• Lindsey Egot the only one

Har ditt barn fått namn efter en idol, filmstjärna alt tv-serie karaktär?

Precis som rubriken lyder. Har ditt barn fått sitt namn efter en känd person, musiker, filmstjärna osv eller en karaktär i någon film eller serie och varför? Min äldsta son heter Liam efter skådespelaren Liam Neeson. Vi föll handlöst efter filmen Shindlers list som kom 1993 men vi såg den tillsammans nån gång på slutet av 90 talet. Yngsta dottern heter Laura efter Laura Ingalls i Lilla huset på prärien. Jag sa att får vi en till rödhårig dotter ska hon heta det. Och så blev det.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-26 12:54
    Förtydligande är kanske bra.

Syftet med tråden är enbart om du har namngett ditt barn efter din stora idol alt karaktär. Vill ni diskutera namnens negativa charm med andra och berätta vilken idiot de är pga valet så gör det någon annanstans. Jag vill bara veta hur och varför och det är trådens syfte.

• Svar på tråden Har ditt barn fått namn efter en idol, filmstjärna alt tv-serie karaktär?
  • Kimona
    Benone skrev 2013-01-30 01:40:23 följande:
    åh underbara kombinationer! 

tänk vad kul hon måste haft när hon hittade på alla fina namn 

Ja hihi ^^ får bara hoppas att tvillingarnas namn inte bär samma förbannelse xD
  • Benone
    Kimona skrev 2013-01-30 01:42:51 följande:

Ja hihi ^^ får bara hoppas att tvillingarnas namn inte bär samma förbannelse xD
    haha du får motverka den Flört
    It all comes down to the size of your heart.
  • Kimona
    Benone skrev 2013-01-30 02:04:22 följande:
    haha du får motverka den 

Skaffa en väldigt bra hem och olycksfallsförsäkring xD
  • Benone
    Kimona skrev 2013-01-30 02:06:00 följande:

Skaffa en väldigt bra hem och olycksfallsförsäkring xD
    eller två haha
    It all comes down to the size of your heart.
  • Kimona
    Thaleya1 skrev 2013-01-30 10:57:21 följande:
    Min syster ska döpa sitt barn till Minerva, efter Harry Potter, samt Gudinnan.

• sötare

Min son är inte döpt efter en person snarare efter ett album ,,(U2 album Joushuatree) vår son heter Youshua sen har vi den yngsta som jag ville heta Zack , fick det från Emmerdale men sambon sa att det var för snarlikt hans så då blev det Zacharias. Om jag skulle fått en dotter skulle hon antingen hetat zol efter sol i sagan om isfolket eller himmla efter den första kvinnliga doktoranten i lund. 

Sötare

Två bibliska namn på era söner.

• sötare
    LindaEfraim skrev 2013-01-30 15:05:02 följande:
    Sötare

Två bibliska namn på era söner.
    jo barndoktorn frågade om vi var judiska :)

Haha... Ja det frågar folk om Efraim också. Nä varför då. Det är bibliskt men man måste inte vara jude för det. Youshua är en form av Yeshua som är Jesus på arameiska. Det språk som Jesus föräldrar pratade. Så Jesus hette Yeuhua egentligen men det har blivit Jesus i väst precis som engelsmännen säger Mary om Jesus moder och hon hette inte heller Maria utan Maryam.

Svar på tråden Har ditt barn fått namn efter en idol, filmstjärna alt tv-serie karaktär?