• EwMa

Gravid i Göteborg 2013

Eftersom vi blev fler och fler tog jag mig friheten att starta en ny tråd från våran gamla.
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m67435211.html

Här samlas vi och pratar om våra upplevelser och tankar kring våra graviditeter. Ny som gammal är välkommen. Ingen fråga eller diskussion är för dum.

Har även lagt till våran BF lista, Vi kan ju fylla på den allt eftersom.

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m68898959.html

Vi har en spännande resa framför oss!   

• Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013
  • TeddyGirl82
    MissKaos skrev 2013-07-21 10:39:21 följande:
    Fy. Läste gp idag. Jag som hade en bra fl sist blev orolig. Läs inte!!

Så kan du ju inte skriva. Klart man läste då. Fy faan. Usch!
  • MissKaos

Antar alla har gp och läser ändå.

Låter ju som din fl var tuff. Upplevde du personalen sådär? När isak kom var dom fantastiskt bra. Frågade vad jag ville erbjöd smärtlindring osv. Först ville jag inte ha eda då sa dom bara ok då kör vi utan. Sen ångrade jag mig och då fick jag. Vi kom överens om att ta hinnorna efter att eda var satt och det var helt rätt. Känrr inte igen den attityd som beskrivs alls. Skrämmande!

TeddyGirl82 skrev 2013-07-21 10:57:13 följande:
    Så kan du ju inte skriva. Klart man läste då. Fy faan. Usch!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • TeddyGirl82
    MissKaos skrev 2013-07-21 11:25:52 följande:
    Antar alla har gp och läser ändå.

Låter ju som din fl var tuff. Upplevde du personalen sådär? När isak kom var dom fantastiskt bra. Frågade vad jag ville erbjöd smärtlindring osv. Först ville jag inte ha eda då sa dom bara ok då kör vi utan. Sen ångrade jag mig och då fick jag. Vi kom överens om att ta hinnorna efter att eda var satt och det var helt rätt. Känrr inte igen den attityd som beskrivs alls. Skrämmande!

Nä förlossningspersonalen var helt underbara och hjälpsamma. Värre nu på bb när dom säger en sak och ändå glömmer av oss. Men imorrn ska vi hem. Barnläkarn skulle kollat henne idag,dom sa dom skulle knacka på oss när dom var här men d glömde dom av...så nu kommer vi påminna dom om d imorrn och även förlossningsläkarn ska komma undersöka mig imorrn. Idag kan man röra sig mer. Lånat en barnvagn och promenerat runt sjukhuset. Det var skönt
  • TeddyGirl82

Har börjat med napp på Tilde redan. Hon e så snuttig med tutten men måste få avlastning plus hon kan vara med pappa mer också

• LillaLoppanT
    TeddyGirl82 skrev 2013-07-21 15:27:19 följande:
    Sttuntar i alla vad man ska och inte ska göra. Det är mitt barn
    Låter klokt :)
    Jag har också med mig napp till BB. Tycker jag att dom behöver anvndas, så kommer jag använda dom.. vad personalen än säger... 
    ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ LUKAS ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  • MissKaos

Isak fick napp när han var tre dagar. Och ersättning. Jag ammade över två år. Han vägrade napp välling ersättning sedan. Mao alla fel och ändå funkade amning. Gör det du tror på.

TeddyGirl82 skrev 2013-07-21 15:27:19 följande:
    Sttuntar i alla vad man ska och inte ska göra. Det är mitt barn

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Likaså med amningen. Tycker det ginns för mkt krav rätt och fel. Alla gör väl det som verkar fungera bäst för dom själva. Både för bebis mamma och pappa. Dom tjurade på bb för min aming intr skulle fungera för ungen fick lite ersättning. Så han fick knte skutade med nattligt akut besök på bb och barnavd och ers och sen funkade amningen..

• TeddyGirl82
    MissKaos skrev 2013-07-21 21:24:10 följande:
    Likaså med amningen. Tycker det ginns för mkt krav rätt och fel. Alla gör väl det som verkar fungera bäst för dom själva. Både för bebis mamma och pappa. Dom tjurade på bb för min aming intr skulle fungera för ungen fick lite ersättning. Så han fick knte skutade med nattligt akut besök på bb och barnavd och ers och sen funkade amningen..
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Ja än så länge verkar d lugnt med hennes aptit. Vill bara den matiga mjölken ska komma igång. Hennes mage e bubblig dock men jag äter ju bara sjukhusmat. Dock ej gjort nr 2 än. Men d e på g. Ska fråga förlossningsläkaren imorgon vad man ska göra om man kan ta microlax eller nåt. Vill ju inte bli förstoppad.
  • Dannii B

Hej i tråden.. ligger på Mölndals sjukhus och sniffar bebis. Kl 18:20 började jag få lite skarpa värkar. Klockade dem..höll ut till 22:15 22.30 inskrivna på förlossningen kl 23:18 kom primadonnan ut Klarade mig utan att spricka trots att hon var ngt större än de andra 2. 3780g 50 lång Fast hon kännns tiny. Har lite svårt att sova nu. Dels för att stackarn har ont i magen, vill äta / snutta tutte. Nu ligger hon på mig som en brosch och jag är MEGA pissnödig. Hemgång imorgon. .känns lite löjligt att ligga kvar när man gjort detta för 3:e och ABSOLUT SISTA GÅNGEN God natt på er

Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013