• Arwen77

Hyperemesis

Jaha, äter du så många? Min läkare har sagt att jag bara får ta två om dan. Det hjälper lite grann tycker jag. Har du förhoppning om att det ska ge med sig i samma vecka denna gång?

• Arwen77

Sååå bra skrivet!! Du kan verkligen beskriva dina upplevelser på ett väldigt levande sätt!

• Arwen77

Usch, nu är jag på gynakuten med värk och blödning håll tummarna för mig!

• Arwen77

Tack alla! Jag har tydligen en lågt liggande moderkaka som kan blöda lätt, sen hade jag svampinfektion. Så det gick bra

• Arwen77

Ja man blir ju såklart orolig när det blöder och gör ont! Läkaren jag träffade hade själv spytt till v 37 så hon förstod nog lite hur jobbigt det var. Hon var gravid igen nu och hade inte mått illa alls. Så olika kan det va sa hon. Självklart kan man ju inte tänka på alla hundratals dagar som är kvar. Man måste ha delmål och även måste jag ha hoppet kvar att det kanske lättar om några veckor. Kanske kanske kanske.....måste hoppas för att orka. Läkaren menade att det bästa vore att acceptera att man kommer att kräkas i 40 v och att allt innan är en bonus. Men jag pallar inte tänka så just nu. Det går bara inte. Då går jag under. Så här var det inte förra grav så jag har ingen erfarenhet och inga direkta strategier för hur jag ska ta mig igenom detta. Jag är helt lost. Helt utelämnad. Bara gråter och gråter idag

• Arwen77

Ja ni är fantastiska som gjort detta flera gånger!! Beundrar er verkligen! Man känner sig inte så stursk när man ligger här i sin ynklighet....

• Arwen77

Dompan: gör så ska du till vårdcentralen? Jag ska ringa dit imorn och försöka få en tid för nytt sjukintyg.

Svar på tråden Hyperemesis