• Pixlar

30 utvalda 2013!

Hej!

Jag har blivit en av de utvalda! Paketet kom idag, fullt av teststickor, graviditetstest och såklart en monitor. Även några ägglossningstest som jag kan ge bort till en kompis stod det Glad

Hihi, det riktigt pirrar i magen.. Vilken spännande resa detta ska bli Skrattande

Vilka är vi 30? Kanske alla kan posta en liten snabb presentation?

/Pixlar 

Dotter född juli 2011
  • Svar på tråden 30 utvalda 2013!
  • grodis
    gosis skrev 2013-02-28 19:37:20 följande:
    nej, alltså börjar typ en knappa vecka innan äl.
    Jag trodde att jag skulle haft ÄL i tisdags förra veckan och då började vi i onsdags veckan innan det med varannan.
    Så vi körde, ons, fre, sön, sen blev ju maken sjuk i 4 dagar så det blev inget sex, men gjorde ju inget då jag inte hade ÄL då jag trott.
    sen körde vi en gång på fradagen och sen lugnade vi oss i helgen och i måndags hade jag ju glad gubbe på cb och tre dagar framåt.. så vi har kört  mån, tis, ons denna veckan och idag har jag ingen stegring längre, visade svagt när jag matade ut stickan från cb digitala. så ikväll blir det chill.
    så 7 gånger totalt, men lite innan också bara för att vi myste, utan att tänka i( babymaking tänket liksom)  :) 
    Men dem första varannan dagarna spelade ju ingen roll i baby makingen liksom, men den i fredags förra veckan och mån, tis, ons, gör ju det.

Men tycker ni att vi borde köra även idag? För en del säger ju att man ska köra efter äl också???? 
    Ah då är jag med igen :)
    Tror att vi ska börja med den metoden också om jag inte är gravid nu.

Kör ikväll också om ni orkar och har lust.
    Kör inte om ni egentligen inte vill för då tror jag att det egentligen inte spelar nån roll.
  • gosis

Ja, jag är inte lika sugen idag, men nja vi får väl se. Fast tror inte servilt nåt mer, mannen är inte så sugen heller! ;)

• grodis

Hej tjejer!
    Hur mår ni idag?
    Antingen så håller jag på att bli sjuk eller så är det nåt annat för jag känner mig konstig!
    Den senaste veckan har jag haft kraftiga humörsvängningar, illamående titt som tätt, extremt trött och lättare mensvärk utan mens eller äl.
    I går och idag känner jag mig väldigt vinglig och har förhöjd temp.
    Jag hoppas så klart på att jag är gravid men det kan lika gärna vara PMS eller nåt annat.
    Om två dagar är min mens beräknad så nu håller jag tummen på att den håller sig borta :)
    Ha en skön fredag!

Kram kram

• Pixlar

Låter helt klart suspekt grodis! Håller tummarna att det är ett litet foster som ställer till det för dig ;)

• Frajda 80
    grodis skrev 2013-03-01 10:18:41 följande:
    Hej tjejer!
    Hur mår ni idag?
    Antingen så håller jag på att bli sjuk eller så är det nåt annat för jag känner mig konstig!
    Den senaste veckan har jag haft kraftiga humörsvängningar, illamående titt som tätt, extremt trött och lättare mensvärk utan mens eller äl.
    Jag hoppas så klart på att jag är gravid men det kan lika gärna vara PMS eller nåt annat.
    Om två dagar är min mens beräknad så nu håller jag tummen på att den håller sig borta :)
    Ha en skön fredag!

Kram kram

Så spännande, håller alla tummar och tår för att det är ett litet knyte där i magen Cool
  • VEA

Här mår jag också lite konstigt. BIM om cirka 10 dagar tror jag. Min man har dock varit krasslig med något influensa liknande så jag tror han har smittat mig med sitt illamående. Allt annat är önsketänkande såklart, men att känna illamående redan nu är ju inte möjligt. Men hoppas kan jag alltid göra såklart. Hoppas för oss allihopa, att det ska ta snart.

