• FredrikaN

Majbebis 2013 (Borås)

Hej där! Jag och min sambo väntar vårt första barn i maj 2013. Då jag inte har några vänner som varken är gravida eller har barn så skulle jag gärna vilja finna andra att prata om allt som händer med :) Så har du en bebis i magen, kanske bor i närheten eller bara vill hoppa in i en fräsch tråd, gör gärna mig sällskap! Kanske vi ses någon gång, eller så finns vi bara här för varandra :) Kram F

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-16 13:19
    Kom ihåg lista:

FredrikaN
    1. bf 12 maj, vet ej kön
    2. bor i centrum i Borås, letar hus
    3. 25 år fört mars, sambo 26 i juni.

Pernillalundberg
    1. bf 5 Maj och väntar en flicka :)
    2. Är ifrån Malmö, men bor i Norge tillsammans med min sambo som är norsk!
    3. Jag är 24, men fyller 25 i juli. Min sambo är 25 och fyller 26 i December :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-01 14:14
    FredrikaN:
    1, 12 maj, vet ej kön
    2, bor i centrum, letar hus
    3, jag är 25 sambo 26

Pernillalundberg:
    1. Har bf den 5 Maj och vi vet att vi väntar en flicka :)
    2. Är ifrån Malmö, men bor i Norge tillsammans med min sambo som är norsk!
    3. Jag är 24, men fyller 25 i juli. Min sambo är 25 och fyller 26 i December :)

auapower:
    1. Bf 26 maj, vet inte kön
    2. Bor i Ulricehamn, 4 mil öst om Borås
    3. Jag är 22 (fyller 23 i mars) och sambon är 23 (fyller 24 i juli)

mindran:
    1. BF 12 maj, vet ej kön, men tror starkt på flicka
    2. Bor i Trandared i Borås
    3. Fyller 24 i juli, sambon 23

Dinetti:
    1. BF 1a maj, vet ej kön. Har en dotter född -11
    2. Bor på Sjöbo i Borås
    3. Fyller 31 i juli, maken fyller 39 i mars

Lostbehind
    1. Bf 2 april/28 mars, vet ej kön men hoppas å tror på en liten pojk :)
    2. Bor på Sjöbo i Borås
    3. Fyller 21 i november och maken är 25 :)

• Svar på tråden Majbebis 2013 (Borås)
  • Dinetti

Jaa ni tjejer, igår kl 9:07 föddes dotter nr 2, som var beräknad 1a maj! Hann bara vara inne på förlossning i en halvtimme innan hon tittade ut Vi mår bra men får spendera några dagar på neonatal.

• auapower
    Dinetti skrev 2013-04-01 10:53:58 följande:
    Jaa ni tjejer, igår kl 9:07 föddes dotter nr 2, som var beräknad 1a maj! Hann bara vara inne på förlossning i en halvtimme innan hon tittade ut Vi mår bra men får spendera några dagar på neonatal.
    Grattis!! Hoppas att det gick bra för både dig och lilltjejen och att ni snart får åka hem! {#emotions_dlg.flower}
  • FredrikaN
    Dinetti skrev 2013-04-01 10:53:58 följande:
    Åååååh men grattis!! Hoppas allt gått bra trots den snabba lilla flickan :) Fy fabian va avundsjuk jag blev nu, hihi
  • FredrikaN

Just ja, jag tänkte höra med er, vart ska ni ha skötbordet? Nu iom att vi kommer flytta till hus och därmed har ett barnrum så har vi tänk ha skötbord där inne, men alltså blir det krångligt tro? Vill inte använda våtservetter hela tiden, utan tänker ha tvättlappar, så måste ju ha lite vatten nära till hands i en skål eller något. Fast det kanske bara är en vanesak, hämta vatten innan byte kan ju inte vara jättejobbigt eller?

Och kommer ni köra på en liten blöjhink (vanlig pedalhink hade jag tänkt) vid skötbordet eller går man till vanliga papperskorgen och slänger blöjan jämt? 

• auapower

Vi ska ju också flytta, så jag ska ha ett skötbord på ovanvåningen i bebis rum, behändigt på nätterna när bebis har fått flytta till eget rum Glad och en skötbädd kommer vi ha på vår bänk i tvättstugan på nedervåningen, där kommer jag också ha några extrakläder och så, blir ett katt-fritt rum Flört Jag tänker dessutom ha en pedalhink på toaletten, kommer ha en på ovanvåning och en på nedervåningen, så kommer jag lassa upp med typ hundbajspåsar eller liknande för att lägga ev. kletiga blöjor i och sen gå och slänga i hinken Tungan ute kommer aldrig klara mig utan pedalhink på toaletten, är skitbra för bindor, tops och sånt, och vill inte behöva ha 4st, utan det får räcka på toaletterna Glad och jag tror att jag kommer att gå ut med blöjorna väldigt ofta när jag byter på nedervåningen då jag har sopkärlet precis utanför dörren in till tvättstugan (groventré) så det är nog inga problem för oss i alla fall Tungan ute

