• Arwen77

Hyperemesis

Haha ja herregud alla dessa värdelösa råd!!

• Arwen77

Åh jag vet precis vad du menar! Har tänkt och känt som dig i 6 veckor, varje dag!!! Jag undrar när det ska lätta....hoppet finns varje dag. Men förr eller senare går det ju över! Fick du någon hjälp förra grav av sjukvården? Jag har ju tvingats få hjälp av min sambo, föräldrar o svärmor med sonen som inte ännu har någon dagisplats. Känns förnedrande på nåt sätt att inte kunna ta hand om sitt barn !

• Arwen77

Ja tyvärr tror jag det är bäst med gynakuten. Dom kan ju skriva ut på vårdcentralen oxå men dom brukar inte va så kunniga.

• Arwen77

Ja att ta sig till och från läkaren är ju en pärs jag tog två lergigan idag och däckade sen. Men illamåendet lugnade sig iaf, men jag kunde inte hålla mig vaken. På primperan blir jag likadan. Compen hjälper inte alls.
    Jag började må illa i v 6 med båda. Första släppte det i v 11 men är nu i v 11+2 och det har inte lättat än rädslan för att det inte kommer att släppa kryper sig på. Idag har jag spytt upp det mesta av vad jag har ätit

• Arwen77

Aldrig hört om amosyt. Jag är så rädd att detta aldrig ska gå över. Att jag aldrig ska bli mig själv igen. Jag är i stort sätt varje dag redo att ge upp. Tänk om man kunde få gå en promenad! Shit vilken lycka det vore!
    Myggan, lycka till på gyn! Hoppas dom kollar dig ordentligt!

• Arwen77

Cii, blir ledsen av att läsa att du känner att du kanske måste avbryta även om jag verkligen förstår dig fullt ut. Har tänkt så dagligen men nu känns det som att jag vill kämpa, för att det kanske snart ger med sig. Jag är ju ändå i v 12 nu och barnet är ganska stort. Jag vill ju ha barnet! Men jävlar vilket lidande!
    Jag har varit inne idag på gynakuten och kollade lite prover. Får svar sen, men inga ketoner i urinen iaf skönt!! Har inte gått ner heller så jag har ändå kämpat på bra även om det inte känns så
    Myggan: hur gick det idag?

• Arwen77

Jag fick nytt sjukintyg, men där står heller inte hyperemesis utan "graviditetsillamående". Men vet inte om det är samma sak? Hmm?
    Mittlivnu: välkommen hit! Känner igen mig i din beskrivning. Hur ser din livssituation ut annars?

• Arwen77

Myggan: skönt att du blev bra bemött! Såg dina värden bra ut då? Jag fick samma svar igår att det bara är att återkomma så får jag bli inlagd om jag vill och få dropp. Ganska skönt att veta iaf. Hade ingen lust igår dock. Sist hamnade jag på ortopeden för gynavd var stängd över helgen. Det var ingen höjdare kan jag säga. Rummet var fullt av senila tanter som hade brutit låren osv, dom låg och vrålade hela nätterna. Det vill jag inte va med om igen. Personalen var oxå väldigt otrevliga och okunniga över mitt tillstånd.
    Nu sitter jag här och väntar på att frukosten ska komma upp...trevlig väntan brukar följa samma mönster ungefär. En timme efteråt brukar den komma upp med plågor ser inte fram emot det. Men det brukar sen lätta under em.

• Arwen77

Ja att ligga på ortopeden var ingen höjdare tror nog att gyn är bättre på många sätt. Framför allt bör dom iaf vara mer kunniga på tillståndet. Jag är fortfarande så trött i kroppen. Är ni det oxå? Jag var på en promenad idag för första gången på 6 veckor! Kändes skitskumt! Haft en bättre dag idag
    Jag ska som sagt göra kubtest imorn och är lite nervös. Håll tummarna för mig!

Svar på tråden Hyperemesis