• FredrikaN

Majbebis 2013 (Borås)

Hej där! Jag och min sambo väntar vårt första barn i maj 2013. Då jag inte har några vänner som varken är gravida eller har barn så skulle jag gärna vilja finna andra att prata om allt som händer med :) Så har du en bebis i magen, kanske bor i närheten eller bara vill hoppa in i en fräsch tråd, gör gärna mig sällskap! Kanske vi ses någon gång, eller så finns vi bara här för varandra :) Kram F

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-16 13:19
    Kom ihåg lista:

FredrikaN
    1. bf 12 maj, vet ej kön
    2. bor i centrum i Borås, letar hus
    3. 25 år fört mars, sambo 26 i juni.

Pernillalundberg
    1. bf 5 Maj och väntar en flicka :)
    2. Är ifrån Malmö, men bor i Norge tillsammans med min sambo som är norsk!
    3. Jag är 24, men fyller 25 i juli. Min sambo är 25 och fyller 26 i December :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-01 14:14
    FredrikaN:
    1, 12 maj, vet ej kön
    2, bor i centrum, letar hus
    3, jag är 25 sambo 26

Pernillalundberg:
    1. Har bf den 5 Maj och vi vet att vi väntar en flicka :)
    2. Är ifrån Malmö, men bor i Norge tillsammans med min sambo som är norsk!
    3. Jag är 24, men fyller 25 i juli. Min sambo är 25 och fyller 26 i December :)

auapower:
    1. Bf 26 maj, vet inte kön
    2. Bor i Ulricehamn, 4 mil öst om Borås
    3. Jag är 22 (fyller 23 i mars) och sambon är 23 (fyller 24 i juli)

mindran:
    1. BF 12 maj, vet ej kön, men tror starkt på flicka
    2. Bor i Trandared i Borås
    3. Fyller 24 i juli, sambon 23

Dinetti:
    1. BF 1a maj, vet ej kön. Har en dotter född -11
    2. Bor på Sjöbo i Borås
    3. Fyller 31 i juli, maken fyller 39 i mars

Lostbehind
    1. Bf 2 april/28 mars, vet ej kön men hoppas å tror på en liten pojk :)
    2. Bor på Sjöbo i Borås
    3. Fyller 21 i november och maken är 25 :)

• Svar på tråden Majbebis 2013 (Borås)
  • auapower

FredrikaN: Jättefin mage! Vi ska flytta ut till Gällstad, så jag får gångavstånd till Lager 157 Glad När var det du skulle flytta? äldsta katten här hemma gillar inte att flyttlådor packas, han blir visst nervös av det Flört lillskiten hoppar gärna ner i lådorna och busar, så det är lite problematiskt att packa här Flört och de jävla foglossningarna.. sambon fick gå ut i bilen och hämta matkassen efter en tripp till ica, klarade inte av att lyfta ut den!

• FredrikaN
    auapower skrev 2013-03-27 12:05:27 följande:

FredrikaN: Jättefin mage! Vi ska flytta ut till Gällstad, så jag får gångavstånd till Lager 157 Glad När var det du skulle flytta? äldsta katten här hemma gillar inte att flyttlådor packas, han blir visst nervös av det Flört lillskiten hoppar gärna ner i lådorna och busar, så det är lite problematiskt att packa här Flört och de jävla foglossningarna.. sambon fick gå ut i bilen och hämta matkassen efter en tripp till ica, klarade inte av att lyfta ut den!

Tackar :) Tror nog faktiskt jag komme sakna magen lite sen, iaf så länge det bara är en fladdrig degklump där ist! Aah men fasen va gött, vi ska faktiskt till lager snart hade vi tänkt. Sambon hade sett någon vårjacka han ville ha. Är någon av er från Gällstad eller hur kommer det sig att ni ska bosätta er där?

Vi får nycklar till vårt hus den 16 april :) Så håller också på att småpackar lite, får ta det pö om pö så man orkar!
    Men det är ju inte mer än rätt att männen ska få bäre lite extra, det gör ju vi också ;) 
  • auapower
    FredrikaN skrev 2013-03-27 12:24:42 följande:
    Tackar :) Tror nog faktiskt jag komme sakna magen lite sen, iaf så länge det bara är en fladdrig degklump där ist! Aah men fasen va gött, vi ska faktiskt till lager snart hade vi tänkt. Sambon hade sett någon vårjacka han ville ha. Är någon av er från Gällstad eller hur kommer det sig att ni ska bosätta er där?

