• Pixlar

30 utvalda 2013!

Hej!

Jag har blivit en av de utvalda! Paketet kom idag, fullt av teststickor, graviditetstest och såklart en monitor. Även några ägglossningstest som jag kan ge bort till en kompis stod det Glad

Hihi, det riktigt pirrar i magen.. Vilken spännande resa detta ska bli Skrattande

Vilka är vi 30? Kanske alla kan posta en liten snabb presentation?

/Pixlar 

Dotter född juli 2011
  • Svar på tråden 30 utvalda 2013!
  • Frajda 80
    Forumvärd skrev 2013-02-28 14:04:42 följande:

Monitorn fungerar så att den talar om när och om kvinnan har ägglossning.

Läs mer om hur den fungerar här:
    www.clearblueshop.se/clearblue-fertilitetsmon...

Tack Skrattande ja om man inte lyckas få en här av någon snäll själ funderar jag starkt på att köpa den trots priset.
  • Pixlar

Stassa, fram till i förrgår eller nåt kissade jag direkt på stickan. sen såg jag att Clearblue-Jessica skrev något i stil med att det var ytterst viktigt att det blev exakt tre sekunder, så nu kissar jag i engångsplastmuggar istället för att vara på den säkra sidan..

Jag är på dag 22, och fortfarande inte fått något max. Men idag såg jag ett svagt "LH-streck" på stickan.. Hoppas att det betyder att ÄL är på gång! Min fästman börjar bli tokig på att vänta ;)

• Frajda 80
    Pixlar skrev 2013-02-28 15:34:36 följande:
    Stassa, fram till i förrgår eller nåt kissade jag direkt på stickan. sen såg jag att Clearblue-Jessica skrev något i stil med att det var ytterst viktigt att det blev exakt tre sekunder, så nu kissar jag i engångsplastmuggar istället för att vara på den säkra sidan..

Jag är på dag 22, och fortfarande inte fått något max. Men idag såg jag ett svagt "LH-streck" på stickan.. Hoppas att det betyder att ÄL är på gång! Min fästman börjar bli tokig på att vänta ;)

Hehee, kan ni inte köra ändå?
    Flört
  • Pixlar
    Frajda 80 skrev 2013-02-28 15:51:46 följande:

Hehee, kan ni inte köra ändå?
    Flört
    Jag tänkte att han skulle få spara ihop några riktigt fina exemplar till mig först, haha! Men imorrn blir det nog "fredagsmys" vare sig monitorn visar max eller inte Flört
    Dotter född juli 2011 <3 MF i oktober 2012
  • Frajda 80
    Pixlar skrev 2013-02-28 15:54:21 följande:
    Jag tänkte att han skulle få spara ihop några riktigt fina exemplar till mig först, haha! Men imorrn blir det nog "fredagsmys" vare sig monitorn visar max eller inte Flört

Låter som en toppenidé :)
  • esiol

Tack! Värt att tänka på! :)

Millini skrev 2013-02-28 12:30:42 följande:
    Inga problem med monitorn men jag startade min för tidigt, första "lilla" mensdagen. Man ska starta när mensen verkligen kommer igång. Men det visste du säkert redan...

Hoppas den kommer igång snart (eller helst inte alls förstås...)

• VEA

Med kärlek: Åh, förstår att det är tufft och jag hoppas verkligen ni får till ett plus med hjälp av monitorn nu. Kramar till er!

• gosis
    grodis skrev 2013-02-28 09:28:40 följande:
    Kör ni varannan från din mens slutar tills din mens börjar om igen då? Förvånad

nej, alltså börjar typ en knappa vecka innan äl.
    Jag trodde att jag skulle haft ÄL i tisdags förra veckan och då började vi i onsdags veckan innan det med varannan.
    Så vi körde, ons, fre, sön, sen blev ju maken sjuk i 4 dagar så det blev inget sex, men gjorde ju inget då jag inte hade ÄL då jag trott.
    sen körde vi en gång på fradagen och sen lugnade vi oss i helgen och i måndags hade jag ju glad gubbe på cb och tre dagar framåt.. så vi har kört  mån, tis, ons denna veckan och idag har jag ingen stegring längre, visade svagt när jag matade ut stickan från cb digitala. så ikväll blir det chill.
    så 7 gånger totalt, men lite innan också bara för att vi myste, utan att tänka i( babymaking tänket liksom)  :) 
    Men dem första varannan dagarna spelade ju ingen roll i baby makingen liksom, men den i fredags förra veckan och mån, tis, ons, gör ju det.

Men tycker ni att vi borde köra även idag? För en del säger ju att man ska köra efter äl också???? 
  • grodis
    Stassa skrev 2013-02-28 10:59:40 följande:
    Dag 7, och självklar ingen stegring på monitorn.
    Ni som har monitor, hur gör ni kissar ni på stickan eller i en behållare och doppar stickan?
    Jag kissar i en plastmugg.
    Tycker också att det känns lättare.
    Jag använder dock inte samma mugg utan tar en ny varje gång :)
Svar på tråden 30 utvalda 2013!