• FredrikaN

Majbebis 2013 (Borås)

Hej där! Jag och min sambo väntar vårt första barn i maj 2013. Då jag inte har några vänner som varken är gravida eller har barn så skulle jag gärna vilja finna andra att prata om allt som händer med :) Så har du en bebis i magen, kanske bor i närheten eller bara vill hoppa in i en fräsch tråd, gör gärna mig sällskap! Kanske vi ses någon gång, eller så finns vi bara här för varandra :) Kram F

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-16 13:19
    Kom ihåg lista:

FredrikaN
    1. bf 12 maj, vet ej kön
    2. bor i centrum i Borås, letar hus
    3. 25 år fört mars, sambo 26 i juni.

Pernillalundberg
    1. bf 5 Maj och väntar en flicka :)
    2. Är ifrån Malmö, men bor i Norge tillsammans med min sambo som är norsk!
    3. Jag är 24, men fyller 25 i juli. Min sambo är 25 och fyller 26 i December :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-01 14:14
    FredrikaN:
    1, 12 maj, vet ej kön
    2, bor i centrum, letar hus
    3, jag är 25 sambo 26

Pernillalundberg:
    1. Har bf den 5 Maj och vi vet att vi väntar en flicka :)
    2. Är ifrån Malmö, men bor i Norge tillsammans med min sambo som är norsk!
    3. Jag är 24, men fyller 25 i juli. Min sambo är 25 och fyller 26 i December :)

auapower:
    1. Bf 26 maj, vet inte kön
    2. Bor i Ulricehamn, 4 mil öst om Borås
    3. Jag är 22 (fyller 23 i mars) och sambon är 23 (fyller 24 i juli)

mindran:
    1. BF 12 maj, vet ej kön, men tror starkt på flicka
    2. Bor i Trandared i Borås
    3. Fyller 24 i juli, sambon 23

Dinetti:
    1. BF 1a maj, vet ej kön. Har en dotter född -11
    2. Bor på Sjöbo i Borås
    3. Fyller 31 i juli, maken fyller 39 i mars

Lostbehind
    1. Bf 2 april/28 mars, vet ej kön men hoppas å tror på en liten pojk :)
    2. Bor på Sjöbo i Borås
    3. Fyller 21 i november och maken är 25 :)

• Svar på tråden Majbebis 2013 (Borås)
  • mindran

FredrikaN - Klart du ska bada! Det är underbart för hela kroppen, jag springer snart ner dörrarna där, hehe. ;) Och jag vill GÄRNA ha sällskap! :) Nu har jag äntligen hittat något som får mig att sova (vattengympa), så det tänker jag inte ge upp! ;) Förresten, så fin mage du har! (kikade på bilderna längre bak) Håller med, jag vill också se mer bilder, på allt! :D

Auapower - Låter jättejobbigt med sköldkörteln! :/ Hoppas att medicinen hjälper dig nu, och att du slipper problemen efter förlossningen! {#emotions_dlg.flower} Jättefina bebiskläder, filten som du hade broderat var superfin! Vad härligt med Ullared! Vad tråkigt att det verkade vara urplockat, jag hittade massor precis innan jul. Många som ska ha bebis nu snart, kanske? :)

Dinetti - Känner igen det där med humöret! Nu har det lugnat sig, men jag hade helt galna humörsvängningar och var arg på allt och alla i början av graviditeten. Nu gråter jag mest för ingenting.. De där underbara hormonerna.. Flört

Lost - Det var ju dig jag såg på UF i måndags! Jag tyckte att jag kände igen dig, men kunde verkligen inte placera dig.. NU sa det pling i gravidhjärnan.. ;) Jobbigt att känna sig deppig! :( Hoppas det blir bättre snart, du får anmäla dig till fikan med oss! :)

• mindran

Visst vill väl ni också träffas, prata bebisar & gravidbesvär, och bara umgås?! :) Hittills är det bara jag och Fredrika som har fyllt i tider (Och Fredrika, du får gärna fylla i igen då jag la till nya tider), jag vill ju ha med er alla! :) Tiderna är såklart anpassningsbara, slängde bara upp lite tider nu som jag tyckte verkade käcka (med hänsyn till de som jobbar odyl). :) Mitt förslag på fik är Viskan, om ni har andra förslag, så kom gärna med dem! :)

www.doodle.com/u2nk3ptyngvy4vnu

För er som inte har använt Doodle förut - klicka i de boxar på de datum och tider som passar för er. De som inte passar, lämnar ni tomma. :) Glöm inte att fylla i namn (gärna forumnamnet)! :)

• Dinetti

Min nya "hobby" är att slumra till på jobbmötena wohoo vad professionell man känner sig... Men som tur är så är kollegorna väldigt förstående över att man kan vara "lite trött" när man är gravid Bara 60 dagar kvar till BF...

