• EwMa

Gravid i Göteborg 2013

Eftersom vi blev fler och fler tog jag mig friheten att starta en ny tråd från våran gamla.
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m67435211.html

Här samlas vi och pratar om våra upplevelser och tankar kring våra graviditeter. Ny som gammal är välkommen. Ingen fråga eller diskussion är för dum.

Har även lagt till våran BF lista, Vi kan ju fylla på den allt eftersom.

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m68898959.html

Vi har en spännande resa framför oss!   

• Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013
  • Vilgot o Lillpyret

Måste bara skriva att jag är så glad! Har haft det kämpigt med underlivet efter förlossningen så har känt mig rätt deppig på grund av det men i morse blev jag glad. Ställde mig på vågen och såg att jag bara har 1,5 kg kvar till denna graviditets startvikt (sedan har jag ytterligare 3 kg kvar till jag väger lika mycket som innan graviditet två, men jaja!). Det har gått så snabbt neråt! Ivar är ju bara fyra veckor gammal. Efter förra graviditeten gick det långsamt nedåt och så hade jag 3 kg som jag inte blev av med. Men så helammar jag nu och Ivar äter fortfarande varannan timme på dagarna (på nätterna blir det var tredje, fjärde timme som tur är!). Har även promenerat en hel del. :) Hoppas att det fortsätter i denna takt!

• MissKaos

Grattis!

Jag har ni i v21 +10kg. Kommer vara mkt att gå ner se. Huu.

Vilgot o Lillpyret skrev 2013-07-24 09:19:21 följande:
    Måste bara skriva att jag är så glad! Har haft det kämpigt med underlivet efter förlossningen så har känt mig rätt deppig på grund av det men i morse blev jag glad. Ställde mig på vågen och såg att jag bara har 1,5 kg kvar till denna graviditets startvikt (sedan har jag ytterligare 3 kg kvar till jag väger lika mycket som innan graviditet två, men jaja!). Det har gått så snabbt neråt! Ivar är ju bara fyra veckor gammal. Efter förra graviditeten gick det långsamt nedåt och så hade jag 3 kg som jag inte blev av med. Men så helammar jag nu och Ivar äter fortfarande varannan timme på dagarna (på nätterna blir det var tredje, fjärde timme som tur är!). Har även promenerat en hel del. :) Hoppas att det fortsätter i denna takt!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Hungrig? Vill ha mamma?

Åh så läääänge till min bebis kommer. Ifs ska man njuta av sommaren nu. Det är ju rätt kul att gå med stora magen på stranden!

TeddyGirl82 skrev 2013-07-24 08:46:06 följande:
    Nu gråter hon i alla fall efter att legat i sin säng ett tag

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • TeddyGirl82
    MissKaos skrev 2013-07-24 09:23:33 följande:
    Hungrig? Vill ha mamma?

Åh så läääänge till min bebis kommer. Ifs ska man njuta av sommaren nu. Det är ju rätt kul att gå med stora magen på stranden!

Ja nu e d bara mamma hihi. Hon får ju äta för vi ska ut en liten sväng. Får väl se hur bekväm jag känner mig med ammandet ute men d e andras problem tror jag.
  • Vilgot o Lillpyret
    TeddyGirl82 skrev 2013-07-24 09:33:39 följande:
    Ja nu e d bara mamma hihi. Hon får ju äta för vi ska ut en liten sväng. Får väl se hur bekväm jag känner mig med ammandet ute men d e andras problem tror jag.

Man vänjer sig. :) Men jag kan tipsa om en amningsfilt. Jag köpte en på Åhléns, den hänger man runt halsen så att den inte far i väg som en vanlig filt gärna gör. Superbra!
  • TeddyGirl82
    Vilgot o Lillpyret skrev 2013-07-24 09:49:55 följande:
    Man vänjer sig. :) Men jag kan tipsa om en amningsfilt. Jag köpte en på Åhléns, den hänger man runt halsen så att den inte far i väg som en vanlig filt gärna gör. Superbra!

Hmm tack ska kolla om jag e nära nån åhlens. Annars har jag filtar
  • MissKaos

I början kändes det konstigt sen vande jag mig. Amningströjja är bra då slipper man dra upp så mkt.

TeddyGirl82 skrev 2013-07-24 09:33:39 följande:

• TeddyGirl82
    MissKaos skrev 2013-07-24 10:36:59 följande:
    I början kändes det konstigt sen vande jag mig. Amningströjja är bra då slipper man dra upp så mkt.

Det löser sig.
  • MissKaos

Ja det gör det!

TeddyGirl82 skrev 2013-07-24 11:16:44 följande:
    Det löser sig.

• TeddyGirl82

Just d med att känna sig lite större och så. jag tycker det är äckligt att man ser hur magen skjunker ihop mer och mer. Men ändå så känner man sig plufsig och lika orörlig som man gjorde när man var gravid. Men det ska väl bli ordning på det. Hoppas kunna gå ut och gå mer snart, men det är ju så äckligt varmt. Plus jg fått lite feber idag, men blir bättre med vatten, sömn och pumpar tuttarna

Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013