• FredrikaN

Majbebis 2013 (Borås)

Hej där! Jag och min sambo väntar vårt första barn i maj 2013. Då jag inte har några vänner som varken är gravida eller har barn så skulle jag gärna vilja finna andra att prata om allt som händer med :) Så har du en bebis i magen, kanske bor i närheten eller bara vill hoppa in i en fräsch tråd, gör gärna mig sällskap! Kanske vi ses någon gång, eller så finns vi bara här för varandra :) Kram F

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-16 13:19
    Kom ihåg lista:

FredrikaN
    1. bf 12 maj, vet ej kön
    2. bor i centrum i Borås, letar hus
    3. 25 år fört mars, sambo 26 i juni.

Pernillalundberg
    1. bf 5 Maj och väntar en flicka :)
    2. Är ifrån Malmö, men bor i Norge tillsammans med min sambo som är norsk!
    3. Jag är 24, men fyller 25 i juli. Min sambo är 25 och fyller 26 i December :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-01 14:14
    FredrikaN:
    1, 12 maj, vet ej kön
    2, bor i centrum, letar hus
    3, jag är 25 sambo 26

Pernillalundberg:
    1. Har bf den 5 Maj och vi vet att vi väntar en flicka :)
    2. Är ifrån Malmö, men bor i Norge tillsammans med min sambo som är norsk!
    3. Jag är 24, men fyller 25 i juli. Min sambo är 25 och fyller 26 i December :)

auapower:
    1. Bf 26 maj, vet inte kön
    2. Bor i Ulricehamn, 4 mil öst om Borås
    3. Jag är 22 (fyller 23 i mars) och sambon är 23 (fyller 24 i juli)

mindran:
    1. BF 12 maj, vet ej kön, men tror starkt på flicka
    2. Bor i Trandared i Borås
    3. Fyller 24 i juli, sambon 23

Dinetti:
    1. BF 1a maj, vet ej kön. Har en dotter född -11
    2. Bor på Sjöbo i Borås
    3. Fyller 31 i juli, maken fyller 39 i mars

Lostbehind
    1. Bf 2 april/28 mars, vet ej kön men hoppas å tror på en liten pojk :)
    2. Bor på Sjöbo i Borås
    3. Fyller 21 i november och maken är 25 :)

• Svar på tråden Majbebis 2013 (Borås)
  • auapower
    Lost: Hoppas att bebis vill titta ut snart så du slipper gå för långt över tiden Glad
  • mindran

Auapower - Men då håller jag tummarna för bra besked på torsdag! :) Och lösningen med biljetterna låter ju jättebra! :)

Lostbehind - Bebis verkar trivas bra därinne! ;) Håller tummarna för att h*n väljer att komma ut snarast!

• FredrikaN

Lost: nedrans då, men man får ställa in sig på att gå över tiden, så blir det lite lättare :) men hur går det annars, trött på att vara preggo eller njuter du in i det sista?

Mindran: ja fanken, vi får promenixa bort alla kilon sen. Jag har även ett gäng sambokilon som jag kan tänka mig att tappa också ;) hähä.

• Lostbehind

Nä ni tjejer.. Hur går det för er? Själv är jag på bf +6 idag, känner inte ett piss :/ riktigt jobbigt nu det sista, går inte sova, ont precis överallt, halsbränna trots daglig medicin, låren värker så fort man rör sig blabla, kan rabbla upp i evigheter! Ska till bm på fredag å prata om igångsättning, men hoppas verkligen det sätter igång innan.. :(

• auapower

Tråkigt att gå över tiden Lost!
    Här är det 48 dagar kvar, och ja, jag mår väl bra, halsbränna varje kväll/natt och en hel del sammandragningar, kan knappt packa inför flytten längre Obestämd och vi flyttar nu till helgen, får lite smått panik då jag inte vet hur jag ska hinna få ner allt! Sitter och knåpar på en IKEA/Biltema-lista också, ska försöka åka dit när vi flyttat och köpa lite till bebis och nya lägenheten, slipper i alla fall åka till Ullared om jag inte känner att jag orkar med det Flört 

• FredrikaN

Lost: nej fy så jobbigt det låter! Får verkligen hoppa det kommer igång nu snart så du slipper igångsättning. Visa gärna bild på magen nu, hihi :)

Jag har 35 dagar kvar idag, var hos BM igår, bebis var inte helt fixerad än, men nästan :) Har börjat få förjäkla ont i ljumsken, men annars är det okej. Hade mkt sammandragningar för någon vecka sedan, men nu är det väldigt lugnt där inne. Här får det packas en kartong per dag ungefär, behöver en rejäl paus efteråt, hehe. Flytt om en vecka, längtar såååååå  mkt!

• auapower
    Fredrika: håller med totalt! Lååååånga pauser efter att man har packat en låda är nödvändigt Flört
  • FredrikaN

Aua: hehe :) allt kräver helt plötsligt väldigt mycket mental förberedelse också! Jag hatar att göra spontana saker nu, måste planera hela dagen så jag är utvilad innan allt! Hehe

• auapower
    Fredrika: Ohja! Spontana grejer går inte längre, så länge spontaniteten inte säger "pizza!!!" då är det okej att åka in och köpa en Flört Idag har jag faktiskt packat tre lådor, fick hjälp av sambon, så det gjorde det lite lättare Glad
Svar på tråden Majbebis 2013 (Borås)