja finna andra att prata om allt som händer med :) Så har du en bebis i magen, kanske bor i närheten eller bara vill hoppa in i en fräsch tråd, gör gärna mig sällskap! Kanske vi ses någon gång, eller så finns vi bara här för varandra :) Kram F

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-16 13:19
    Kom ihåg lista:

FredrikaN
    1. bf 12 maj, vet ej kön
    2. bor i centrum i Borås, letar hus
    3. 25 år fört mars, sambo 26 i juni.

Pernillalundberg
    1. bf 5 Maj och väntar en flicka :)
    2. Är ifrån Malmö, men bor i Norge tillsammans med min sambo som är norsk!
    3. Jag är 24, men fyller 25 i juli. Min sambo är 25 och fyller 26 i December :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-01 14:14
    FredrikaN:
    1, 12 maj, vet ej kön
    2, bor i centrum, letar hus
    3, jag är 25 sambo 26

Pernillalundberg:
    1. Har bf den 5 Maj och vi vet att vi väntar en flicka :)
    2. Är ifrån Malmö, men bor i Norge tillsammans med min sambo som är norsk!
    3. Jag är 24, men fyller 25 i juli. Min sambo är 25 och fyller 26 i December :)

auapower:
    1. Bf 26 maj, vet inte kön
    2. Bor i Ulricehamn, 4 mil öst om Borås
    3. Jag är 22 (fyller 23 i mars) och sambon är 23 (fyller 24 i juli)

mindran:
    1. BF 12 maj, vet ej kön, men tror starkt på flicka
    2. Bor i Trandared i Borås
    3. Fyller 24 i juli, sambon 23

Dinetti:
    1. BF 1a maj, vet ej kön. Har en dotter född -11
    2. Bor på Sjöbo i Borås
    3. Fyller 31 i juli, maken fyller 39 i mars

Lostbehind
    1. Bf 2 april/28 mars, vet ej kön men hoppas å tror på en liten pojk :)
    2. Bor på Sjöbo i Borås
    3. Fyller 21 i november och maken är 25 :)

• Svar på tråden Majbebis 2013 (Borås)
  • Dinetti

88 dagar kvar för min del ska försöka lägga upp en bild på min (stora) mage lite senare

• FredrikaN

Auapower! Tack :) ja precis, nu kan man inleda en liten nedräkning iaf!

Lostbehind: hur gick lägenhetsvisningen? :)

• Lostbehind

Jo det gick jättebra :) vi har intresseanmält så nu är det bara att hålla tummarna att vi får den :D
    Idag har jag 58 dagar kvar, känns som en evighet!!!

• FredrikaN

Härligt :) hehe det är ju bara två månader! Kommer gå skitfort, speciellt om ni är mitt uppe i flytt då också :)

• Lostbehind

Ja vi får väl hoppas att den lill* ploppar ut antingen en bra stund före flytten eller en stund efter så man hunnit iordning ;) (beräknad 2 april, flytten 1 april) så den inte kommer mitt i flytten, då får
    Man inte mycket gjort ;)

Mår ni bra tjejer? Jag har varit förkyld i flera veckor och det vägrar släppa :(

• FredrikaN

Hehe ja hade varit skönt att komma i ordning i nya lägenheten först! :)

Här mås det okej, ont i ryggen och spänner i magen ibland! Just ryggen är jobbigt för tar så jäkla mycket på humöret också, men man får försöka bita ihop och vila mycket :) jobbigt med förkylning! Jag har varit täppt på nätterna sen jag plussade! Hehe

• Lostbehind

Jo det med ryggen känner jag verkligen igen.. Först var det foglossning och nu när den sällan kommer så gör det ont i "övre" ryggen istället pga att magen är så stor nu så den är jobbig att bära :/ och det tar riktigt mycket på humöret när man har ont hela tiden..
    Täppt i näsan va jag med heeeela tiden! Nässpray fick bli min bästa vän även om det inte är så bra att använda, kunde ju inte andas!! Haha tur att allt är värt det när de små liven kommer

• auapower

Här mår vi bra, bebisen sparkar och lever som tusan på kvällarna, är i v.23+6 idag så nu är det inte långt kvar till nästa bm-besök Glad domen på bilen har kommit, det är tändspolen som har gått, så nu ska den repareras så får vi tillbaka den på tisdag förhoppningsvis, så får låna svärmors bil så länge Flört 

Lostbehind: oj, det blir lite tajt om lill*n kommer som den ska med flytt och så, förhoppningsvis så kan man ju få lägenheten några dagar innan eller så kanske bebisen väljer att komma ut lite senare, det vore ju trist om man får avbryta flytten för att föda, sen blir det nog svårt att komma igång ordentligt.. har även hört att ett miljöombyte för en nyförlöst kvinna kan leda till förlossningsdeprission, och det hoppas vi verkligen att du klarar dig utan!

• Pernillalundberg

Vi mår bra:)
    Har en tös i magen som visat att hon är en fotbollsspelare i helgen.. Jesus, och hårt sparkar hon också! :p
    Men min rygg är också katastrof, har så fruktansvärt ont :( Har blivit sjukskriven nu i 2 veckor så får vi se hur det känns efter lite vila och så. :)

• FredrikaN

Hallå preggosar, jag hade tänkt signa upp mig på detta med start v9 i badhuset. Någon som är sugen på att följa med? Tänkte man kan ju prova någon gång iaf och se om man gillar det! Mindran, du ville ju också bada :)

Svar på tråden Majbebis 2013 (Borås)