• Pixlar

30 utvalda 2013!

Hej!

Jag har blivit en av de utvalda! Paketet kom idag, fullt av teststickor, graviditetstest och såklart en monitor. Även några ägglossningstest som jag kan ge bort till en kompis stod det Glad

Hihi, det riktigt pirrar i magen.. Vilken spännande resa detta ska bli Skrattande

Vilka är vi 30? Kanske alla kan posta en liten snabb presentation?

/Pixlar 

Dotter född juli 2011
  • Svar på tråden 30 utvalda 2013!
  • Demajbebis

Ställde in monitorn i lördags , mensen kom tyvärr! Så nu hoppas jag på att monitorn gör susen!!:)

• VEA
    gabbi81 skrev 2013-03-04 19:00:43 följande:
    Den dagen,om den kommer att jag känner av att det händer något i min kropp och jag misstänker ett litet frö.  Då kommer jag inte kunna hålla mig , då kommer jag ta ett gravtest innan beräknad mens. Men nu vill jag inte testa. Kommer bara att bli besviken ...  

gabbi81 skrev 2013-03-04 19:00:43 följande:
    Den dagen,om den kommer att jag känner av att det händer något i min kropp och jag misstänker ett litet frö.  Då kommer jag inte kunna hålla mig , då kommer jag ta ett gravtest innan beräknad mens. Men nu vill jag inte testa. Kommer bara att bli besviken ...  

Jag förstår och jag hoppas så för er. Hur länge har ni försökt?
  • Millini

Kul med nya i gruppen! Hoppas plus-turen håller i sig från era föregångare...

Själv väntar jag på mens till helgen, känner efter hela tiden och deppar redan i förväg... Usch. Den där tiden varje månad. Fy fan.

• gabbi81

Tack VEA! Jag hoppas verkligen. Men hoppet går upp & ner.. Drygt 1,5 år. Själva då? Hur går det för er?

• VEA

Gabbi81: Vi har ju ett ma i bagaget. Fruktansvärt! Så jag vet inte hur jag ska räkna hur länge vi har försökt. Jag har ju inte vetskap om min Lutealfas så jag vet inte riktigt när min mens kommer men den brukar i regel vara 29-30 dagar. Vi går just nu också och väntar, precis som du. Men du ligger minst en vecka före mig i cykeln. Så oavsett får du testa tidigare än mig :). Vi hoppas hoppas hoppas så...

• gosis

VEA:
    Nej igentligen så tror jag att det bara är onödigt, kommer förmodligen inte visa något. Men det kliar lite i fingrarna:))
    Förra gången så plussade jag på Bim -3 tror jag.

• gabbi81

uote=69037317][quote-nick]VEA skrev 2013-03-04 21:45:32 följande:[/quote-nick]Gabbi81: Vi har ju ett ma i bagaget. Fruktansvärt! Så jag vet inte hur jag ska räkna hur länge vi har försökt. Jag har ju inte vetskap om min Lutealfas så jag vet inte riktigt när min mens kommer men den brukar i regel vara 29-30 dagar. Vi går just nu också och väntar, precis som du. Men du ligger minst en vecka före mig i cykeln. Så oavsett får du testa tidigare än mig :). Vi hoppas hoppas hoppas så...[/quote] Jag lider med er! Stackare! Hoppas hoppas hoppas ni får ett litet knyte snart att ta hand om.. Lutealfasen brukar vara lika lång varje månad. Du räknar från den dagen du förmodligen har din äl fram till den dagen du ska ha/får din mens. Det funkar för mig. Jag hade max dag 16-17. Då borde äl vara dag 18. (24-36h efter höjningen) Från dag 18-31 är det 14dgr. Jag har 14 dgr. Lycka till!!

• VEA

Gabbi81: Vet vad Lutealfas är men aldrig vetat när jag har ägglossning och därför inte kunnat räkna ut hur lång lutealfasen är :( men det kommer jag ju att få bättre koll på nu (eller det hoppas jag ju inte såklart ;). Lutealfasen brukar i regel vara lika lång under ens cykler. Vill testa till helgen men är det ens lönt tänker jag? Vi får se om jag är för nyfiken eller inte.

Tack för omtanken! Det var fruktansvärt!

• VEA

Gosis: Har du barn sedan innan eller du testade neg på BIM -3 förra gången?

• gosis
    VEA skrev 2013-03-04 22:14:20 följande:
    Gosis: Har du barn sedan innan eller du testade neg på BIM -3 förra gången?
    Ja, vi har ett barn
    nej, jag testade possitivt på BIM -3 och det va med vår son, 
    Fick iförsig plus på en gravidtet inna dess ockå på BIM-2 men den slutade i mf 
Svar på tråden 30 utvalda 2013!