• EwMa

Gravid i Göteborg 2013

Eftersom vi blev fler och fler tog jag mig friheten att starta en ny tråd från våran gamla.
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m67435211.html

Här samlas vi och pratar om våra upplevelser och tankar kring våra graviditeter. Ny som gammal är välkommen. Ingen fråga eller diskussion är för dum.

Har även lagt till våran BF lista, Vi kan ju fylla på den allt eftersom.

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m68898959.html

Vi har en spännande resa framför oss!   

• Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013
  • TeddyGirl82

Visa sig inte vara magknip nu på besiktningen. Hon har tappat 200 g sen igår. Och det är inte bra. Har fått ge henne ersättning nu. Och sen ska jag hand mjölka ut i en kopp och sen pumpa lite för att få igång mina tuttar. Sen blor d försöka med amningen. Frustrerande men bra det upptäcks.

• SusannneL
    Vad har ni köpt för barnvagnar?
    Vi köpte en Emmaljunga..
    Som vi knappt får in i bagaget,på våran volvo v50. Haha!
    Killen blev vansinnig när han såg att den inte gick in så att båda delarna kunde ligga ner.
    Nederdelen får vi ställa på högkant.
    Vi tog skötväskan till, i samma färg o så.
    Men oerfaren som man är så, nu i efterhand ångrar vi oss på den.
    Den var inte så tjäck. Hade hellre köpt en annan, billigare!

Vagnen känns så mycket större nu när man har den hemma i en liten mini 2a än när man står i en stor affär å klämmer o känner på den!
    Vi hade bestämt oss redan innan att vi inte ville ha någon "ufo" vagn. Och en som skulle vara hög,
    så man slipper böja sig när man pillar med bebisen.
    Killen är ganska så långt..
    Men det verkar bara vara "ufo vagnarna" som är små?

• SusannneL
    TeddyGirl82 skrev 2013-07-22 12:32:30 följande:
    Visa sig inte vara magknip nu på besiktningen. Hon har tappat 200 g sen igår. Och det är inte bra. Har fått ge henne ersättning nu. Och sen ska jag hand mjölka ut i en kopp och sen pumpa lite för att få igång mina tuttar. Sen blor d försöka med amningen. Frustrerande men bra det upptäcks.
    Fy va jobbigt men som du säger skönt att det upptäcks!
    Är orolig för att jag inte skall kunna amma, vill gärna göra det. I alla fall ett par månader.
    Hoppas det kommer igång för dig{#emotions_dlg.flower} 
  • MissKaos

Jag pumpade i början. Känns kobstigt men hjälpte till stt dra igång det. Dom har pump på bb..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Jag pumpade i början. Känns kobstigt men hjälpte till stt dra igång det. Dom har pump på bb..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Som msn kan hyra per dygn.

• SusannneL
    MissKaos skrev 2013-07-22 13:59:24 följande:
    Som msn kan hyra per dygn.
    Fan jag som tittade på pump när jag var i Ullared!
  • MissKaos

Köp beg på tradera? Jag använde den ett psr dgr sen inget mer. Köpte en men anv ett fåtal ggr.

Eller se om behov uppstår först..

SusannneL skrev 2013-07-22 15:05:33 följande:
    Fan jag som tittade på pump när jag var i Ullared!

• TeddyGirl82

Nu har jag lärt mig teknik med amningen. Det går bättre. Och sen pumpar jag efteråt för mer stimulans. Och hon får ersättning med på 20 ml. Jag får bara ut 10 själv. Och detta varannan timme så hon proppas med mat nu. Stackarn. Sen ska hon få bada med för d har ingen visat hur man ska göra sen

• LillaLoppanT
    SusannneL skrev 2013-07-22 12:46:18 följande:
    Vad har ni köpt för barnvagnar? Vi köpte en Emmaljunga.. Som vi knappt får in i bagaget,på våran volvo v50. Haha! Killen blev vansinnig när han såg att den inte gick in så att båda delarna kunde ligga ner. Nederdelen får vi ställa på högkant. Vi tog skötväskan till, i samma färg o så. Men oerfaren som man är så, nu i efterhand ångrar vi oss på den. Den var inte så tjäck. Hade hellre köpt en annan, billigare! Vagnen känns så mycket större nu när man har den hemma i en liten mini 2a än när man står i en stor affär å klämmer o känner på den! Vi hade bestämt oss redan innan att vi inte ville ha någon "ufo" vagn. Och en som skulle vara hög, så man slipper böja sig när man pillar med bebisen. Killen är ganska så långt.. Men det verkar bara vara "ufo vagnarna" som är små?    

Vi här köpt en brio Smile. Den går in i vår pyttelilla Toyota Yaris. Så där snackar vi smidig vagn. Älskar den! Den är dessutom rätt så hög, så man slipper böja sig så mycket, och man kommer nära bebis.
    ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ LUKAS ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013