• FredrikaN

Majbebis 2013 (Borås)

Hej där! Jag och min sambo väntar vårt första barn i maj 2013. Då jag inte har några vänner som varken är gravida eller har barn så skulle jag gärna vilja finna andra att prata om allt som händer med :) Så har du en bebis i magen, kanske bor i närheten eller bara vill hoppa in i en fräsch tråd, gör gärna mig sällskap! Kanske vi ses någon gång, eller så finns vi bara här för varandra :) Kram F

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-16 13:19
    Kom ihåg lista:

FredrikaN
    1. bf 12 maj, vet ej kön
    2. bor i centrum i Borås, letar hus
    3. 25 år fört mars, sambo 26 i juni.

Pernillalundberg
    1. bf 5 Maj och väntar en flicka :)
    2. Är ifrån Malmö, men bor i Norge tillsammans med min sambo som är norsk!
    3. Jag är 24, men fyller 25 i juli. Min sambo är 25 och fyller 26 i December :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-01 14:14
    FredrikaN:
    1, 12 maj, vet ej kön
    2, bor i centrum, letar hus
    3, jag är 25 sambo 26

Pernillalundberg:
    1. Har bf den 5 Maj och vi vet att vi väntar en flicka :)
    2. Är ifrån Malmö, men bor i Norge tillsammans med min sambo som är norsk!
    3. Jag är 24, men fyller 25 i juli. Min sambo är 25 och fyller 26 i December :)

auapower:
    1. Bf 26 maj, vet inte kön
    2. Bor i Ulricehamn, 4 mil öst om Borås
    3. Jag är 22 (fyller 23 i mars) och sambon är 23 (fyller 24 i juli)

mindran:
    1. BF 12 maj, vet ej kön, men tror starkt på flicka
    2. Bor i Trandared i Borås
    3. Fyller 24 i juli, sambon 23

Dinetti:
    1. BF 1a maj, vet ej kön. Har en dotter född -11
    2. Bor på Sjöbo i Borås
    3. Fyller 31 i juli, maken fyller 39 i mars

Lostbehind
    1. Bf 2 april/28 mars, vet ej kön men hoppas å tror på en liten pojk :)
    2. Bor på Sjöbo i Borås
    3. Fyller 21 i november och maken är 25 :)

• Svar på tråden Majbebis 2013 (Borås)
  • FredrikaN

Lost: åh nej, det låter inte bra! Är det fysiskt eller psykiskt det är jobbigt? :(
    Ja just ja, nu är det inte långt kvar! Hoppas det släpper innan förlossning så du är pigg och stark då :)

Var på Ikea idag, sammandragningar hela jäkla tiden, kom hem och grät för jag var så trött i magen..

• Lostbehind

Det är så otroligt jobbigt fysiskt så att det blir jobbigt psykiskt om du fattar vad jag menar :/

Ikea säger dom ska sätta igång en förlossning ;)
    Nä men ja blir oxå galen på dessa sammandragningarna :(

• FredrikaN

Lost: mm det är sant! Får hoppas er bebis trillar ut snart så du kan få må lite bättre :)
    Börjar du bli nervös eller hur känns det?

• auapower

Lost: vad roligt att du är så nära nu! Då kanske vi får en bebis i tråden snart Glad 

Var på första föräldragruppen igår, vad är allt ståhej om? Hoppas det blir mer intressant nästa gång, visste ju allt som bm gick igenom redan. Vi var ett gäng med bf allt från 21 maj till 26 juni, men jag var den enda med sparkar mot revbenen än, alla tittade konstigt på mig när jag sa att jag "var trött på skiten, det knakar ju i revbenen när det är som värst!" och de stackars mammor som har bf efter mig är nu uppskrämda Flört men skulle faktiskt kunna leva utan de hårda sparkarna, känns som om hela magen går sönder Obestämd

Min navel har börjat bli mindre djup, är det fler av er som har reagerat på det? Tycker att naveln ser ut som ett stort blåmärke!