• Pau
    Hej tjejer!

Hur mår ni idag?

Ha en skön fredag!

Kram kram

Påminner lite om hur jag kände mig när jag testade positivt håller tummarna för dig! Kram
  • MajsanGG
    Hej tjejer! Hur mår ni idag? Antingen så håller jag på att bli sjuk eller så är det nåt annat för jag känner mig konstig! Den senaste veckan har jag haft kraftiga humörsvängningar, illamående titt som tätt, extremt trött och lättare mensvärk utan mens eller äl. I går och idag känner jag mig väldigt vinglig och har förhöjd temp. Jag hoppas så klart på att jag är gravid men det kan lika gärna vara PMS eller nåt annat. Om två dagar är min mens beräknad så nu håller jag tummen på att den håller sig borta :) Ha en skön fredag! Kram kram

Hej tjejer! Hur mår ni idag? Antingen så håller jag på att bli sjuk eller så är det nåt annat för jag känner mig konstig! Den senaste veckan har jag haft kraftiga humörsvängningar, illamående titt som tätt, extremt trött och lättare mensvärk utan mens eller äl. I går och idag känner jag mig väldigt vinglig och har förhöjd temp. Jag hoppas så klart på att jag är gravid men det kan lika gärna vara PMS eller nåt annat. Om två dagar är min mens beräknad så nu håller jag tummen på att den håller sig borta :) Ha en skön fredag! Kram kram

Håller tummarna!
  • gabbi81

Grodis: Hoppas du har ett litet frö som växer i dig!
    Jag hade inte alls varit ika tålmodig som du. Hade tagit ett gravtest redan, är alldeles för nyfiken!! Tungan ute

Själv är jag också inne på sluttampen denna månad. Är inne på dag 27 i min cykel.

Känner ingenting - Så det blir väl ingen lycka denna månaden heller ...
    Kollade upp PMS på Wiki. (Tyckte jag inte hade det heller så mycket men lite kanske då... )

PMS-besvären är mest uttalade 3 – 10 dagar före mens men många kvinnor kan även ha uttalade besvär vid ägglossning.
    Det är ofta de psykiska symptomen som dominerar vid PMS - de påminner om en mild deprission. Stämlingsläget ändrar i riktning mot nedstämdhet och kvinnan kan bli känslomässigt instabil, irriterad, orolig och aggressiv. Vissa kvinnor kan även uppleva olika typer av smärta. Bland annat eftersom kroppen behåller mer vätska dagarna före mens och orsakar allmän viktökning och svullen mage. Många kvinnor får även ömmande bröst, ryggont, migrän eller känner sig allmänt illamående.
    PMS beror på en ökad hormonkänslighet och att vätskebalansen i kroppen förändras, vilket gör att brösten, magen och fingrarna svullnar. Ett ovanligare symptom är cyklisk urtikaria som då beror på förhöjda progesteronvärdet några dagar innan menstruationen[Olika kvinnor är olika känsliga, och därför får inte alla PMS.

Inte så många inlägg idag , tror nog att de flesta är ute i det fina vädret.
    Ska nog också ge mig ut och få lite D-vitamin.. Cool
    Hoppas alla får en bra helg!

• gosis

ja här är det bara väntan kvar :)
    Men undrar när jag kommer få mens denna gång. Min cykel är på pricken så innebär att mensen borde dyka upp på tisdag.
    Men jag hade ÄL i mån-ons, någon gång där släppte det. Hade stegring alla dagar.
    Men det är ju ganska så tätt inpå en kommande mens period, vad tror ni, mensen borde ju bli lite sen eller?
    Ägget fäster väl inte förrens typ efter 7-8 dagar, men kan man testa redan då eller måste man vänta lite till ?
    Hoppas någon kan svara? 

Svar på tråden 30 utvalda 2013!