• FredrikaN
    auapower skrev 2013-04-01 17:36:14 följande:
    Vi ska ju också flytta, så jag ska ha ett skötbord på ovanvåningen i bebis rum, behändigt på nätterna när bebis har fått flytta till eget rum Glad och en skötbädd kommer vi ha på vår bänk i tvättstugan på nedervåningen, där kommer jag också ha några extrakläder och så, blir ett katt-fritt rum Flört Jag tänker dessutom ha en pedalhink på toaletten, kommer ha en på ovanvåning och en på nedervåningen, så kommer jag lassa upp med typ hundbajspåsar eller liknande för att lägga ev. kletiga blöjor i och sen gå och slänga i hinken Tungan ute kommer aldrig klara mig utan pedalhink på toaletten, är skitbra för bindor, tops och sånt, och vill inte behöva ha 4st, utan det får räcka på toaletterna Glad och jag tror att jag kommer att gå ut med blöjorna väldigt ofta när jag byter på nedervåningen då jag har sopkärlet precis utanför dörren in till tvättstugan (groventré) så det är nog inga problem för oss i alla fall Tungan ute
    Hehe mm jag hade också tänkt köra med hundbajspåsar :) Vi har också pedalhink på toa för skräp men tror nog det får bli en i bebis rum också. Så kanske man tömmer den efter några blöjor, men slipper springa till toa efter varje byte. Kör nog på en liten minitvättkorg där inne också, så kan man slänga handdukar och tvättlappar direkt i.

Känner mig som en riktigt rookie ibland alltså, är ju så svårt att veta hur man ska göra med vissa saker, hehe! 
  • mindran

auapower - Hoppas att det sista provet visade goda resultat? Angående stand up-en så tycker jag att du ska boka biljetterna! Som tjejerna har skrivit, om du skulle gå över så blir en låång väntan, så jag tycker absolut att du ska sysselsätta dig! :)

FredrikaN - Fiina magen! Magcollaget var jättefint, vad roligt att jämföra! :) Här har också alla kilon satt sig på rumpa och lår.. Lust att göra mig sällskap på måånga powerwalks med barnvagnarna i sommar? ;)

JH83 - Det förstår jag. Själv var jag ganska orolig för förlossningen för någon vecka sedan, men numera plöjer jag massor av böcker i ämnet. Det hjälper mycket! Jag tror också att det har hjälpt att jag fick möjligheten att göra ett studiebesök på förlossningen för två veckor sedan. Det känns skönt att vara förberedd. :) I alla fall så långt det går, dvs.

Lostbehind - Håller tummarna för att det sätter igång snart och att du får träffa din bebis!

Dinetti - STORT grattis till lilltjejen! {#emotions_dlg.flower} Säger som Fredrika, så avundsjuk jag blev nu! ;) Hoppas att ni får komma hem snart!

• mindran

Oj, alla radbrytningar försvann av någon anledning i förra inlägget? Sorry!

Jag är så avundsjuk på er som ska flytta snart! Jag vill också flytta och inreda bebisrum.. Men det är helt klart intressant att inreda en etta från grunden och efter konceptet compact living också.. ;) Angående skötbord, så satsar vi på en byrå (HEMNES) från IKEA med en skötbordsöverdel. Så när skötbordet inte behövs längre, så plockar man bara av själva skötbordsdelen och använder byrån som just bara en byrå. Smidigt och platsbesparande! :) När det gäller blöjhink så köpte jag en "riktig" blöjhink när Jollyroom hade rea. Men kassetterna är så sjukt dyra, så vi får se om jag fortsätter använda den sedan.. Annars slänger jag nog blöjorna bland det vanliga skräpet, förutom bajsblöjor som jag antagligen lär gå med till soprummet ganska så omgående.. ;)

• auapower
    FredrikaN skrev 2013-04-02 11:04:06 följande:
    Hehe mm jag hade också tänkt köra med hundbajspåsar :) Vi har också pedalhink på toa för skräp men tror nog det får bli en i bebis rum också. Så kanske man tömmer den efter några blöjor, men slipper springa till toa efter varje byte. Kör nog på en liten minitvättkorg där inne också, så kan man slänga handdukar och tvättlappar direkt i.

Känner mig som en riktigt rookie ibland alltså, är ju så svårt att veta hur man ska göra med vissa saker, hehe! 

haha jag förstår, men vår toa ligger bara tvärs över hallen från bebisrummet, på väg mot trappan ner dessutom, så det kommer inte vara några problem att slänga in blöjan där efter bytet Flört

Mindran: Jag vet inte vad senaste provet visade för resultat, får reda på det på torsdag! Men jag hoppas verkligen att det har stabiliserat sig igen..

Och jag har bokat biljetter till Shan nu, är överlycklig Glad har en kompis som ska få köpa min biljett billigt om det är så att jag inte kan gå, då kompisen inte har råd att lägga fullpris för biljetten, har förklarat att jag ska kunna gå, men om det händer någonting så kommer jag ringa i sista minuten för att se om kompisen vill gå istället, och det är hon med på Flört

Svar på tråden Majbebis 2013 (Borås)