• FredrikaN

Majbebis 2013 (Borås)

Hej där! Jag och min sambo väntar vårt första barn i maj 2013. Då jag inte har några vänner som varken är gravida eller har barn så skulle jag gärna vilja finna andra att prata om allt som händer med :) Så har du en bebis i magen, kanske bor i närheten eller bara vill hoppa in i en fräsch tråd, gör gärna mig sällskap! Kanske vi ses någon gång, eller så finns vi bara här för varandra :) Kram F

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-16 13:19
    Kom ihåg lista:

FredrikaN
    1. bf 12 maj, vet ej kön
    2. bor i centrum i Borås, letar hus
    3. 25 år fört mars, sambo 26 i juni.

Pernillalundberg
    1. bf 5 Maj och väntar en flicka :)
    2. Är ifrån Malmö, men bor i Norge tillsammans med min sambo som är norsk!
    3. Jag är 24, men fyller 25 i juli. Min sambo är 25 och fyller 26 i December :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-01 14:14
    FredrikaN:
    1, 12 maj, vet ej kön
    2, bor i centrum, letar hus
    3, jag är 25 sambo 26

Pernillalundberg:
    1. Har bf den 5 Maj och vi vet att vi väntar en flicka :)
    2. Är ifrån Malmö, men bor i Norge tillsammans med min sambo som är norsk!
    3. Jag är 24, men fyller 25 i juli. Min sambo är 25 och fyller 26 i December :)

auapower:
    1. Bf 26 maj, vet inte kön
    2. Bor i Ulricehamn, 4 mil öst om Borås
    3. Jag är 22 (fyller 23 i mars) och sambon är 23 (fyller 24 i juli)

mindran:
    1. BF 12 maj, vet ej kön, men tror starkt på flicka
    2. Bor i Trandared i Borås
    3. Fyller 24 i juli, sambon 23

Dinetti:
    1. BF 1a maj, vet ej kön. Har en dotter född -11
    2. Bor på Sjöbo i Borås
    3. Fyller 31 i juli, maken fyller 39 i mars

Lostbehind
    1. Bf 2 april/28 mars, vet ej kön men hoppas å tror på en liten pojk :)
    2. Bor på Sjöbo i Borås
    3. Fyller 21 i november och maken är 25 :)

• Svar på tråden Majbebis 2013 (Borås)
  • mindran

Auapower - Tack för länken! Läste lite om den, och den innehåller samma "skräp" som Gavisconen (aluminiumhydroxid).. :/ Hur gick det hos barnmorskan igår? Hoppas att du fick positiva besked!

JH83 - Ja, det är väldigt spännande! Är så nyfiken på vad som gömmer sig i magen! ;) Hur känns det då, du som är så nära mållinjen? :D

FredrikaN - Haha, vilken dröm! Själv har jag börjat drömma att vi får en pojke (har tidigare drömt massor om att vi får en tjej), så nu är jag minst sagt konfunderad.. Och nyfiken! :) På tal om inköp så är det ganska mycket stillestånd här just nu.. Vi har skötbord, byrå och babyskydd kvar, och lite småsaker. Köpte dock ursöta napphållare för några dagar sedan, ska fota dem och visa här. :) Vad har ni kvar? :)

• auapower

mindran: Jasså? Ja jag har försökt "dra ner" på novaluziden, vill inte tugga den varje kväll, så sambon tycker att det är jäääättemysigt när vi går och lägger oss och jag bara ligger och stönar och rapar hela tiden Flört han kan ibland säga till mig att jag fanimej får ta en tablett! Tungan ute

Det gick bra hos bm igår, sf-måttet vad 29 denna gång, så vi har börjat gå mer mot mitten av kurvan. Bm sa att anledningen till varför jag inte växt jättemycket var för att vi precis har fått öka dosen levaxin, och bebis har inte vant sig vid det än. Hjärtljuden låg på 144 igen, så vi pendlar mellan 144 & 156 än så länge Tungan ute Men jag tyckte att det var lite konstigt, vi tog inte vikt, vi tog inte järn eller socker heller.. Blodtrycket var lite lågt, 100/50.

Men jag väntar fortfarande på besked om TSH-provet vi tog igår för att se om levaxinen funkar igen eller om vi behöver öka dosen igen Obestämd

• FredrikaN

Mindran: hehe,då får ni köpa lite pojkkläder nu då ;)
    Vi ska köpa ett skötbord bara, hade tänkt skippa det först men nu när vi ska flytta och kommer ha mer plats så vill vi gärna ha ett. Tror dock vi kommer byta blöja lite överallt i huset. hehe. Annars känner jag mig rätt klar, vill inte köpa för mkt innan, utan väntar tills bebis är ute och ser vad vi behöver då :) Ska kolla på en amningsbh och några sköna BridgetJones-trosor ;)