Vi får nycklar till vårt hus den 16 april :) Så håller också på att småpackar lite, får ta det pö om pö så man orkar!
    Men det är ju inte mer än rätt att männen ska få bäre lite extra, det gör ju vi också ;) 

Sambon bodde i Gällstad med hans mamma när föräldrarna skilde sig, han bodde väl där mellan 6 och 10 års ålder ungefär, hans mormor och kusiner bor där, så det är väl han som har fått med mig Flört jag var inte jättepetig över område, ville bara inte bo i trappupppgång eller mitt i stan här, och Gällstad har ju skola, dagis, ICA, klädaffärer och det är lika långt till Borås som där vi bor nu, så det kändes självklart när hyresvärden ringde och sa att vi var först i kön om vi ville ha den Glad eftersom det är ett radhus på två våningar med egen trädgård och så var det ingenting att tvivla på, det blir ju mer som ett eget hus, har en granne bara Flört 

Jag är inte jätteförtjust i Lager när det gäller att hitta till mig själv, det enda jag kan hitta är något linne då och då, men de har ju barnkläder också Flört

Härligt att få nycklarna så snart! Vi får nycklarna den 12 april, så den helgen blir det flytt Glad

Våran deal här hemma är att han flyttar allt, och jag packar och packar  upp Flört och gör kaffe Glad så det ska nog gå bra, vi har ju ganska många som hjälper oss också, så jag hoppas att det bara tar förmiddagen så att man sedan kan sätta upp gardiner och lite tavlor och sånt medan man ändå har smakråd och hjälp av utomstående och inte bara sambon Flört

• FredrikaN

Aua: Ja men Gud, det låter ju jättebra, förstår jag att ni tackade Ja till direkt! :)

Hehe jag är också packansvarig så får sambon bära och montera! Han jobbar på Mio med att köra ut till kunder, så han ät van vid att bära hela dagarna ;) hehe. Men vi har vår lägenhet kvar till 1 maj så egentligen gör det inget om inte allt blir klart direkt! Men vill gärna hinna bo in oss lite innan bebis kommer :)

• auapower

Ja, jag satsar också på att bli klar så fort som möjligt för att kunna bo in mig lite extra innan bebis kommer Glad vill ju också hinna med en tripp till Ikea och Ullared innan bebis kommer (men efter flytten) så att man kan köpa det sista som behövs och lite nya saker till hemmet Flört

• FredrikaN

Hehe vill också iväg till ullared igen, men för min del får det bli när bebis är ute :) köpte på mig allt jag behövde när jag var där i februari, hade sån flax med väldigt lite folk också så det var gött!

• Lostbehind

Hejhej tjejer! Hur är känslorna för er nu när det börjar närma sig för er? Själv har jag 5 dagar kvar idag och är redigt nervös! Haft brutal mensvärk igår och idag och väldigt mycket förvärkar, så min barnmorska trodde att det kunde vara på G nu :) men ja tror dock den lilla saken vill vara kvar ett tag till ;) imorgon blir det gå upp halv 7 för att åka till Ullared å inhandla lite nödvändigt, hoppas att det sätter igång det hela efter en hel dags shopping :)
    Har ni bestämt smärtlindring och så än?

• FredrikaN

Lost: jag har 44 dagar kvar till bf, känner absolut ingen oro utan ser fram emot det faktiskt. Är inte direkt rädd för smärtan, utan tänker mest att jag längtar efter bebis och att det ska bli lite coolt att faktiskt ha fött ett barn! Kan hända att jag blir nervös när det närmar sig mer, men nu känns det bra :)

Gud så spännande att det är så nära för dig, och att det faktiskt börjar hända grejer! Haha vågat att bege sig till ullared! Okar du ens det? :) duktigt isf!

Ang smärtlindring har jag väl tänkt satsa på lustgas och epidural, men är även öppen för förslag när jag väl ligger där! Hur tänker du?

• auapower

Lost:  Jag har nog lite längre tid kvar än de flesta här så jag har inte hunnit tänka så mycket Flört 

Ang smärtlindring så satsar jag på att klara det med massage och lustgas, ingenting mer, aldrig i livet att de sätter in en epidural på mig i alla fall Tungan ute

Sen föräldragruppen i onsdags så vill jag inte föda, vi gick igenom alla komplikationer och tiden på BB, men det närmar sig och jag får väl bara ta och bita ihop och göra vad som är bäst för bebis, kommer nog att be gubben åka hem om vi ska stanna mer än en natt så att katterna inte är galna när vi kommer tillbaka, men hoppas verkligen inte att jag måste stanna längre än en natt max!

Starkt av dig att våga åka till Ullared! Jag sitter och kollar andra lösningar, så att jag kanske slipper åka ner om jag inte känner att jag verkligen vill åka Glad

Svar på tråden Majbebis 2013 (Borås)