• FredrikaN

Majbebis 2013 (Borås)

Hej där! Jag och min sambo väntar vårt första barn i maj 2013. Då jag inte har några vänner som varken är gravida eller har barn så skulle jag gärna vilja finna andra att prata om allt som händer med :) Så har du en bebis i magen, kanske bor i närheten eller bara vill hoppa in i en fräsch tråd, gör gärna mig sällskap! Kanske vi ses någon gång, eller så finns vi bara här för varandra :) Kram F

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-16 13:19
    Kom ihåg lista:

FredrikaN
    1. bf 12 maj, vet ej kön
    2. bor i centrum i Borås, letar hus
    3. 25 år fört mars, sambo 26 i juni.

Pernillalundberg
    1. bf 5 Maj och väntar en flicka :)
    2. Är ifrån Malmö, men bor i Norge tillsammans med min sambo som är norsk!
    3. Jag är 24, men fyller 25 i juli. Min sambo är 25 och fyller 26 i December :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-01 14:14
    FredrikaN:
    1, 12 maj, vet ej kön
    2, bor i centrum, letar hus
    3, jag är 25 sambo 26

Pernillalundberg:
    1. Har bf den 5 Maj och vi vet att vi väntar en flicka :)
    2. Är ifrån Malmö, men bor i Norge tillsammans med min sambo som är norsk!
    3. Jag är 24, men fyller 25 i juli. Min sambo är 25 och fyller 26 i December :)

auapower:
    1. Bf 26 maj, vet inte kön
    2. Bor i Ulricehamn, 4 mil öst om Borås
    3. Jag är 22 (fyller 23 i mars) och sambon är 23 (fyller 24 i juli)

mindran:
    1. BF 12 maj, vet ej kön, men tror starkt på flicka
    2. Bor i Trandared i Borås
    3. Fyller 24 i juli, sambon 23

Dinetti:
    1. BF 1a maj, vet ej kön. Har en dotter född -11
    2. Bor på Sjöbo i Borås
    3. Fyller 31 i juli, maken fyller 39 i mars

Lostbehind
    1. Bf 2 april/28 mars, vet ej kön men hoppas å tror på en liten pojk :)
    2. Bor på Sjöbo i Borås
    3. Fyller 21 i november och maken är 25 :)

• Svar på tråden Majbebis 2013 (Borås)
  • JH83

TackGlad  mindran:  Jag bor på Guldbrandsgatan. Var bor ni? Hur gammal är ni?

• FredrikaN

JH83: välkommen :) vet ni vad det ligger för något i magen och myser?

Mindran: hehe håller med, det var jättekul att ses :) inväntar mitt student kort nu bara, så hoppas det kommer snart så går vi på vattengympa nästa vecka kanske :)

Vår helg var lugn, jobbade lite och annars blev det mest hemmahäng! Håller på och storstädar hemma nu, har visning på lägenheten idag! (Sambon städar, jag sitter på en stol och tittar på)

• mindran

JH83 - Vi bor också på Trandared, på Söderljungsgatan. :) Jag är 23 (blir 24 i sommar) och sambon blir 23 i år.

FredrikaN - Hehe, det låter som en typ av städning som jag skulle kunna stå ut med! ;D

• JH83

FredrikaN: TackGlad vi vet inte vad det är för något som ligger i magen men jag tror på en pojke. Vet ni?  Vilken vecka är ni i?

• mindran

JH83 - Jag är i v. 32 (31+1). Vi vet inte kön, men vi tror starkt på att det ligger en liten tjej därinne. :)

• FredrikaN

JH83: spännande! Vi vet inte heller, och jag har ingen direkt övertygande känsla om något kön alls, hehe.
    Jag har precis fyllt 25 och min sambo blir 26 i sommar :) har precis köpt hus, så flyttat till Dammsvedjan i april! Är i v 32 (31+1)
    Sj?

• JH83

mindran:  spännande att se om det blir en flicka då Glad Jag tror på att det blir en pojke här.

FredrikaN: ok, det blir vad det blir Skrattande åh har ni köpt hus..vad kul Glad vi håller oxå på kollar lite efter hus. Jag är 29 och min sambo är 32. Är i vecka 39 (38+4) 

• auapower

JH83: välkommen! Roligt att du är så nära bf Glad

mindran: okej, vad konstigt, min bm har också rekomenderat gavisconen, men i första hand novaluziden, har du läst om den på fass? 

www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp&DocTypeID=7&NplID=19800613000040

Jag mår ju dåligt av Loka och Ramlösa, så det enda som verkar funka som jag kan ta är novaluziden, känns som att man är en pillerknarkare, äter "apoteket gravid/ammande kvinna kosttillskott" till frukost, levaxin till kvällsmat och en novaluzid innan jag går och lägger mig.. Obestämd och om bm får för sig att höja levaxindosen ännu mer imorgon på mötet så blir det ännu värre Obestämd men jaja, det är ju för att bebis ska må bra så jag får ta det Glad

• FredrikaN

JH83: ah men guuud, då är det ju snart dags :) härligt! hur mår du?

Drömde inatt att jag och bebis höll varandra i handen genom magen. Väldigt obehagligt! Hehe. Bebis liksom sträckte handen genom skinnet nästan!

Hur går det för alla, är ni i fas med alla inköp och sånt? Ingen som har något fint att visa?

Svar på tråden Majbebis 2013 (Borås)