Satte ihop ett litet collage med utvecklingen. Äntligen börjar magen se lite bebisaktig ut och inte bara degig! v17-29 hade jag egentligen velat slänga alla bildbevis på!  ;) 

• auapower

Gud vad kul att se utvecklingen Fredrika! Du har fått den berömda upplyftna putrumpan ser det ut som Glad jättefint tycker jag Glad

H&M har riktigt fina amningsbh:ar, ska försöka ta mig in till Borås i april för att se om jag kan hitta någon i min storlek Flört

En fråga tjejer: jag och sambon är lite osams här, vi har ju bf 26 maj, den 24 maj har fast and furious 6 premiär, och jag vill gå på bio och se den innan barnet tittar ut, sambon vill inte att jag ska göra det eftersom det är så nära bf (vi skulle ju gå tillsammans då självklart). Shan Atci ska även den 24 maj ha en stand-up på sagateatern, som jag ocskå jättejättejättegärna vill gå på (i första hand Shan då man kan köpa fast-filmen sen), men sambon säger samma sak där, jag borde inte gå på sånt två dagar innan bf.. har han rätt?

Det är ju förköp på Shan, och har mejlat och kollat hur det funkar med återköp och liknande om bebis skulle komma tidigt, har dock inte fått svar än..

Jag anser inte att det är någon fara då man sitter ner på bion, också på stand-upen? Hur skulle ni gjort om ni var i min sits? Jag vill ju inte gå på bekostnad av ett bråk, men jag vill inte bara sitta hemma heller när det händer saker som jag verkligen vill göra.... åh är så kluven!

• FredrikaN

Auapower: hehe tack ;) men känns verkligen som alla mina kilon satt sig på rumpa och lår tyvärr. Kommer väl bli ett litet helvete sen!

Hmm vilket dilemma! Rent spontant så skulle jag säga: fungerar det med återköp tätt inpå så skulle jag inte tycka det var fel att gå på stand up. Det kan ju hända att du går över tiden 2 veckor, ska du bara sitta hemma och dega då? Har du ork så måste du ju få hitta på något om du vill :) sen skulle jag nog inte själv våga boka in något så nära inpå, men det är mest för jag hoppas bebis kommer runt bfdatumet ;)

• auapower

Nja det är ju inga stora summor, kostar 150:-/pers, så funkar inte återköp så är det ju inte jättemycket pengar som hamnar i sjön.. känner att det är ju bara en timme Glad och som du säger, tänk om jag går över tiden, vad gör jag då? tänker ju inte bara sitta hemma, kommer kanske inte åka till Ullared, men kommer ju absolut åka runt och fika och så Flört

Hoppas inte att det blir ett helvete för dig med extrakilona sen, rumpan ser ju inte större ut, så hur många kilon som helst kan det ju inte vara Flört den är lyft bara Glad

• LillaJag1

auapower: Klart du skall gå om du orkar, det tycker jag absolut. Skulle jag lätt kunna göra. Ta med lite plastad frote att sitta på bara ifall vattnet går. Det är ju bara att ha väskan i bilen och åka direkt till förlossningen om det skulle behövas. Men det går ju oftast inte såååå snabbt.

FredrikaN: Lite häftig dröm ändå =) Grattis till huset förresten! Vad roligt!

• JH83

auapower: Tack, jo jag längtar tills han/hon kommer Glad

FredrikaN: Ja snart är det dags kan komma vilken dag som hellst. Längtar!! Förutom dom krämperna man har så mår ja bra.. själv har jag drömt att jag kunde se bebisen genom magen Skrattande hur har din graviditet varit, har du mått bra?

mindran: Det känns bra jag längtar tills han/hon kommer,lite orolig för förlossningen bara.

• FredrikaN
    JH83 skrev 2013-03-15 10:33:30 följande:
    auapower: Tack, jo jag längtar tills han/hon kommer Glad

FredrikaN: Ja snart är det dags kan komma vilken dag som hellst. Längtar!! Förutom dom krämperna man har så mår ja bra.. själv har jag drömt att jag kunde se bebisen genom magen Skrattande hur har din graviditet varit, har du mått bra?

mindran: Det känns bra jag längtar tills han/hon kommer,lite orolig för förlossningen bara.
    Ja gud det förstår jag, väldigt avundsjuk på dig som snart får träffa din bebis :) Joo jag har mått bra, lite ont i rygg och trött i perioder, men nu har jag börjat må väldigt bra faktiskt. Nästan så jag kan glömma av att jag är preggo ibland :) Tills jag försöker knyta skorna typ, hehe.
  • Lostbehind

Hur mår ni tjejer? Själv mår man riktigt kasst igen, orkar inte ta mig upp ur sängen och mår konstigt på ett sätt som inte hår att förklara :/ men nu har jag bara 13 dagar kvar till bf så hoppas det drar igång snart!
    Aua: jag hade gått, man kan ju inte bara sitta hemma å dryga :)

Svar på tråden Majbebis 2013 (Borås)