• Arwen77

Hyperemesis

Ja visst fan kryper tiden fram!! Såå drygt. Illamåendet är lite mildare idag, men då märker jag hur utmattad jag är pga denna " magsjuka" i 5 veckor. Känns som om jag blivit överkörd av tåget!! Bor hos mina föräldrar med lilleman denna vecka och bara sooooover hela tiden!! Tack och lov att jag får hjälp!
    Tack för tipset om P3! Ska till bm senare men har ingen lust att träffa den trötta tanten! Men måste dit nu för att få remissen till kubtestet. Har ingen lust att prata med henne

• Arwen77

Skittanten kommer bara säga: "men har det inte blivit bättre än??!! Det låter Inge vidare hörru."
    Det kan man ju helst slippa höra, hennes onödiga kommentarer.

• Arwen77

Måste gnälla lite till min sambo hjälper väl hemma så gott han kan, men han är en slarver och väldigt lat. Han tar disken, men det är väl typ det. När jag har en bättre dag får jag skura toan emellan spyorna, skura badkaret och tvätta för sånt gör han inte. Och allt övrigt plock, alla bord/byråar/skåp är belamrade med grejer intorkad mat på golvet och köksbordet osv...suck!!! Vantrivs!! Känner skuldkänslor för att hemmet förfaller när jag inte orkar funderar på att skaffa städhjälp!

• Arwen77

Hehe, ja det låter onekligen som hans tvilling usch, det är påfrestande i längden att behöva tjata om städning, som borde va självklart!
    Jag är i v 10+2 idag. Har legat sen v 6 och spytt. Idag har jag haft semester från spyorna. Vi får se hur länge det varar ska ta blodprover på ons inför kubtestet. Hoppas jag är stark nog att släpa mig dit bara! Ska ni göra kubtest? Hur gammal är ert barn ? Min är 15 mån och har tyvärr ingen dagisplats till honom än det hade varit kanon, inte minst för hans skull. Han blir så uttråkad av att va hemma med mig nu.

• Arwen77

Åh jag vet precis va du menar!! Vill oxå leka med min son!! Brukar bli lite bättre mot kvällen och då brukar vi leka lite jag mådde väldigt illa tills v 12 förra gången, sen släppte det. Vet inte om det kommer göra det nu.... Men jag hoppas ju såklart!! Känns mer aggressivt denna gången på nåt sätt.

• Arwen77

Har ni fått i er någon mat idag? Hur funkar magen annars ? Min är total stopp

• Arwen77

Jag lyckas sova ganska bra som tur är! Känns som om jag skulle kunna sova jämt! Vissa nätter plågas jag av illamående och drömmer mardrömmar. Men somnar oftast vid 22 och sover hela natten. Det är en dån befrielse!! Sen börjar helvetet när jag vaknar men vill ju liksom inte vakna!! Känns sjukt ju! Idag ska jag försöka plåga mig till att köpa en present till min fina sambo som fyller år. Vet INTE hur det ska gå till!!? Men jag måste försöka !! Jag ska även lämna blodprov för kubtest....
    Kroppen känns som en säck potatis pga av att jag legat ner i 5 veckor! Undrar hur det ska bli framöver? Önskar man kunde gå en promenad om dan iaf ! Hoppas ni att det ska gå över detta helvete ?

Svar på tråden Hyperemesis