• EwMa

Gravid i Göteborg 2013

Eftersom vi blev fler och fler tog jag mig friheten att starta en ny tråd från våran gamla.
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m67435211.html

Här samlas vi och pratar om våra upplevelser och tankar kring våra graviditeter. Ny som gammal är välkommen. Ingen fråga eller diskussion är för dum.

Har även lagt till våran BF lista, Vi kan ju fylla på den allt eftersom.

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m68898959.html

Vi har en spännande resa framför oss!   

• Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013
  • WeeBee

Vår lilla är 10 dagar idag å barnsjuksköterskan har precis varit här på hembesök. Lillan väger nu 3640 g...har ökat bra...vägde 3480 vid födseln å 3310 när vi lämnade BB två dagar senare.
    Sjuksköterskan sa att jag inte skulle ha bebis bredvid mig i sängen när vi sover...pga risken att det blir för varmt å plötslig spädbarnsdöd...skit...jag vill ju ha henne nära...men okej...ska försöka låta henne sova i babycriben bredvid sängen.

• MissKaos

Det där med samsov ändras rek för hela tiden. Isak samsov länge länge.

Vissa gillar babynest det funkade inte alls för oss.

WeeBee skrev 2013-07-25 14:05:40 följande:
    Vår lilla är 10 dagar idag å barnsjuksköterskan har precis varit här på hembesök. Lillan väger nu 3640 g...har ökat bra...vägde 3480 vid födseln å 3310 när vi lämnade BB två dagar senare.

Sjuksköterskan sa att jag inte skulle ha bebis bredvid mig i sängen när vi sover...pga risken att det blir för varmt å plötslig spädbarnsdöd...skit...jag vill ju ha henne nära...men okej...ska försöka låta henne sova i babycriben bredvid sängen.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • TeddyGirl82
    WeeBee skrev 2013-07-25 14:05:40 följande:

Varför kan dom inte ha samma överallt? Alla säger olika typ. Men vi har vant henne och sova själv för framtida sömntimmar.

Usch jag har feber igen. Får d när jag inte går rätt mängd sömn. Mycket idag. När tilde sov fick vi besök och då kunde jac inte sova. Fyller ju år idag så alla ringer och messar hela tiden. Får hoppas d går över.
  • Dannii B
    TeddyGirl82 skrev 2013-07-25 16:21:11 följande:
    Varför kan dom inte ha samma överallt? Alla säger olika typ. Men vi har vant henne och sova själv för framtida sömntimmar. Usch jag har feber igen. Får d när jag inte går rätt mängd sömn. Mycket idag. När tilde sov fick vi besök och då kunde jac inte sova. Fyller ju år idag så alla ringer och messar hela tiden. Får hoppas d går över.

GRATTIS får man väl säga då. Fyller själv år i morgon. Varför kommer de med olika direktiv hela tiden för?? På sjukan hade de stora affischer där de manar till samsovning..det är ju så himla mysigt oxå. Kan inte fatta att det redan gått 4 dagar sen hon föddes. Varje dag sker det nån förändring. Nu är det "bara" namnet kvar. .. många förslag men det ska ju passa henne oxå.
  • TeddyGirl82
    Dannii B skrev 2013-07-25 18:05:10 följande:
    GRATTIS får man väl säga då. Fyller själv år i morgon. Varför kommer de med olika direktiv hela tiden för?? På sjukan hade de stora affischer där de manar till samsovning..det är ju så himla mysigt oxå. Kan inte fatta att det redan gått 4 dagar sen hon föddes. Varje dag sker det nån förändring. Nu är det "bara" namnet kvar. .. många förslag men det ska ju passa henne oxå.

Tack tack

Ja detta med namn är en djungel.
  • TeddyGirl82

Bebis som vägrar sova själv idag och bara äter. Känns som d inte är.stopp på henne hehe. Ska mjölken bli tjock sen med?.just nur.det lättmjölk på den och rinner väldigt lätt från dom när msn trycker.

• LillaLoppanT
    SusannneL skrev 2013-07-25 22:17:58 följande:
    Halsbrännan från helvetet! Gaah >.
    jag säger bara OMEPRAZOL! enda som faktiskt hjälper! Fst det är inte snabverkande, utan man får ta en tablett om dagen, i förebyggande syfte. Vid akuta problem så funkar novalucid bra... tar upp dubbellt så mycket syra som novalucol.
    ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ LUKAS ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  • WeeBee

Jag tror inte att mjölken blir tjock igen...det ska nog vara lite vattnig.

Ang samsovning så har ni rätt om olika direktiv. På BB skulle man ju ha bebis med sig i sängen.
    Usch, störande att hon tjötade om plötslig spädbarnsdöd...nu har jag ju varit orolig för bebis andning hela dagen idag å känner mig osäker på sömnsituationen.

Miss Kaos - Hade ni sonen tätt intill er å under samma täcke i sängen? Jag vill ju egentligen ha min lilla så...men vet inte om det är farligt eller inte...ska nog googla lite innan jag somnar!

• TeddyGirl82
    WeeBee skrev 2013-07-26 01:34:14 följande:
    Jag tror inte att mjölken blir tjock igen...det ska nog vara lite vattnig.

Ang samsovning så har ni rätt om olika direktiv. På BB skulle man ju ha bebis med sig i sängen.

Usch, störande att hon tjötade om plötslig spädbarnsdöd...nu har jag ju varit orolig för bebis andning hela dagen idag å känner mig osäker på sömnsituationen.

Miss Kaos - Hade ni sonen tätt intill er å under samma täcke i sängen? Jag vill ju egentligen ha min lilla så...men vet inte om det är farligt eller inte...ska nog googla lite innan jag somnar!

Det där med samma täcke har min mamma vart på mig om sen hon föddes. Att om dom ligger under samma täcke kan dom bli så varma att dom går tillbaks till mär dom låg i magen och därför slutar andas.

Det är svårt d där. Jag låter vår dotter sova själv. Myser extra mycket me henne när hon e vaken och sen e jag så varm av mig med.
Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013