• FredrikaN

Majbebis 2013 (Borås)

Hej där! Jag och min sambo väntar vårt första barn i maj 2013. Då jag inte har några vänner som varken är gravida eller har barn så skulle jag gärna vilja finna andra att prata om allt som händer med :) Så har du en bebis i magen, kanske bor i närheten eller bara vill hoppa in i en fräsch tråd, gör gärna mig sällskap! Kanske vi ses någon gång, eller så finns vi bara här för varandra :) Kram F

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-16 13:19
    Kom ihåg lista:

FredrikaN
    1. bf 12 maj, vet ej kön
    2. bor i centrum i Borås, letar hus
    3. 25 år fört mars, sambo 26 i juni.

Pernillalundberg
    1. bf 5 Maj och väntar en flicka :)
    2. Är ifrån Malmö, men bor i Norge tillsammans med min sambo som är norsk!
    3. Jag är 24, men fyller 25 i juli. Min sambo är 25 och fyller 26 i December :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-01 14:14
    FredrikaN:
    1, 12 maj, vet ej kön
    2, bor i centrum, letar hus
    3, jag är 25 sambo 26

Pernillalundberg:
    1. Har bf den 5 Maj och vi vet att vi väntar en flicka :)
    2. Är ifrån Malmö, men bor i Norge tillsammans med min sambo som är norsk!
    3. Jag är 24, men fyller 25 i juli. Min sambo är 25 och fyller 26 i December :)

auapower:
    1. Bf 26 maj, vet inte kön
    2. Bor i Ulricehamn, 4 mil öst om Borås
    3. Jag är 22 (fyller 23 i mars) och sambon är 23 (fyller 24 i juli)

mindran:
    1. BF 12 maj, vet ej kön, men tror starkt på flicka
    2. Bor i Trandared i Borås
    3. Fyller 24 i juli, sambon 23

Dinetti:
    1. BF 1a maj, vet ej kön. Har en dotter född -11
    2. Bor på Sjöbo i Borås
    3. Fyller 31 i juli, maken fyller 39 i mars

Lostbehind
    1. Bf 2 april/28 mars, vet ej kön men hoppas å tror på en liten pojk :)
    2. Bor på Sjöbo i Borås
    3. Fyller 21 i november och maken är 25 :)

• Svar på tråden Majbebis 2013 (Borås)
  • auapower

mindran; jag har också problem med halsbränna, tuggar Novaluzid vid besvär, rekommenderades det av min bm Glad annars är det ju att försöka att inte äta stark mat, inte äta för sent på kvällen och sånt som man kan försöka med Flört

Jag har väldigt ont i nedre delen av ryggen nu för tiden, tror att det är fogarna som spökar Rynkar på näsan kan knappt sitta i soffan på kvällarna längre Obestämd men det finns ju ingenting att göra mer än att ta det lugnt, lite svårt att ta det lugnt när det gör ont av att man tar det lugnt känns det som...

• FredrikaN

Mindran: ååh fina preggomagen! :) ingen halsbränna här, har faktiskt i allmänhet känt mig pigg det senaste, ryggen har blivit bättre också!
    Men halsbränna verkar det flesta få, så det kommer väl snart det också :)

Har suttit och skrivit på förlossningsbrevet idag, vet inte om personalen kommer läsa det på BB, men man kan ju hoppas! Fällde några tårar medan jag skrev, allt kändes så verkligen när man skrev ner vissa saker! Oj va jag längtar :)

• LillaJag1

mindran: Jag har problem med det ibland, men då brukar jag dricka lite mjölk eller äte en tallrik youghurt. Det funkar för mig. Annars har jag hört att sötmandlar skall vara bra.

Jag har också märkt att min halsbränna blir värre om jag stressar eller anstränger mig, så försöker ta det otroligt lungt.

• mindran

Auapower - Jo, jag försöker tänka på allt det, men det hjälper inte alla gånger.. :/ Tips mot foglossning - vattengympa! Alternativt simma. Hade jag inte varit på badhuset nästan varje dag nu, så hade jag knappt kunnat gå vid det här laget.. Att träna i vatten är GULD värt.

FredrikaN - Tack! Du har också en jättefin bebismage! Förlossningsbrevet skulle jag också behöva ta tag i, det börjar ju verkligen närma sig nu! -pirrigt-

Lillajag1 - Sötmandlar har jag också hört ska vara bra, ska prova det! :) Annars dricker jag en hel del kolsyrad dryck just nu (mest vatten), det hjälpte faktiskt massor! :)

• auapower

mindran: jag antar att du menar att novaluziden inte funkar?

Loka brukar ju hjälpa om man har magsjuka, kanske hjälper mot halsbränna och sura uppstötningar också? gärna smaksatt då Flört

• JH83

Hej!
    Hoppar in här om jag får. Jag och min sambo väntar vårat första barn den 21 marsGlad Bor på Trandared i Borås.

/Jenny

• mindran

JH83 - Klart du får! Välkommen hit! :) Var på Trandared bor ni?

Auapower - Novaluzid har jag inte provat ännu, min fästman är väldigt anti-tabletter nu när jag är gravid. ;) Särskilt då min BM rekommenderade Gavisconen, som visade sig innehålla mindre bra saker.. :/ Ja, kolsyrat vatten dricker jag massor av, Ramlösa med Jordgubb & lime går åt i massor här. ;)

• mindran

Vad har alla fina preggosar haft för sig i helgen, då? :)

Själv har jag spenderat mycket tid i Ulricehamn tillsammans med fästmannen & hans kompisar. Tacomys, umgänge och många skratt. Det bästa i helgen var helt klart att jag träffade Fredrika! :) Jag hoppas att vi kan göra om det snart igen! :) Jag vill ju träffa er andra också, men ni är lite dåliga på att fylla i fika-doodlen.. ;)

Svar på tråden Majbebis 2013 (Borås)