• auapower

Ja 2013 är värsta babyboomen! Så det var säkert bara dålig tajming att alla hade plockat ut under helgen så hade de inte hunnit få in allt på måndagen än eller något Flört men ska ju dit i april igen då vi har flyttat, så förhoppningsvis finns det mer då Glad

Jag märker ju inte av sköldkörteln förutom att jag tar 1 & 1/2 tablett varje kväll, och är det så att problemet kvarstår efter graviditeten så blir det en utredning, så jag har lagt oron åt sidan, vet ju att bebis mår bra Glad när jag var hos bm i onsdags så låg hjärtljuden på 156, och när jag sedan skulle lägga mig i gynstolen (skulle kolla tappen och väggarna pga sammandragningar och rikliga flytningar) så satte bebis igång att sparka så att hela magen dansade Flört "nu blev det liv i krabaten" sa bm och skrattade Tungan ute

Jag vågar inte lova att jag kan komma till Borås på en fika, då jag inte bor i Borås så kan det bli lite problematiskt med sambons arbetstider och så, annars hade det varit jättemysigt!

Är det någon mer som har problem med finnar? Har varit finnfri sedan tonåren förutom någon finne vid mens, men nu de senaste tre dagarna så har det ploppat upp 3 stora finnar på hakan! Blir jättearg, får ju inte bort dem Obestämd och så är det kalas för svärfar idag, och kalas för syster imorgon, vill ju inte se ut som en finnig tonåring då! gaah, vet inte vad jag ska göra, testade peeling och "black-head-eliminating-mask" igår men det hjälpte ju inte så mycket... har aldrig varit bra på att sminka över finnar heller, ser värre ut med smink än utan när jag är klar Flört vad kan man göra?

• Lostbehind

Stort grattis Fredrika! Vad roligt!:)

Mindran: ja nu kopplar det för mig också! Vad kul haha :) när är fikan? Jag är ju bara inne via mobilen så jag missar ju hälften haha

• mindran

Dinetti - Hehe, tur att man är ursäktad från det mesta som gravid ;)

Auapower - Visst känns det som det! Alla droppar nyheter om att de väntar barn nu känns det som, härligt tycker jag! :) Ja, jag hoppas också att det finns mer i april, då vi ska dit igen då. :) Skönt att bebis i alla fall mår bra! Jag brukar trösta mig med det när jag mår skruttigt och har ont i fogar, rygg, etc, att bebis åtminstone mår bra i magen. :) Hoppas verkligen att du kan vara med och fika! Angående finnar så har jag under graviditeten haft en hel del av dessa eländiga prickar i ansiktet. Oftast har jag också lyckats få flera samtidigt, just nu har jag två stycken ovanför läppen. ONT gör de! Jag tror inte att det finns så mycket att göra, då dessa mest troligt kommer pga alla hormoner i kroppen. Jag brukar i alla fall tvätta ansiktet med bodyscrub (från Lush, helt underbar!) och smörja ansiktet med en halvfet ansiktskräm (också från Lush, alt Weleda). Finnarna döljer jag med ett uttorkande täckstift från ACO. Då brukar finnarna försvinna på nolltid. :)

Lost - Jag postade en doodle längre upp där alla får fylla i när de kan. Jag såg dock i min mobilapp att den inte syns därifrån. Jag kan maila dig länken om du vill? Doodlen går utmärkt att fylla i från telefonen. :) Annars kan vi alltid prata om det på måndag, för såklart ska du vara med och fika! :)

• mindran

Har alla fina preggosar härinne haft en fin helg? :) Några roliga planer inför dagen? Här står det färgning & fix av barnvagnen på dagens planering! ;)

• mindran

Fredrika, STORT grattis i efterskott på födelsedagen! Hoppas att du hade en underbar dag! {#emotions_dlg.flower}

• FredrikaN

Fyfaro så härligt det är nu när solen skiner, nu längtar jag såååå mycket efter bebis och barnvagnspromenader! :)

Hoppas alla har haft en fin helg! Själv ska jag ta på mig solglajjorna och åka hem till min mormor på lite lunch nu. Börjar känna mig mer och mer mån om att träffa familjen nu, antar det har med graviditeten och det faktum att just Familj är ens stora fokus och framtid. Mysigt iaf! :)

• mindran

Fredrika - Visst är solen underbar?! Jag som har bott i Lule de senaste fyra åren har saknat våren något så oerhört (det blir aldrig någon "riktig" vår i Luleå), så nu njuter jag i fulla drag!

Är det någon annan härinne som har problem med halsbränna? Det började för min del i små doser om kvällarna för cirka två veckor sedan, nu är det i princip konstant.. Det gör så galet ont i halsen! Köpte Gaviscon (tror jag att det hette), men efter att ha googlat på ett av de verksamma ämnena och läst om nervskador orsakade av nyss nämnda substans så skippade jag Gavisconen helt.. Någon som har bra tips på effektiva huskurer mot eländet? :)

Svar på tråden Majbebis 2013 (Borås)