• Arwen77

Hyperemesis

Önskar det fanns någon mottagning där de kan veta mer men jag har inte lyckats hitta någon tyvärr. Barnmorskorna tycker jag är dom som vet minst, läkare på gynakuten/ kvinnokliniken/ gynavdeln är väl dom som ändå kan mest, men man får ju väldigt vaga svar från dem oxå. Svävande svar om att det inte finns nån mirakelmedicin. Bara lergigan och primperan. Hjälper inte så mkt på mig. Till mig har dom sagt att det jag har är normalt men såklart påfrestande. Att det kommer att gå över , men man vet inte exakt när.

• Arwen77

Oj, hur har du fixat det?! Har du fått nå stöd från sjukvården? Kan inte föreställa mig hur det skulle vara. hur fixar kroppen nåt sådant?
    Läkare ser det som något normalt att spy och må illa. Både flera läkare och min bm har sagt att abort finns som ett alternativ om jag inte står ut. Tycker inte dom borde få säga så faktiskt.

• Arwen77

Nä det finns otroligt lite forskning på detta, orsak och behandling. " bara att stå ut eller höra abort" som dom sa till mig:-/ jag har varit så svag och utmattad så jag har inte orkar bli arg tyvärr
    Hoppas du hittar någon bra bm nästa gång och att du finner styrkan att kämpa och ställa krav. Jag vet att man inte kan när man väl är i skiten. Var du inlagd och fick dropp något?

• Arwen77

Newbie: usch och fy att kräkningarna har kommit tillbaka försök dricka resorb i omgångar, nyponsoppa, kalla apelsinklyftor o äppelklyftor brukar funka för mig. Näsblod låter inte bra...du kanske borde söka gynakuten snart?

Knytet nr2: all beundran till dig som orkat såååå länge! Stöttning och förståelse är ju definitivt nyckeln. Vilket landsting tillhör du? Jag tillhör Sthlms läns landsting, men det kan säkert vara olika på olika sjukhus. Det är ju lite lotteri oxå med vilken läkare man får o vilken personal man får träffa på. Skönt att du fått hjälp av medicinerna iaf!

Sist jag var in på gynakuten sa läkaren att man kunde behandla med kortison, har någon hört talas om det?

• Arwen77