Fick panik idag när jag vaknade, bebis rörde inte på sig! Och när jag väl fick liv i bebis (stackarn sov nog Tungan ute) så kom jag på, vi flyttar om 3 veckor, och jag har inte ens börjat packa! Hur ska detta gå? Så idag bär det av till jysk för att köpa en plastback med lock för att kunna packa ner mina pussel (har pusslat en hel del under arbetslösheten) då de ska in i förådet och vill inte att ev möss ska tugga på dem Flört sen ska jag nog till coop och köpa 5st flyttlådor, sambon orkar ju inte ta tag i det, annars har vi gratis flyttlådor på svärfars jobb, men ja, köpa 5 och börja och sen kanske sambon fixar fler Flört

• FredrikaN
    auapower skrev 2013-03-21 11:09:39 följande:

Lost: vad roligt att du är så nära nu! Då kanske vi får en bebis i tråden snart Glad 

Var på första föräldragruppen igår, vad är allt ståhej om? Hoppas det blir mer intressant nästa gång, visste ju allt som bm gick igenom redan. Vi var ett gäng med bf allt från 21 maj till 26 juni, men jag var den enda med sparkar mot revbenen än, alla tittade konstigt på mig när jag sa att jag "var trött på skiten, det knakar ju i revbenen när det är som värst!" och de stackars mammor som har bf efter mig är nu uppskrämda Flört men skulle faktiskt kunna leva utan de hårda sparkarna, känns som om hela magen går sönder Obestämd

Min navel har börjat bli mindre djup, är det fler av er som har reagerat på det? Tycker att naveln ser ut som ett stort blåmärke!

Fick panik idag när jag vaknade, bebis rörde inte på sig! Och när jag väl fick liv i bebis (stackarn sov nog Tungan ute) så kom jag på, vi flyttar om 3 veckor, och jag har inte ens börjat packa! Hur ska detta gå? Så idag bär det av till jysk för att köpa en plastback med lock för att kunna packa ner mina pussel (har pusslat en hel del under arbetslösheten) då de ska in i förådet och vill inte att ev möss ska tugga på dem Flört sen ska jag nog till coop och köpa 5st flyttlådor, sambon orkar ju inte ta tag i det, annars har vi gratis flyttlådor på svärfars jobb, men ja, köpa 5 och börja och sen kanske sambon fixar fler Flört

Vilken utbildning var ni på? Vi ska på amningskursen imorgon, sen har vi varit på de tre som bm rekommenderade. Tyckte den om förlossning var bra, min sambo vägrar läsa böcker så då var det skönt att han fick lära sig lite om smärtlindring och sånt. Föräldraskap och relationskursen var dock riktigt pissig!

Min navel är normal fortf, inte riktig lika djup men inte så att den är på väg ut iaf. Tror bebis har fixerat sig nu i förra veckan, har haft riktigt ont nere i musen  när jag står upp känns som den borrat in sitt huvud och göttar sig där nere ;)

Vi är också mitt i flytt snart, har sålt både soffa och matbord så just nu kollar vi tv och äter på en uppblåsbar madrass! hehe :)

Så tyst och tomt här i tråden nu för tiden, vad har ni för er egentligen? :) 
  • auapower

FredrikaN: du menar föräldragruppen? Det var mest en genomgång över vad vi kommer att gå igenom och vi startade på delen om förlossningen (gick typ bara igenom hur barnet vrider sig på vägen ut genom bäckenet, de tre olika faserna och de vanligaste symptom man åker in för), nästa gång ska vi prata om amning och bedövning har jag för mig Glad  Relationskursen kommer vi inte kunna gå på, så det var ju tur att den kanske inte var jättebra Glad

Nej min navel är inte heller lika djup längre, men den ser ju ut som ett blåmärke! Flört

Hoppas inte att det var ett ekbord du sålde som matbord Flört är på jakt efter ett ekbord, men vet ju inte vilken storlek jag kan ha på köksbordet innan köket blir för litet Tungan ute

Jag håller på för fullt att packa inför flytten här hemma, ska flytta om 3 veckor Glad men försöker titta in och uppdatera så ofta jag kan!

Här kommer en dagsfärsk bild på magen, tagen mitt i en sammandragning, v.31+0 idag Skrattande

• FredrikaN

Ah fin mage :) väldigt låg va? Min har börjat vandra uppåt nu, blir lite svårt att andas om man suttit still länge. Känner sig ganska ihoptryckt då! ;) igår för för övrigt första natten jag hade svårt att somna pga mkt sammandragningar!

Låg och kollade tv igår, sambon låg framför mig så jag liksom låg och höll om honom med magen mot hans rygg. Till slut flyttar han sig och säger "näää nu orkar jag inte känna bebis sparka mig i ryggen längre!!" Haha då ska han bara veta hur jag har det varje dag! ;)

• auapower
    FredrikaN: jo ganska låg är den nog, men jag har lång överkropp också, så det finns mycket utrymme att växa på Glad jag har också problem med andningen om jag sitter konstigt eller ihopkrupet, livmoderkanten är uppe vid revbenen..
  • FredrikaN

Auapower: skönt med lite utrymme då, är ju ändå några veckor kvar! Känner det som min mage växer för varje dag nu verkligen!
    Vart var det ni skulle flytta förresten?

Svar på tråden Majbebis 2013 (Borås)