• Arwen77

Hyperemesis

Vilken tur i oturen att du har den förmånen att din far är gynekolog måste kännas tryggt! Var säger han om hyperemesis då? Är det så att det inte finns några studier som har hittat orsaken?

• Arwen77

Va intressant info! Själv kan jag inte äta ppiller för jag mår jätteilla då.

• Arwen77

Som en sol: vilken kämpe du är! Hade du tänkt ta kontakt med gynekolog eller Mvc redan innan då eller hur tänkte du med planen?

Önskar jag hade planerat bättre denna gång, blev bara totalt inkastad i det eftersom grav var oplanerad. Blev nåt år tidigare än vad vi hade tänkt bara. Men jag hade supersvårt att bli gravid första gången så trodde det skulle bli svårt möjligen med Ivf osv nästa gång. Så blev jag gravid trots att jag hade mens!! Hur man nu kan bli det?!! Att inte vara mentalt förberedd tror jag har en stor betydelse för hur man klarar av hyperemesis, men jag blir asförbannad på de gynekologer och min bm som tycker jag ska ta den "enkla" vägen ut och göra abort!? Förstår fortfarande inte hur fan dom kan säga så? "Orkar du verkligen genomföra eller har du inte fundera på att avbryta när det är så besvärligt"? Min bm påstår dessutom att min hyperemesis beror på att grav var oplanerad!?

• Arwen77

Myggan ; jag får oxå hjärtklappning av lergigan comp. Ta dom inte på kvällen! Ta vanliga lergigan.

• Arwen77

Som en sol: låter som en superbra plan! Önskar jag hade varit så förberedd! Lägg gärna ut bra länkar om du hittar!
    Knytet: va skönt att du blir igångsatt! Har du blivit det förra grav? Hoppas det går bra och inte drar ut alltför mkt på tiden!

Imorse kräktes jag så där hemskt så man tappar andan resten av dagen har jag haft jätteont, kramper i magen o känt mig jätteledsen! *snyft*

• Arwen77

Som en sol; du är så välkommen att joina oss sen håller tummarna för att det blir mildare för dig nästa gång!

Isabella; hur går det för dig? Har inte hört nåt på ett tag.

• Arwen77

Isabell: skönt att du går hos kurator! Jag har inte kommit mig för å ringa än. Jag har tänkt så negativt, som att det ändå inte kommer att hjälpa. Som att ingen ändå kan hjälpa mig må bättre....ska iaf snart till specmvc o prata m läkare o även Aurora bm. Min vanliga bm är värdelös har inte orkat ta tag i att byta än. Håller med om att det blir så mkt tid för att tänka när man är ensam och mest bara kan ligga still. Skönt att det lättat lite för dig iaf!

• Arwen77

Cii: va tråkigt! Men förstår nånstans att det känns som en lättnad samtidigt. Förstår att du är lycklig över dom två du har! Jag vill ju oxå ha två, men det blir inga fler sen. Bara detta går vägen så lycka till i framtiden!

Litenskit: hej o välkommen hit skönt att du säger att det gick över i v 20, hoppas mitt oxå gör det får du några mediciner ?

Svar på tråden Hyperemesis