• EwMa

Gravid i Göteborg 2013

Eftersom vi blev fler och fler tog jag mig friheten att starta en ny tråd från våran gamla.
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m67435211.html

Här samlas vi och pratar om våra upplevelser och tankar kring våra graviditeter. Ny som gammal är välkommen. Ingen fråga eller diskussion är för dum.

Har även lagt till våran BF lista, Vi kan ju fylla på den allt eftersom.

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m68898959.html

Vi har en spännande resa framför oss!   

• Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013
  • MissKaos

Snygg!

Blir lite avis på era nya vagnar.. ska ta en bild på mitt renoveringsobjekt när den är klar..

LillaLoppanT skrev 2013-07-22 18:03:35 följande:
    Här är en bild på vårt vrålåk :)

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • solskenstjejen

Idag fick vi tyvärr veta varför magen e så stor. Det är alldeles för mycket fostervatten i magen vilket beror på att vår bebis har hydrocefalus (vattenskalle). Läkaren kunde inte se något ryggmärgsbråck (som är vanligt hos barn med vattenskalle) på UL men sa att det inte alltid är så lätt att upptäcka.
    Nu väntar vi på att få tid till magnetröntgen för att få en klarare bild över bebis tillstånd.

Tankarna går runt runt just nu och tårarna kommer helt oförberett då och då :(

Jag läser allt ni skriver men orkar inte vara så aktiv i tråden just nu. Hör såklart av mig när vi vet mer.

• MissKaos

Kram. Stor kram.

solskenstjejen skrev 2013-07-22 19:47:57 följande:
    Idag fick vi tyvärr veta varför magen e så stor. Det är alldeles för mycket fostervatten i magen vilket beror på att vår bebis har hydrocefalus (vattenskalle). Läkaren kunde inte se något ryggmärgsbråck (som är vanligt hos barn med vattenskalle) på UL men sa att det inte alltid är så lätt att upptäcka.

Nu väntar vi på att få tid till magnetröntgen för att få en klarare bild över bebis tillstånd.

Jag läser allt ni skriver men orkar inte vara så aktiv i tråden just nu. Hör såklart av mig när vi vet mer.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Dannii B
    Idag fick vi tyvärr veta varför magen e så stor. Det är alldeles för mycket fostervatten i magen vilket beror på att vår bebis har hydrocefalus (vattenskalle). Läkaren kunde inte se något ryggmärgsbråck (som är vanligt hos barn med vattenskalle) på UL men sa att det inte alltid är så lätt att upptäcka. Nu väntar vi på att få tid till magnetröntgen för att få en klarare bild över bebis tillstånd. Tankarna går runt runt just nu och tårarna kommer helt oförberett då och då :( Jag läser allt ni skriver men orkar inte vara så aktiv i tråden just nu. Hör såklart av mig när vi vet mer.

Styrke kramar till dig och din familj. Jobbigt med sådana nyheter.
  • Dannii B

Ligger kvar på Mölndal. . har sådana goa eftervärkar så jag tror jag avliiiider. Tänker på gårdagen..hur fort allt gick och på den stackars bm som trodde att jag bara var i öppningsfasen när hon skulle sätta ctg. Stiiila dig sicken stress det blev på henne när jag sa att jag måste nog krysta nu döh. Det blev ingen pilatesboll eller lavemang. Inte heller lustgas... Helt otroligt hur människo kroppen funkar. Nä dags för kvällsfika sen har jag några timmars sömn att ta igen. Vi höres morsor..

• LillaLoppanT

Skickar massor av kramar!!!

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ LUKAS ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  • TeddyGirl82

Styrkekramar! Att du inte vill va här inne förstår vi
  • September2009

Jisses snacka om omtumlande historier från er, första gången är nog rätt jobbig för de flesta tycker jag det verkar som, både längden på förlossningen och tiden det tar att återhämta sig efteråt. Enda "jobbiga" har väl varit att han var så liten så jag fått lov att amma hela tiden sen han föddes i torsdags känns det som och får även försöka få i honom lite tillägg när jag har ammat. Att sen ha en uppmärksamhetskrävande fyraåring i hasorna gör det inte lättare, vill ju inte gå runt å vara irriterad så det är bara att bita ihop.. Måste ta å sova nu om man ska funka i morgon.

Skickar styrkekramar till er allihop, många som behöver det nu!

Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013