• Pixlar

30 utvalda 2013!

Hej!

Jag har blivit en av de utvalda! Paketet kom idag, fullt av teststickor, graviditetstest och såklart en monitor. Även några ägglossningstest som jag kan ge bort till en kompis stod det Glad

Hihi, det riktigt pirrar i magen.. Vilken spännande resa detta ska bli Skrattande

Vilka är vi 30? Kanske alla kan posta en liten snabb presentation?

/Pixlar 

Dotter född juli 2011
  • Svar på tråden 30 utvalda 2013!
  • jabadabadoo
    Pixlar skrev 2013-05-03 18:09:36 följande:
    Grattis chili123 och jabadabadoo!!

Pixlar skrev 2013-05-03 18:09:36 följande:
    Grattis chili123 och jabadabadoo!!

Tack:)
  • egrandin
    Pixlar skrev 2013-05-03 18:12:21 följande:
    Dagarna kryyyper fram mot BIM. En vecka kvar idag. Hoppas att det blivit nåt, men försöker vara beredd på att det inte har det.. Trodde att det skulle gå mycket snabbare än såhär att bli gravid! Det har ju inte varit nåt problem förut, är det jag som nu vill det alldeles för mycket?
    Åhh, jag som har drygt 12 dagar kvar. Hatar att vänta :D nej, jag trodde inte heller att det skulle ta sån tid :( Vi har dessutom inget barn sedan tidigare, så blir lite smått rädd att vi kanske inte kan. Men det är bara att fortsätta försöka :)
  • towerosell

Det känns som att jag bara slösar på produkterna som man har fått. Kram.Jag kan lätt inte hålla mig ibland från att ta ett onödigt graviditetstest! Som alltid visar negativit! Och nu har min pojkvän gått och blivit lite mindre sugen på något sett. Inte på att skaffa barn. Utan bara tanken på att man måste göra det till ett slags jobb. Så lyckan går är inte total och därför suger jag på att uppdatera.! Imorgon ska jag dock få mens, men har inte känt de vanliga symtomen. Så man får väl se! Grattis till alla som har plussat. Super roligt för er! Ta hand om er och magarna!

• trippelm

Jag har varit lite frånvarande här på fl på grund av olika orsaker. Min menscykel verkar lite konstig för monitorn har inte visat äl på två månader, trots att jag fått mens... Men igår och i förrgår var det visst äntligen dags igen, så jag och sambon har prickat in båda dagarna med mys... Håll tummarna för mig, jag börjar ge upp!

Min bästis kom dessutom och berättade att hon är gravid i veckan och dom har bara försökt i nån vecka... Blir så avundsjuk!!

• gabbi81

Det är visst lika vanligt att blir gravid på 1 månad som att försöka i över 1 år. 

Hittade detta på familjeliv.se/planerar_barn

Det tar i snitt 7 månader för en kvinna att bli gravid. Det är lika normalt att det tar 1 månad som 14 månader innan man får det där pluset.

Sannolikhet varje månad baserat på kvinnans ålder:

15 år - 40 %
    20 år - 40 %
    25 år - 30 %
    30 år - 25 %
    35 år - 20 %
    38 år - 10 %
    40 år - 5 %
    43 år - 0-1 %

Siffrorna är genomsnittliga och inom varje åldersgrupp varierar fertiliteten givetvis från kvinna till kvinna.

Normalt sett är statistiken för par som har regelbundet samlag att bli med barn följande:

25 % blir gravida inom en månad
    60 % inom sex månader
    80 % inom 12 månader
    90 % inom 18 månader

Imorgon är det BIM för min del. Har känningar i brösten som jag brukar ha innan min mens. 
    Antar att den kommer denna månaden med... Men hoppas ändå lite till.....

Hoppas alla får en bra vecka! 

• Angie10

Tror man skriver till forumvärden. Fanns en grupp som hette typ övriga frågor och där var det lite fakta om hur man gör och andra frågor som besvarats av forumvärden.

• towerosell

Nu har jag gått en dag över mensen. Jag har inga känningar som jag brukar ha i brösten innan mens. Men alltså jag kan. Inte vara gravid. Det känns verkligen inte så. Det känns lite i magen på mig hela tiden, men man har väl inga gravidsymtom så tidigt! Eller?!?

• Angie10
    towerosell skrev 2013-05-06 02:19:57 följande:
    Nu har jag gått en dag över mensen. Jag har inga känningar som jag brukar ha i brösten innan mens. Men alltså jag kan. Inte vara gravid. Det känns verkligen inte så. Det känns lite i magen på mig hela tiden, men man har väl inga gravidsymtom så tidigt! Eller?!?

towerosell skrev 2013-05-06 02:19:57 följande:

Jo visst kan man känna, speciellt när det gått över BIM. Sen är ju alla olika på hur man reagerar och hur tidigt man känner av sina symptom. Att du INTE har ont i brösten som du brukar ha kan ju oxå vara ett tecken . : ) Håller tummarna!! Ska du testa?
Svar på tråden 30 utvalda 2013!