• Arwen77

Hyperemesis

Just när jag låg och grät råkade läkaren komma och frågade då förvånat: " men varför gråter du"?! Ja...för att jag mår så fruktansvärt illa, svarade jag. Hon log och sa att sånt här hör till och att det finns dom som mår mkt mkt sämre än mig, att det inte var ketoner i urinen idag och att jag ska åka hem. Men jag sa att jag är rädd för att åka hem, ja men det är inget vi kan göra nåt åt, sa hon. Ta primperan och åk hem.

• Arwen77

Kjj: wow vad du orkat med!! Tycker det verkar asbra att få möjlighet att återkomma inom en v till avd! Tänk ändå om det vore så här! Nä jag tycker det är fel att skicka hem mig när jag inte ens börjat äta eller dricka ordentligt. Jag hade ju trots allt 4+ i ketoner iförrgår. Jag sa ju att jag var rädd för att åka hem för jag mår så dåligt. Att åka tillbaka är ingen lätt match när man är dålig. Via akuten igen, flera timmars väntan på läkare, sen ytterligare timmar på droppet. Ja, ni vet...

• Arwen77

Dompan: ska testa det imorn, tack nu får vi se hur natten blir... Är så rädd för att vakna av spyor och hjärtklappning VILL inte!!

• Arwen77

Jo jag ska åka till ett annat sjukhus. Tror tyvärr att jag fått ketoner igen nu

• Arwen77

Ja det skulle jag kunna göra. Bara det att dom är så vansinnigt ointresserade som det är! Det är ju ett besök på Max fem minuter, snabbt in snabbt ut. Inläggning eller skicka hem. Så får man prata med sköterskorna på avd istället. Men jag ska absolut försöka, tack för tipsen
    Varit inne nu igen och fick utskrivet zofran att testa.

• Arwen77

Kjj: Lunds kk verkar ha varit riktigt proffsiga!! Jag har inte träffat EN enda människa som velat hjälpa mig, särskilt inte min BM!! Har t o m varit på specmvc, där sa läkaren att jag skulle dricka coca cola!
    Serla: varför gick du på specmvc?
    Newbie: vilken v är du i?

Jag har tagit min nya medicin zofran/ondansetron idag. Fick lägsta dosen 4 mg. Än så länge mår jag ok, men VÄLDIGT matt dock. Jag har köpt hem ketostix nu och kollat. Inga ketoner idag känns tryggt att kunna kolla det hemma.
    Någon annan här som provat ondansetron?
    Inatt har jag sovit ganska bra, men vaknat en del ggr, och varje gång har aborttankarna plågat mig otroligt, tills jag lyckats somna om igen tänker mer och mer på det, fast det egentligen är en önskad bebis!!

• Arwen77

Jag önskar någon kunde hjälpa mig så jag inte behövde gå igenom en sen abort, för jag vill egentligen inte och jag skulle sörja under resten av mitt liv, men som det är nu så är det ohållbart! Jag har dödsångest. Ska försöka få tag på någon kurator på måndag som kanske kan prata med mig lite per telefon....

• Arwen77

Tack snälla. Förlåt att jag bara sprider ut massa negativt här men jag är verkligen desperat
    Vet inte vart jag ska vända mig och hur jag ska uttrycka mig för att få vården att förstå. Ni andra kämpar på så bra, ni verkar vara starka kvinnor, mycket starkare än mig! jag beundrar er verkligen! Tack för alla tips.

Svar på tråden Hyperemesis