• EwMa

Gravid i Göteborg 2013

Eftersom vi blev fler och fler tog jag mig friheten att starta en ny tråd från våran gamla.
    www.familjeliv.se/Forum-2-293/m67435211.html

Här samlas vi och pratar om våra upplevelser och tankar kring våra graviditeter. Ny som gammal är välkommen. Ingen fråga eller diskussion är för dum.

Har även lagt till våran BF lista, Vi kan ju fylla på den allt eftersom.

www.familjeliv.se/Forum-11-263/m68898959.html

Vi har en spännande resa framför oss!   

• Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013
  • TeddyGirl82

Har fått en helt annan bebis nu med matningen. Ska bli kul och se vad hon väger. Uppåt går d. Och vi SKA hem idag. Nu räcker d. Funkar inte min amning till helgen typ kanske så blir d bara ersättning. Både för mittpsyke och tildes mage. .

Gjort ont och väcka henne inatt när hon sovit så gott. Men så gör man ju inte hemma.

• SusannneL

Trött på mina extra kilon! Orkar ju ingenting utan att knän,fötter & rygg värker :'(

Njuta av vädret går inte heller när man sväller upp som en ballong! :(

• Dannii B
    SusannneL skrev 2013-07-23 11:18:52 följande:
    Trött på mina extra kilon! Orkar ju ingenting utan att knän,fötter & rygg värker :'( Njuta av vädret går inte heller när man sväller upp som en ballong! :(

FÖRSTÅR DIG... såg mig själv i spegeln och undrade vad fasen det var. Oj...min spegelbild Det är nu den långa vägen tillbaka börjar. .. Tack gode gud för den som uppfann nappen.. mina taxöron är sååå misshandlade så man vet inte längre vad som är bröstvårta eller bröstgård.. tack för den televerket
  • Vilgot o Lillpyret
    Dannii B skrev 2013-07-22 02:51:53 följande:
    Hej i tråden.. ligger på Mölndals sjukhus och sniffar bebis. Kl 18:20 började jag få lite skarpa värkar. Klockade dem..höll ut till 22:15 22.30 inskrivna på förlossningen kl 23:18 kom primadonnan ut Klarade mig utan att spricka trots att hon var ngt större än de andra 2. 3780g 50 lång Fast hon kännns tiny. Har lite svårt att sova nu. Dels för att stackarn har ont i magen, vill äta / snutta tutte. Nu ligger hon på mig som en brosch och jag är MEGA pissnödig. Hemgång imorgon. .känns lite löjligt att ligga kvar när man gjort detta för 3:e och ABSOLUT SISTA GÅNGEN God natt på er

Stort grattis!!!
  • Vilgot o Lillpyret
    solskenstjejen skrev 2013-07-22 19:47:57 följande:
    Idag fick vi tyvärr veta varför magen e så stor. Det är alldeles för mycket fostervatten i magen vilket beror på att vår bebis har hydrocefalus (vattenskalle). Läkaren kunde inte se något ryggmärgsbråck (som är vanligt hos barn med vattenskalle) på UL men sa att det inte alltid är så lätt att upptäcka. Nu väntar vi på att få tid till magnetröntgen för att få en klarare bild över bebis tillstånd. Tankarna går runt runt just nu och tårarna kommer helt oförberett då och då :( Jag läser allt ni skriver men orkar inte vara så aktiv i tråden just nu. Hör såklart av mig när vi vet mer.

Hoppas det inte är någon fara! Behöver de tömma dig på vatten?
  • WeeBee

Grattis till bebisarna...ni som fått de senaste dagarna!

Solsken - Hoppas att det löser sig på nått bra sätt å att ni får bästa tänkbara vård!

Själv njuter jag av att ha blivit mamma! Vår tjej är hur underbar å go som helst! Hon sover, äter å bajsar. De stunder hon är vaken håller hon sig nöjd om man pratar med henne å pussas!
    Okej...ibland är hon inte helt nöjd...å även vi har tagit den enkla vägen med napp...vilket funkat bra!

Mjölkproduktionen funkar väldigt bra nu...å ibland får hon nog i sig lite för mycket vilket resulterar i en å annan kräkning. Men det hör väl till.

Det känns helt fantastiskt att äntligen ha henne här!

Angående kroppen förresten...jag tycker att jag återhämtat mig nästan helt redan. Har inte ont i fogarna längre å ligger bara 1 kg från ursprungsvikten.
    Märkte att det var väääldigt svårt att knipa av kiss-strålen nu...men jag kör knipövningar vid varje toabesök nu...så jag hoppas få tillbaka den förmågan snart oxå.
    Ska bli spännande att se hur det går med sex-biten sen oxå...men vi väntar lite med det. Utanpå ser jag i alla fall ut som vanligt...hoppas det känns som vanligt sen oxå!

• TeddyGirl82

Är rädd att vår tjej får.för.mycket mat. Hon har inte dom där.hungerskriken mer. Och vi får knappt väckt henne för och mata henne. Går ju på medicin så var uppe nu och tog dom. Tänkte jag väcker henne för att mata henne. Men d blev bara 2 bajsblöjor istället. Ska manringa bvc och fråga hur man ska göra?? Vill inte hon inte får tillräcklogt mes mat. Även omm vi intr tänkt väcka henne på nätterna men resten av dagarna vill jag ju ha en livlig bebis..inte bara sovande..

Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013