• EwMa

Gravid i Göteborg 2013

Eftersom vi blev fler och fler tog jag mig friheten att starta en ny tråd från våran gamla.
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m67435211.html

Här samlas vi och pratar om våra upplevelser och tankar kring våra graviditeter. Ny som gammal är välkommen. Ingen fråga eller diskussion är för dum.

Har även lagt till våran BF lista, Vi kan ju fylla på den allt eftersom.

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m68898959.html

Vi har en spännande resa framför oss!   

• Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013
  • TeddyGirl82
    Dannii B skrev 2013-07-22 02:51:53 följande:
    Hej i tråden.. ligger på Mölndals sjukhus och sniffar bebis. Kl 18:20 började jag få lite skarpa värkar. Klockade dem..höll ut till 22:15 22.30 inskrivna på förlossningen kl 23:18 kom primadonnan ut Klarade mig utan att spricka trots att hon var ngt större än de andra 2. 3780g 50 lång Fast hon kännns tiny. Har lite svårt att sova nu. Dels för att stackarn har ont i magen, vill äta / snutta tutte. Nu ligger hon på mig som en brosch och jag är MEGA pissnödig. Hemgång imorgon. .känns lite löjligt att ligga kvar när man gjort detta för 3:e och ABSOLUT SISTA GÅNGEN God natt på er

Grattis Dannii. Härligt d gick bra. Vet hur d e med klänging bebis. Ännu en natt utan sömn. Tur mannen ka få.sova och slippa göra nåt..men ska snart väcka han ska inte.tro han får semester bara för jag ammar
  • SusannneL

Grattis!! Nu går det undan med bebisarna här! :) Själv händer det itte nåt! Bara dålig sömn.. :/

• Dannii B
    TeddyGirl82 skrev 2013-07-22 05:25:25 följande:
    Grattis Dannii. Härligt d gick bra. Vet hur d e med klänging bebis. Ännu en natt utan sömn. Tur mannen ka få.sova och slippa göra nåt..men ska snart väcka han ska inte.tro han får semester bara för jag ammar

Ja den e inte spännande när man inte får sova. Jag väntar tills min dyker upp så jag kan sova en timme eller två innan vi träffar doktorn. Funderar på att stanna en natt till. .. lite avkoppling från huliganerna där hemma
  • Dannii B
    SusannneL skrev 2013-07-22 07:34:27 följande:
    Grattis!! Nu går det undan med bebisarna här! :) Själv händer det itte nåt! Bara dålig sömn.. :/

Tack så mkt... är extremt trött men jag kan inte se mig mätt på henne
  • LillaLoppanT

Grattis Dannii! Här händer ingenting heller :( Är på BF +2 nu...

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ LUKAS ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  • TeddyGirl82

Lilla gumman har sån magknip. Haft hela natten tills jag fick henne lugn. Nu är hon igång igen och är otröstlig. Vet intr vad man ska göra. Och kan inte skillnaden på vanligt magknip och kolik..vilket jag verkligen inget hoppas det är

• Dannii B
    TeddyGirl82 skrev 2013-07-22 10:10:51 följande:
    Lilla gumman har sån magknip. Haft hela natten tills jag fick henne lugn. Nu är hon igång igen och är otröstlig. Vet intr vad man ska göra. Och kan inte skillnaden på vanligt magknip och kolik..vilket jag verkligen inget hoppas det är

Usch stackarn... det är svårt det där.. Minifom finns ju gör att luckra upp gaser och semper magdroppar då de får den där bakterie floran i tarmarna. Vi tog sonen på akupunktur när han var 9 mån... som att få en helt annan unge. Fram tills dess var det låååååånga nätter. Dessutom så fick vi stöta vagnen mot väggen så han skumpade lite lätt när han låg i den. Bvc rekommenderar inte akupunktur just för att det är alternativ medicin. Men... hon som utför detta finns i Stenugnssund tror hon stavar det Aqupunktur...googla det och ring och hör vad hon säger. Vi blev skickade till en psykolog av bvc och ja...ni hör ju hur löjligt detta låter.
  • SusannneL

Känns som magen ligger i knät idag. 
    Vet inte vad jag vill Foten i munnen
    Om jag skall sitta still eller hitta på nåt.
    Enligt beräkning har jag 16 dagar kvar.
    Man vill ju gärna att tiden går fort..

Idag har jag tvättat upp alla bebis kläder o lakan..
    Var i Ullared i helgen och köpte det som fattades. Bla kudde,täcke, lakan mm..
    Sköljde upp allt på 40 grader stryk fritt eftersom det ändå inte var smutsigt utan bara skulle sköljas upp.
    På täcket hade en söm redan gått sönder Obestämd
    Och underlakanen är scheva när man ska vika...
    Ett påslakan, svart med moln på är inte längre svart. Mer grått. HM..

Inte världens bästa kvalite! Men det duger väl nu i början.
    Blev liite besviken trodde det skulle klara lite mer än första tvätten iaf Obestämd 

Börjar bli bebis kläm sugen nu när ni klämmer ut en efter en!Skrattande 

• LillaLoppanT

Min son har samma födelsedag som prinsessan Estelle. Så visst borde mitt andra barn få samma födelsedag som den engelska tronarvingen?

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ LUKAS ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013